Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Precision Aerobatics Katana mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Precision Aerobatics Katana mini

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Jeg er selv nybegynner og har dette som mitt 2. fly. (har en f-27 stryker fra før av).
    Men selv om jeg på langt nær klarer å manøvrere dette flyet "riktig", har jeg et fly som jeg virkelig kan vokse i. Jeg synes flyet er veldig enkelt å fly "vanlig" med (riktignok etter en god porsjon tilvennelse av rorutslagene), men det skal da nevnes at jeg har cg på ca 84mm. Nå kan jeg sitte og leke meg og øve inn øvelser på simulator og faktisk dra på stripa og utføre de med dette flyet. rett og slett genialt fly, selv for en "2. fly's rookie" som meg.
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

    Comment


    • #3
      dette virker til å være veldig likt mini funtanaen min som nå er avgått med døden. det var lett å fly, landingene var det mest kritiske siden jeg måtte ha litt mer fart enn jeg var vant til fra e-starteren. mye mulig dette blir en erstatning for funtanaen når dagene blir litt lysere igjen.

      et spørsmål angående vingebelastning: Er det slik at med lav vingebelastning så er stallhastigheten lavere enn ved høy? har nemlig en sukhoi fra hyperion liggende hjemme, ikke bygd enda. denne har høy vingebelastning så jeg tror jeg trenger litt mer fly (og landings) trening først på et snillere fly tror jeg før jeg slenger sukhoien i lufta
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #4
        ett veldig intresant fly, har tenkt lenge på en minifuntana, men har en sterk kandidat her.

        høy vingebelastning betyr at du må ha høyere fart for at ikke vingen skal miste løftet. dvs stall hastigheten blir høyere.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        Working...
        X