Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gratis RC simulator med TX interface

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gratis RC simulator med TX interface

    Jeg lastet ned FMS i går og må si at jeg er imponert! Den er selfølgelig ikke like bra som Aerofly et al, men slettes ikke ille. Den er tross alt gratis!

    Jeg fant så ut at jeg kunne laste ned en enkel fil som gjorde at jeg kunne bruke senderen min uten å kjøpe komponenter. Alt jeg trengte var en enkel høytalerkabel med to mini jacks - noe jeg hadde i hus. Du plugger senderen inn i PC'en din der du ellers plugger inn mikrofon.

    Det virket med en gang og jeg kan nå fly simulator med egen sender - da kan du bruke pengene dine på LiPo batterier eller fuel i stedet

    Det er massevis av fly på nettet laget for FMS.
    Attached Files
    Last edited by canuck; 17-12-05, 19:42.
    Are Barstad

  • #2
    Hvilken fil er dette og hvor kan jeg finne den?

    På JR radioer vil jo dette si minijack til minijack....
    Torgeir K. Haugstad

    Comment


    • #3
      Jepp - jeg har også JR og alt det tok var en minijack til minijack som du sa - veldig enkelt!

      Linken til filen (freeware) finner du her:

      Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos

      Jeg har nå fløyet i hele kveld... så på tide og inta horisontalen... Favorittflyet mitt (freeware) finnes på 404 Not Found Og heter "Carden Aircraft Extra 300".
      Are Barstad

      Comment


      • #4
        Originally posted by canuck
        Jeg lastet ned FMS i går og må si at jeg er imponert! Den er selfølgelig ikke like bra som Aerofly et al, men slettes ikke ille. Den er tross alt gratis!

        Jeg fant så ut at jeg kunne laste ned en enkel fil som gjorde at jeg kunne bruke senderen min uten å kjøpe komponenter. Alt jeg trengte var en enkel høytalerkabel med to mini jacks - noe jeg hadde i hus. Du plugger senderen inn i PC'en din der du ellers plugger inn mikrofon.

        Det virket med en gang og jeg kan nå fly simulator med egen sender - da kan du bruke pengene dine på LiPo batterier eller fuel i stedet

        Det er massevis av fly på nettet laget for FMS.
        Hei
        Dette var spennende.
        Hvor fiinner jeg FMS "hovedprogrammet" ?
        Har du en link jeg kan følge?
        Gisle Ranum
        Trondheim
        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

        Comment


        • #5
          Du finner den her:

          Error 403 - Forbidden
          Are Barstad

          Comment


          • #6
            Originally posted by canuck
            Du finner den her:

            Error 403 - Forbidden
            Hallo igjen
            Hvilken versjon lastet du ned. Beta eller alpha?
            Gisle Ranum
            Trondheim
            "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

            Comment


            • #7
              Originally posted by Gisle
              Hallo igjen
              Hvilken versjon lastet du ned. Beta eller alpha?
              Jeg lastet ned beta versjonen først og så den siste alpha verjonen. Jeg har ikke hatt noen problemer med den.

              Men vær OBS på at none fly krever at du har litt throttle for at motoren skal gå. Jeg må på noen fly ha 2 eller 3 klikk med throttle trim for at motoren skal gå på tomgang.

              Dette er fint forøvrig på motorseilere når du vil slå motoren helt av.
              Are Barstad

              Comment


              • #8
                Originally posted by canuck
                Jeg lastet ned FMS i går og må si at jeg er imponert! Den er selfølgelig ikke like bra som Aerofly et al, men slettes ikke ille. Den er tross alt gratis!

                Jeg fant så ut at jeg kunne laste ned en enkel fil som gjorde at jeg kunne bruke senderen min uten å kjøpe komponenter. Alt jeg trengte var en enkel høytalerkabel med to mini jacks - noe jeg hadde i hus. Du plugger senderen inn i PC'en din der du ellers plugger inn mikrofon.

                Det virket med en gang og jeg kan nå fly simulator med egen sender -
                Noen tips om hvordan man kan gjøre dette med en Hitec Focus 6 som ikke har "mini jacks" ?
                Liten høyvinget trainer - SC 15
                ARC Beaver on floats - Saito 82
                Goldberg Ultimate - OS 120

                Comment


                • #9
                  Det er vel trainer kontakt på focus 6. da kan du lage en kabel som går til paralell porten. men hvis du har win2000 eller winXP så må du da bruke ppjoy programmet i tillegg. og gå inn på instillingene til paralell porten og Krysse av for "use any interrupt assigned to the port" (har engelsk XP men det står sikker noe lignende oversatt til norsk
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Ang. Hitec. Selv om den ikke har mini jack så bør det vel gå å kjøpe en 6 pins din-plugg, en mini jack og litt kabel så kan du vel lage en på samme måte som til JR. Er jo bare ut-signalet og jord som brukes

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Samsung
                      Ang. Hitec. Selv om den ikke har mini jack så bør det vel gå å kjøpe en 6 pins din-plugg, en mini jack og litt kabel så kan du vel lage en på samme måte som til JR. Er jo bare ut-signalet og jord som brukes
                      Det tenkte ikke jeg på. det fungerer jo sikkert på samme måten
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Så er spørsmålet bare om man skal gidde det. Nå fant jeg ikke til Hitec sånn på sparket men til Futuba og JR så har Align en ferdig kabel som bruker com port og som funker med FMS for snaut $ 10,- (altså ca kr 65 + porto). Har en slik som jeg kjøpte på eBay, finnes sikkert til Hitec også for omtrent samme penge. Får nesten ikke materiellet her for den prisen.

                        http://www.align.com.tw/shop/product...71&language=en

                        Comment


                        • #13
                          Det har du rett i. så hvis man ikke er slik som meg og absolutt skal lage alt selv og har det meste av plugger kontakter og ledninger liggende å slenge
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14

                            Ja men du ekke i flertall selvom noen mellom de vanlige og deg er sterkt overrepresentert her...

                            Comment


                            • #15
                              Trim før kalibrering?

                              Originally posted by canuck
                              Jeg lastet ned beta versjonen først og så den siste alpha verjonen. Jeg har ikke hatt noen problemer med den.

                              Men vær OBS på at none fly krever at du har litt throttle for at motoren skal gå. Jeg må på noen fly ha 2 eller 3 klikk med throttle trim for at motoren skal gå på tomgang.

                              Dette er fint forøvrig på motorseilere når du vil slå motoren helt av.
                              Det kan kanskje være en ide å ta de 3 kneppene med trottle redusering før man kalibrerer "joysticken"? Når du deretter starter simulatoren og setter trimmen på trottle til null vil det akkurat være nok gass til ikke å stoppe glowmotorene... Har ikke prøvd ennå, men skal gjøre det senere og fortelle om det funka...

                              mvh Nixxon

                              Comment

                              Working...
                              X