Announcement

Collapse
No announcement yet.

8 volt på maks er vel for lavt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 8 volt på maks er vel for lavt?

    Jeg målte volten på motoren når jeg hadde full gass. Den lå i overkant på 8 volt på full gass. Jeg har ett 3S lipo batteri, og da burde vel volten være høyere til motoren?

    Er det kontrolleren som er gåen?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Er vel enten batteriet som er tomt/nesten tomt, batteriet ødelagt eller strømtrekket som er for høyt for batteriet. Det kan det jo være flere årsaker til: for stor propell, for lite batteri, feil på motor, eller mindre sannsynlig feil på regulator.

    Hvilket oppsett har du? Litt vanskelig å gi råd uten å vite noe om oppsett.
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

    Comment


    • #3
      Mål spenningen over batteriet mens du kjører og se hvor lavt spenningen går der.

      Comment


      • #4
        Motoren er av typen GWS EPS 400, har ett lipo 11.1 v batteri 2200 mah med 10c.

        Kontrolleren er Ics480li(gws)
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          3S LiPo skal normalt holde over 9V spenning over 80% av utladningen din så noe er det som ikke stemmer. Ja, 8V på 3S er for lavt.

          Grunnene kan være flere:
          1 - propell/motoren trekker for mye strøm noe som gjør at volten stuper
          2 - Batteri ikke ladet opp, volten stuper
          3 - en av cellene er ødelagt, volten stuper
          4 - ESC'n går ikke opp til full gass pga feil justering av throttlerange


          Hvis 1 - bytt til mindre propell
          Hvis 2 - Lad opp eller sjekk om lader er defekt eller feil innstilt
          Hvis 3 - Kasser batteriet og kjøp nytt
          Hvis 4 - Sjekk throttlerange på radio
          ----------------
          Haldor
          ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

          Comment


          • #6
            uansett så gjør som tahustvedt sier. mål på batteriet under full gass,så ser du om det er det eller regulatoren som er problemet
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by MortenM
              Er vel enten batteriet som er tomt/nesten tomt, batteriet ødelagt eller strømtrekket som er for høyt for batteriet. Det kan det jo være flere årsaker til: for stor propell, for lite batteri, feil på motor, eller mindre sannsynlig feil på regulator.

              Hvilket oppsett har du? Litt vanskelig å gi råd uten å vite noe om oppsett.
              Leste ikke problemet godt nok. Tenkte spenning over batteriet var 8V.

              Vet ikke helt hva som er normalt spenningstap i disse kontrollerne, men hvis det er mere enn 0,5-1V Forskjell mellom spenningen på batteriet og spenningen på motoren på full fart så ligger problemet en plass mellom batteri og motor. Det kan være som er poengtert tidligere noe relatert til regulatoren, eller så kan det være tynne ledninger / stor motstand i koblingspunkter.
              Morten Myklebust.
              Yrke Fisker.


              Sky Raider MachI K.I.A.
              PT-20 K.I.A.
              Pibros Mk I, II & III K.I.A.
              Corsair 60 Lever trygt uten motor.

              Comment


              • #8
                Spenningen over batteriet er 11.5 volt ved full belastning.

                Ett annet problem er at noen ganger virker det som jeg mister kontrollen på motoren, Den bare går, eller så er det null reaksjon.
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                Comment


                • #9
                  det er ikke batteriet da. kan virke som det er regulatoren.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror ikke alle voltmeter klarer å måle riktig på utgangen til regulatoren fordi det er switchet, vanligvis ~2,5 kHz. Det er mulig dette ikke er tilfelle når det gjelder full gass men jeg husker ikke.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tyor
                      det er ikke batteriet da. kan virke som det er regulatoren.
                      Anbefal en regulator er du snill, for GWS var jeg ikke fornøyd med.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • #12
                        elefun har noen brae som heter skyborn 14 og skyborn 25
                        koster ikke så mye heller
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment


                        • #13
                          Takk for all hjelp, skal bestille ny kontroller
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                          Comment

                          Working...
                          X