Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det kunne ha vært meg....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det kunne ha vært meg....

    Error 404 (Not Found)!!1

    Harrru'sett??

  • #2
    er det rart noen mener vi stammer fra apene?
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

    Comment


    • #3
      Har sett. Mange ganger.
      Disse parkeur'ene er spreke fyrer. Minner meg om meg selv for 20 år siden
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no



      Will fly for food

      Comment


      • #4
        det der er jo bare barnemat...
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Hmm...disse barna burde ikke ha fått lov til å se på Spiderman-filmen. Har tydeligvis tatt skade av det

          Comment


          • #6
            Lurer på om de egentlig er RC kontrolert ..... vill han med stikkene ... hehe

            -Exlex-
            ____________________
            : -Exlex-
            : Thor Arne Jensen
            :::::::::::::::::::::::::::

            [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

            Comment


            • #7
              Det er godt at vi her i vesten har hatt Commodore, Atari, Amiga o.s.v. slik at vi slipper å slite oss ut ved å løpe på gamle og falleferdig bygninger...

              De gutta har jo ikke hue helt riktig skrudd på!! Meeen...det er vel ikke lenge før de blir rekruttert av CIA e.l.....
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #8
                He,he der er du inne på noe Supra25

                -Exlex-
                ____________________
                : -Exlex-
                : Thor Arne Jensen
                :::::::::::::::::::::::::::

                [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                Comment


                • #9
                  Jeg tror de trenger en hobby.....hmm......modellfly kanskje?

                  Cessnaknuseren
                  Bjørn Sandbæk
                  Cessnaknuseren
                  Bjørn Sandbæk

                  Dæ går litt mindre lim nå.

                  Comment


                  • #10
                    Hey, now I remember what legs are for - have a very merry Christmas all you guys (and gals) out there...
                    Ken Bates
                    Never Mind the Label

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Celtic-Griffin
                      Hey, now I remember what legs are for - have a very merry Christmas all you guys (and gals) out there...
                      Hehe......
                      Litt galgenhumor skader ikke. God jul til deg også.

                      Cessnaknuseren
                      Bjørn Sandbæk
                      Cessnaknuseren
                      Bjørn Sandbæk

                      Dæ går litt mindre lim nå.

                      Comment


                      • #12
                        Og denna karen kan jo gjøre det stort som kjeltring også... Klatre i høyblokker og slippe unna lovens lange arm
                        Ønsker dere en god dag på feltet !
                        Birger Mork

                        Mine besittelser :
                        Flygreier (Massevis)
                        Heligreier (En Mini Titan)
                        Bilgreier (Et par stk.)

                        Comment


                        • #13
                          Ikke bare spøk det thebirg!

                          Vi var på ferie i London for 10 år siden, og da kom det F#€% meg en fyr klatrende inn vinduet midt på natta. Fadern vokna, så skikkelsen i vinduet og hoppet ut av senga mens han ropte: "Ke dæ hær ska bety?"
                          Det skjønte fyren sikkert mye av, og svarte: "sorry, wrong room" før han forsvant den veien han hadde kommmet. Dette var nok i 4. eller 5. etasje, og fyren hadde altså klatret opp etter et avløpsrør ute på veggen.

                          Dette var visstnok ikke så uvanlig, for i sommervarmen lot gjerne naive turister (oss) vinduet stå på vidt gap, og siden det var så langt oppe, så var det ingen som forventet at noen kunne komme inn vinduet.

                          Comment


                          • #14
                            Hva er Parkour!

                            Hei hei hei!

                            Endelig en veldig interessant tråd på dette forumet ( om noe annet enn modellfly selvfølgelig). Parkour kalles denne sporten og er VELDIG KUL!!
                            Noen som kan gjette hva jeg driver med? :P

                            Sporten er nok ganske så misforstått for mange, så vil gjøre det litt tydeligere så dere ikke tror det er noe ulovlig som er på gang hvis dere skulle møte på noen traceurs (parkour-utøvere):


                            Parkour handler om å komme seg så effektivt fra A til B som mulig. Man skal fortest mulig fram. Dette stammer fra soldater i Vietnam som løp fra fienden.

                            Idag er det David Belle som regnes som opphaver til sporten, sammen med Sebastian Foucan. Det er faren til David Belle som var i i Vietnam-krigen og har bringet dette videre til sønnen. Han har utviklet dette til en sport siden han var liten og løp i skolegården og drar rundt om i verden i dag, sammen med PAWA, og bringer budskapet ut i verdenen.

                            Parkour handler ikke om å være jackass og gjøre altmulig slags gale triks. Poenget er å komme så EFFEKTIVT fra A til B som mulig. Alle slike saltoer og sånn ting som ser kule ut, regnes ikke som Parkour.
                            Kommer man seg effektivt framover hvis man står et sted og hopper ned samtidig som du gjør noe sprell i lufta? Nope!
                            Hva hvis man hopper rett ned, ruller og løper videre? Da gjør du det!

                            Ting man som oftest bruker for å komme seg fram er drop (hopp med høydeforskjell) - ofte avsluttes med rull for å dempe fallet, vault (bruke hender for å komme over hindre som gjerder o.l.) og climb (oversatt - klatre - klatre/løpe opp vegger o.l.)

                            Jeg vil ikke si den filmen der er 100% parkour. Han viser seg for det meste fram med fancy flips (saltoer) og andre ting som får folk til å skjønne hvorfor vi stammer fra apene.. :P Det er ofte litt sånn i filmer, selv fra David Belle himself, men da bemerker han at det ikke er Parkour.

                            David Belle og Sebastian Foucan er fra Frankrike og det er her Parkour er mest spredt, men det sprer seg utover i verden og blir mer og mer populært. Det har kommet med litt i den nye videoen til Madonna - Hung Up t.o.m.

                            Noen har kommentert at man vil være en ypperlig småkjeltring når man klarer å komme seg fram på steder og måter som de færreste kan. Men at kjeltringer har klatret inn i vinduer og slikt er ikke noe nytt. Og vi som driver med dette har nok ingen intuisjoner om å bli kjeltringer Men kjeltringer finnes overalt!


                            Og ja, jeg kan mye som dere regner som galskap Lurer dere på noe, bare spør! Skal prøve å finne fram noen filmer jeg synes er gode eksemplarer...


                            Simen
                            Modellflyger og traceur (blant mye annet)
                            Simen

                            Why drink and drive, when you can fly so high?!

                            Comment


                            • #15
                              Ingen kommentarer - ingen spørsmål?



                              Fant ihvertfall en film som er mer parkour enn den første, etter min mening. Var jo en del i den andre, men det var mye showoff også.

                              Error 404 (Not Found)!!1

                              Dette er en scene fra filmen "Banlieue 13". David Belle spiller hovedrollen (han som blir jaget) og ingenting av det du ser er fake. Det er så høyt som det ser ut som, osv.. Han har god kontroll på kroppen sin.

                              Her er det ingen unødvendig tricking, for han blir jo jaget og har ikke tid til showoff.
                              Og, ja, jeg ser ironien ved at han driver med noe ulovlig
                              Simen

                              Why drink and drive, when you can fly so high?!

                              Comment

                              Working...
                              X