Announcement

Collapse
No announcement yet.

vingefester på easy glider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vingefester på easy glider

    Har vært ut og seilet på hang med EEG en i dag. ett utrolig fly å lære med synes jeg. eneste problemet er at vingene sitter for dårlig synes jeg. Landet 4 ganger for å sjekke strømmen på batteriet. og hver gang hadde begge vingene glidd ut en cm hver. er det flere som har problemer med dette evt hvordan har dere løst det.

    det var ikke så mye vind i dag men nok til at jeg fikk bra løft på jordet hjemme. Er andre gangen jeg prøver dette og det måsies at jeg brukte motoren for å ta det opp 5 ganger og resten fløy jeg tomt batteriet bare ved servo bruk. har da ett 3s 1100mah i det. vet ikke hvor lenge jeg fløy men måtte være 1-1.5 time
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Originally posted by tyor
    Har vært ut og seilet på hang med EEG en i dag. ett utrolig fly å lære med synes jeg. eneste problemet er at vingene sitter for dårlig synes jeg. Landet 4 ganger for å sjekke strømmen på batteriet. og hver gang hadde begge vingene glidd ut en cm hver. er det flere som har problemer med dette evt hvordan har dere løst det.

    det var ikke så mye vind i dag men nok til at jeg fikk bra løft på jordet hjemme. Er andre gangen jeg prøver dette og det måsies at jeg brukte motoren for å ta det opp 5 ganger og resten fløy jeg tomt batteriet bare ved servo bruk. har da ett 3s 1100mah i det. vet ikke hvor lenge jeg fløy men måtte være 1-1.5 time
    Artig at du fortsetter å prøve hangflyging. Bare vent til du får forhold nok til å fly 2 stive timer i strekk uten å lea på throttlestikka. Det er fredfyllt hobby med masse action i det

    Har nettopp kjøpt meg en MiniBlade brukt på rcmarked.no og den har samme problem som det du beskriver etter hva jeg leser rundt på en del fora. Det som sies å være løsningen der er rett og slett å teipe fast sakene. Altså da å legge en bit teip over skjøtenen i vingefestene.
    Det er visstnok det alle F3F-gutta også gjør med sine 10-15 000 kronersseilere.

    Min MiniBlade kom i alle fall med ferdige tapemerker både på vingene og på V-halen

    Her inne i byen har det i dag vært hangvær for første gang siden jeg fikk levert MiniBladen min, og jeg er selvfølgelig blitt syk så jeg kan ikke gå ut å leke
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #3
      hei igjen ja. det er kjempemorsomt. har tenkt på tape jeg også. ellers så tenkte jeg om det gikk å lage to hull gjennom kroppen og vingene ovenfra for så å settei to pinner/carbonrør eller noe sånt. men de hullene vil vel sikker bare bli større etter en stund med flyging de også
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Har tenkt samme tanken selv, men slått den fra meg nettopp på grunn av det du sier. Er nok en fare for at de vil utvidet seg ja.

        Dessuten er det vel en mulighet for at det får betydning for styrken på vingen også kanskje? Ikke mitt sterkeste felt så fint om noen som vet kunne sagt noe om dette
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no



        Will fly for food

        Comment


        • #5
          Hei
          Dere er kansje redde for at det skal ende opp sånn Stránka nebyla nalezena « Lomcovak
          Tore Kvarme

          Comment


          • #6
            Originally posted by TK
            Hei
            Dere er kansje redde for at det skal ende opp sånn Stránka nebyla nalezena « Lomcovak

            har heldigvis bare en skjøt å tenke på på eegŽn
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by TK
              Hei
              Dere er kansje redde for at det skal ende opp sånn Stránka nebyla nalezena « Lomcovak

              Noe sånt ja. Det der så ut til å bli dyrt. Regner med historien ikke sier så mye om hvordan det hele endte.
              Mvh
              Torbjørn Gustafson
              www.trmfk.no



              Will fly for food

              Comment


              • #8
                Originally posted by torgust
                Har nettopp kjøpt meg en MiniBlade brukt på rcmarked.no og den har samme problem som det du beskriver etter hva jeg leser rundt på en del fora. Det som sies å være løsningen der er rett og slett å teipe fast sakene. Altså da å legge en bit teip over skjøtenen i vingefestene.
                Det er visstnok det alle F3F-gutta også gjør med sine 10-15 000 kronersseilere.
                kikket på det nå. men det er litt vanskelig på denne. fordi vingene må tres inn fra hver sin side og da kommer man jo ikke til med noe tape i midten.

                Joo: har ikke du noe forslag
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Æ???
                  Vel, kjenner jo til fenomenet men har ikke brydd meg så mye om det. Når jeg myser inn i hullet i vingene på min EG ser jeg at hullene til vingebjelken har blitt litt ovale ytterst... sikkert "naturlig slitasje" på grunn av at dem gir seg under stygge landinger.
                  Husk å dra kablene til balanserorservoene ned i kroppen når dere setter vingene på så dem ikke ligger i klem så vingene ikke kommer skikkelig sammen.

                  Men løse problemet; tenkte først at der er mulig å sette på noen magneter, men så dukket det opp en tanke om at der er mulig å lime inn et par biter 3mm karbonstang inne i jigsawen som låser det bedre sammen. Bare en tanke, kanskje jeg prøver det ut og tar bilder av idèen hvis inspirasjonen kommer i morra efta!

                  Akkurat nu sitter jeg og klør meg i huet for å finne ut hvorfor jeg trekker 54 ampere ut av et oppsett (i en EPP!) der jeg hadde forventet å trekke ca 36 Betyr at der er 750 watt inn på en modell på 1,5 kilo... 450 var det jeg jaktet på for å få kraft til heftig 3D. Men hybelkaninene er borte!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by joo
                    Æ???
                    Vel, kjenner jo til fenomenet men har ikke brydd meg så mye om det. Når jeg myser inn i hullet i vingene på min EG ser jeg at hullene til vingebjelken har blitt litt ovale ytterst... sikkert "naturlig slitasje" på grunn av at dem gir seg under stygge landinger.
                    Husk å dra kablene til balanserorservoene ned i kroppen når dere setter vingene på så dem ikke ligger i klem så vingene ikke kommer skikkelig sammen.

                    Men løse problemet; tenkte først at der er mulig å sette på noen magneter, men så dukket det opp en tanke om at der er mulig å lime inn et par biter 3mm karbonstang inne i jigsawen som låser det bedre sammen. Bare en tanke, kanskje jeg prøver det ut og tar bilder av idèen hvis inspirasjonen kommer i morra efta!

                    Akkurat nu sitter jeg og klør meg i huet for å finne ut hvorfor jeg trekker 54 ampere ut av et oppsett (i en EPP!) der jeg hadde forventet å trekke ca 36 Betyr at der er 750 watt inn på en modell på 1,5 kilo... 450 var det jeg jaktet på for å få kraft til heftig 3D. Men hybelkaninene er borte!
                    Fint hvis du kommer på en løsning. har ikke lyst til å miste vingene i lufta

                    Må bli bra vertikal på den EPP´n høres ut som du slipper å støvsuge
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Har flydd MYE seilfly i mine 10 - 15 år bak spakene og jeg bruker elektrotape av billigste sort på alle mine seilfly. Selv vingene på storseileren. Dette løser det meste av problemer.
                      Husk det skal ikke være for sterkt heller. Ved en litt for hard landing er det bare fint om ting løsner istedetfor å rive sundt.

                      Stikk ut å kjøpe Tape !
                      **********************
                      Mvh
                      Stig Olsen
                      Lillehammer MFK


                      Nan Xplorer FullCarbon X tail
                      Pike Perfect X tail
                      Pike Brio / Giant
                      Alpina 4001
                      DG 500/22 Elan under opppussing
                      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                      Futaba 12Fg Fasst

                      Comment


                      • #12
                        hvordan får du til å feste tapen. er jo bare en vingeskjøt her og den er skult inne i kroppen
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          hva med å tape i skjøten som blir mellom vinge og kropp vil det holde tro?
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Har tenkt litt på dette, og vurderer å bruke litt tynn velcro limt til vingene med ca (inne i jig sawen), da det aldri blir stående helt sammen uansett. Kansje en ide å teste?
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #15
                              det var smart det er kanskje nokk til å holde de sammen. skal prøve det etterpå
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X