Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion Titan ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyperion Titan ESC

    driver å kikker for å finne en ESC til en axi 4120-18. er det riktig slik jeg har skjønt det at de som har BEC bare tåler opp til 3s lipo mens de som ikke har BEC tåler 5s. gjelder dette andre merker også? Fordi prisen alltid må vurderes pga min øknomi så tenkte jeg på hyperion. men hvis man må kjøpe bec i tillegg til den og evt ikke trenger det til en annen så er det jo ikke sikkert det blir noe billigere allikevel.

    Så til dere som har axi motorer i denne størrelse hvilken type ESC bruker dere. kom gjerne med forslag til batteri og propell også. da jeg er ganske grønn på dette enda.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Stemmer det Tyor, Titan 50 Opto (altså uten BEC) klarer 5S LiPo mens Titan 50 med BEC er rated til 2-3S LiPo. Det samme vil du nok finne uansett hvilket merke du ser på av ESC`er... Kommer rett og slett av at med mer batterispenning vil en BEC måtte koke bort så mye watt for å levere strøm til servoene at sakene blir glovarme.
    Er nok bare å krype til korset og bruke UBEC eller (for å spare penger) bruke et separat mottakerbatteri når man skal bruke større batterier. Tenk litt på at du kanskje vil kjøre AXI`en din på 6S (7S...) etter hvert så ikke kjøp en ESC som begrenser deg til 5S!

    Et lite tips i tillegg: Satser du på 6S oppsett ville jeg uten tvil kjøpt to stk 3S LiPoer og seriekoblet dem mot motoren. Da kan du nemlig bruke dem separate i et hot 3S-oppsett og bruksområdet for de dyre batteriene blir mye større. Bare husk å bruke dem like mye hver i 3S-oppsettene så dem matcher hverandre best mulig når du kjører 6S.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      takker for tipsene. da blir det sikkert å investere i en esc som takler 6S og bruke 2x3S som du sier for da har man jo mye mere anvendelighet til batteriene.
      utfra det jeg har funnet så er det 2 aktuelle det er Jeti ADVANCE 70 Plus OPTO og PHOENIX 60 for Brushless. prisene er jo omtrent det samme. hvilken vil dere anbefale av disse. Må bare si jeg er av typen som ikke er ntresert i for mye instillinger og ting og tang. er ute etter en som det er enklest å programer og få til å fungere Blir sikkert mere giret nå hvis jeg får dette til å fungere bra.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        et spørsmål Joo: hvordan kan denne klare å levere 4A på BECen og klare 5S lipo?
        http://www.mosshobby.no/pd990892685.htm?categoryId=37
        den er jo også veldig billig
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK
        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

        Comment


        • #5
          Jørgen123: Tror ikke jeg ville satset på at den klarer så mye som 4A. ikke over lengre tid. men man vet jo aldrig selv om den er billig.

          Hvis jeg skal bruke separat mottakerpakke. tar jrg da bare å kutter ut den røde(+)ledningen mellom mottaker og regulator også kan jeg koble til batteri som vanlig med en bryter til mottakeren. Er en wm Clipped Wing Cub-48 som står for å teste motoren i første omgang og tankte da kanskje jeg bare kunne bruke mottakerbatteriet og bryteren som sitter i flyet.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            jørgen123: Tror jeg vil stille deg det samme spørsmålet... Jeg tror ikke de kan levere 4 amp, slett ikke med 5S!!! Er ikke særlig større enn de mindre som er speccet til 1,5 amp heller. Så i mine øyne er der noe riv ruskende galt med det som står i tabellene. Men skulle gjerne lagt den på et brannsikkert underlag og testet den i praksis (hvis noen andre vil betale den... jeg er overbevist at den slipper ut all den hvite røyken).

            Tyor: Hvis ESC`en har BEC skal du helt riktig bryte den røde lederen i kabelen fra ESC til RX når du bruker eget RX-batteri. For å slippe å klippe og lodde tilbake hvis du skal bruke BEC i neste installasjon tar du heller og klipper vekk den røde lederen i en kort skjøtekabel og setter denne mellom ESC og RX.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              jeg tror heller ikke den klarer 4A på 5S, men jeg skal bruke den på 3S, eller kanskje 4S. jeg håper den klarer minst 3A på 3S
              en smart ting er å lodde på en liten bryter på den røde ledningen fra regulatoren til mottakeren, da er det lett å velge om BECen skal være av eller på dette er jo enda en feilkilde men den kan være praktisk
              Jørgen Wake Stensen
              Bodø MFK
              Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

              Comment


              • #8
                Originally posted by jørgen123
                jeg tror heller ikke den klarer 4A på 5S, men jeg skal bruke den på 3S, eller kanskje 4S. jeg håper den klarer minst 3A på 3S
                en smart ting er å lodde på en liten bryter på den røde ledningen fra regulatoren til mottakeren, da er det lett å velge om BECen skal være av eller på dette er jo enda en feilkilde men den kan være praktisk
                Det har du rett i jørgen. eller man kan kutte ledningen og sette på to gode kontkter som man kan dra fra hverandre hvis man ikke skal bruke bec. kanskje litt sikrere en brytere som henger på en ledning. og man har vel som regel ikke behov for å koble den ut og inn mens den sitte i en modell.

                hvilken esc er å anbefale til AXI av Jeti ADVANCE og PHOENIX for ette hva jeg har skjønt så er det jo ikke alle regulatorer som fungerer like godt på alle motorer.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  jeg vet ikke hva jeg ville valgt. har hørt mye skryt om begge. Phoenixen er dyrere.
                  ta å se på denne
                  Attached Files
                  Jørgen Wake Stensen
                  Bodø MFK
                  Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                  Comment


                  • #10
                    de to jeg tenker på er Jeti ADVANCE 70 Plus OPTO og PHOENIX 60. hos griffin så er phonixen 20kr dyrere en jeti så prisforskjellen er jo ingenting. Jeti´n tåler jo 10A mere men den motoren jeg skal bruke den på er vel på max 50A så det burde jo også gå greit.

                    Er ikke Tahustvedt her. han har jo stor erfaring med disse store axi motorene
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Bare for å spørre. Har bestilt meg en Hyperion Titan 30A til en AXI 2808 /24. Siden finnes ikke. Noen som har efaring med denne? Håper det er et bra kjøpt?

                      Tomas
                      -----------------------------------------------
                      Tomas
                      Trondheim modellflyklubb
                      www.heltpropell.com

                      Comment


                      • #12
                        jeg så prisforskjell på moss og griffin tenkte ikke på at griffin hadde Phoenix
                        jetien koster 950,- hos griffin
                        phoenixen koster 1199,- hos moss
                        denn prisforskjellen så jeg på.
                        Jørgen Wake Stensen
                        Bodø MFK
                        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                        Comment


                        • #13
                          Da de koster omtrent det samme tenker jeg jeg gjør det enkelt og sender en mail til griffin om hva han vil anbefale


                          tomasjo: har ikke noen erfaring med den. men den er sikkert bra. virker jo som de fleste skryter av hyperion sine produkter. selv har jeg en mottaker og den er helt knall
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tyor
                            Det har du rett i jørgen. eller man kan kutte ledningen og sette på to gode kontkter som man kan dra fra hverandre hvis man ikke skal bruke bec. kanskje litt sikrere en brytere som henger på en ledning. og man har vel som regel ikke behov for å koble den ut og inn mens den sitte i en modell.

                            hvilken esc er å anbefale til AXI av Jeti ADVANCE og PHOENIX for ette hva jeg har skjønt så er det jo ikke alle regulatorer som fungerer like godt på alle motorer.
                            Hvorfor lage så mye styr ut av dette? Jeg tar ganske enkelt å løfter opp låse haken på unikontakten, og drar så stilt og roligt ut den røde lederen fra kontakten. Der etter taper jeg (like stilt og roligt ) den røde ledningen med endekontakten fast i ledningen fra esc`n (legger den røde dobbel). Hey Presto, så er det bare å ta bort tapen og plugge den røde inn i uni kontakten om jeg senere skulle trenge bec funksjonen på esc`n. Så jeg sier, hvorfor kutte ledningen? Hvorfor sette på bryter? Hvorfor sette på flere kontakter?
                            Ja jeg tror dere tar tegningen.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by tomasjo
                              Bare for å spørre. Har bestilt meg en Hyperion Titan 30A til en AXI 2808 /24. Siden finnes ikke. Noen som har efaring med denne? Håper det er et bra kjøpt?

                              Tomas
                              har denne selv på en hyperion 2213-20, fungerer helt upåklagelig.

                              ville satset på å kjøpt en programeringskabel og så du kan programmere den via pc. mye enklere enn å rote med stikka og lytte til kryptiske pipelyder...
                              Alf Surdal
                              Hovsherad

                              Comment

                              Working...
                              X