Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt Nordic program: N-07 er nå offisiellt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt Nordic program: N-07 er nå offisiellt

    Dette er det offisielle Nordicprogrammet som skal flys i Nordiske konkurranser fra og med 2006. Bare å begynne treninga med en gang

    404 Not Found
    MVH

    Jon Gunnar Wold

  • #2
    Og så jeg som hadde tenkt å fly nordic neste år, ser ut som det må bli med tanken for dette va`kke lett!
    Får heller se over vingtreff programmet igjen tror jeg.
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

    Comment


    • #3
      Begynte å fly nordic mot slutten av forige sesong, og har siden da av div. (dumme) grunner ikke flydd mer en kanskje to turer med Vertigo :S
      Og så innfører dem dette programmet som ser mye vanskeligere ut, jaja, det ser også morsomt ut, gleder meg til å få flydd litt igjen snart!
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #4
        Tja, jeg synes det er mer sammenhengende og man får en mye bedre flyt når man flyr. I tillegg er doble utvendige looper og to roller borte.

        I tillegg er det geometriske veldig likt F3A P-07 så det kan lønne seg å trene Nordic, det skal ikke så mye til å ta steget videre om du mestrer dette. Prøv på simulator så skal du se.

        Beste tips til trening er å dele opp programmet i 3-4 deler. Tren på en og en del til du husker det utenat, og sett det hele sammen til slutt. Du skal se du er en dreven Nordicflyger etter bare noen få runder
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Hmm...prøvde å fly igjennom dette programmet et 8-10 ganger på simulator nå. Ække så lett for en som er vant med slik "spontan-flyging" som jeg har drevet med i alle år...men litt moro var det lell...

          Hvordan bedømmes et slikt program? Blir hver enkelt øvelse dømt helt separat eller bør de stå i forhold til hverandre (høydemessig osv). Hva med "rettstrekkene" mellom hver øvelse. Er disse også av betydning?

          Comment


          • #6
            Helheten har absolutt noe å si, rollrater skal være like raske, du må fly innenfor sektor (60 grader ut på hver side av deg), senterøvelser skal være i senter, vendemanøvre innenforsektor, baseline være like høy hele tida, loop-diametre like osv osv. Ikke lett å fly perfekt m.a.o. Men lett å komme igjennom!

            Manøvrene bedømmes fra 1-10 uavhengig av hverandre men som sagt spiller helheten en stor rolle. Du får neppe 10 på en perfekt manøver dersom den ikke står i forhold til de andre m.h.t de faktorene nevnt ovenfor.
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Hadde vært utrolig gøy å begynt å trene programm , synd at det ikke er noe miljø for dette på sørlandet .
              Mvh Andre`søhagen

              Comment


              • #8
                synes ikke det virket sååå avskrekkende dette nordic-programmet da...
                har riktignok aldri konkurert i noe slikt før, bare trenet vingtreff, men dette skulle da være gjennomførbart?
                de har jo ikke dekorert øvelsene med snapper og den slags morro enda...


                men er enig i at det ikke er så stort miljø her på sørlandet for denne slags flygning...

                Comment

                Working...
                X