Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke regulatorer til børste motorer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke regulatorer til børste motorer?

    Etter å ha reddet meg unna (tror jeg) en dyp utlading på en 3S pakke med hjelp av en astro blinky balanserer, ønsker jeg meg en ny regulator som ikke dreper LiPo pakkene mine. Jeg har i hovedsak brukt gamle E-Tec pakker som tåler å gå langt ned uten å dø, men nå har jeg moderne pakker og jeg ser ingen grunn til å drepe de p.g.a. unødvendig dyp utlading.
    Jeg bruker normalt 370-480 motorer (m/gir) og 2S1P pakker eller 3S1P pakker. Akkurat nå er det i hovedsak i EGE`n min det trykker, men jeg flytter litt rundt på regulatorene (fra 370-480 børste motorer), Så jeg tenker en regulator på 20-30A er tingen (vekten er ikke så farligt med).

    Så hvilke regulatorer til børste motorer, gir meg muligheten til å sette cut off der jeg vil mellom 2,8V-3,3V? Eller der omkring (spesielt rundt 3,2v-3,3v er vel av interesse siden de nye pakkene ikke liker dyp utlading). De jeg finner har enten automatisk cut off (aner ikke hvilken belastning de kutter på), eller justerbar cut off som ligger på ca 2,8V (alt for lavt, jeg vil helst ikke under 3,2v/celle).
    Gode forslag motas med takk.
    VM
    Last edited by Vingemutteren; 07-12-05, 11:37.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

  • #2
    Flere leverandører tilbyr ESC for børstemotorer med justerbar cut-off. Blant andre denne fra CC; Page not found

    Har ikke mysa i manualer, men den kan lastes fra siden.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei

      Jeg har en CC pixie 20, den e helt genial. samme programerings-muligheter som pheonix serien, den er ekstremt liten og lett og prisen kan man heller ikke klage på...
      Sigve Haugsnes

      Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


      sigve.haugsnes.net
      www.youtube.com/bergenflyer

      Comment


      • #4
        FlightPower recommend CC as their ESC of choice for EVO 20 packs...
        Ken Bates
        Never Mind the Label

        Comment


        • #5
          Originally posted by Celtic-Griffin
          FlightPower recommend CC as their ESC of choice for EVO 20 packs...
          Men CC oppgir jo også 8,4V cut off ved 3S LiPo? Hva skal man egentlig tro om ting når enkelte sier at cut off helst skal vere ved 3,2-3,3v, mens CC m/flere oppgir 8,4V v/3S (2,8V/celle)?
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Vingemutteren
            Men CC oppgir jo også 8,4V cut off ved 3S LiPo? Hva skal man egentlig tro om ting når enkelte sier at cut off helst skal vere ved 3,2-3,3v, mens CC m/flere oppgir 8,4V v/3S (2,8V/celle)?
            CC Pixie features programmable low voltage cut-off and it is perhaps smart to follow the pack manufacturer's advice for each specific brand or play it safe and set to 3.5 volt - in my humble opinion, there are too many quasi experts around and it is seldom necessary to teeter on the edge of the performance envelope all of the time - a simple thumb-rule says charge to maximum 4.2 volt per cell and discharge to minimum 3.5 volt per cell and peace of mind in this LiPoly world will be yours...
            Ken Bates
            Never Mind the Label

            Comment


            • #7
              Ja greit nok det Ken, men hvilke regulatorer til børste motorer lar meg programere inn slike verdier, eller har slike verdier i LiPo auto cut
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment

              Working...
              X