Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med T-Rex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med T-Rex

    Hei.
    Har en T-Rex Xl med 420motor og 25A.regulator,som jeg sliter med halen på.Etter ett par minutters flyging mister jeg kontrollen på halen og helien begynner og spinne rundt,noe som oftest ender med et brak,men når jeg får samlet delene så virker alt som det skal. Har prøvd forskjellige gyroer og servoer med likt resultat.For meg virker det som gyroen slutter og virke.Kan det være bec'n på regulatoren som gir for lite spenning slik att gyroen kutter ut? Er det noen her ute som har vært borte i samme problemet som kan hjelpe er jeg svært takknemlig.
    Truls
    -------------------------
    Morro er det lell............?

  • #2
    Les denne tråden her:

    Trøbbel med gyro & Trex450xl - (MFN) ModellflyNytt.no
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Originally posted by flypilot
      Har lest den. og det er på grunnlag av den jeg skiftet gyro og servo.Men det hjalp lite.Kommer til og prøve med egen strømforsyning til mottageren,så finner jeg forhåpentlig hvis ut om det er bec'n på regulatoren som tuller.
      Truls
      -------------------------
      Morro er det lell............?

      Comment


      • #4
        Laater ikke trolig at det er becen snarere at en av rullene halerotorremmen er paa glipper eller noe men jeg tror kanskje du skal beskrive enda bedre alle forhold rundt dette. Flyr du ute i kulda? Skjer det alltid etter like mange minutter. Skjer det om du tar modellen rett ut i kulda. Har du teste aa ha den ute en stund for du flyr?
        Karbonhalebom? Provd WD40 eller siliconspray i bommen?

        I og med at du har testet flere gyroer hores det ut som problemet er i heliet og mekanisk.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tintin
          Laater ikke trolig at det er becen snarere at en av rullene halerotorremmen er paa glipper eller noe men jeg tror kanskje du skal beskrive enda bedre alle forhold rundt dette. Flyr du ute i kulda? Skjer det alltid etter like mange minutter. Skjer det om du tar modellen rett ut i kulda. Har du teste aa ha den ute en stund for du flyr?
          Karbonhalebom? Provd WD40 eller siliconspray i bommen?

          I og med at du har testet flere gyroer hores det ut som problemet er i heliet og mekanisk.
          Temperaturen har vel ligget rundt 0 grader de gangene jeg har flydd.fly tia har variert alt fra 2-5min før problemet kommer.Har sjekket det mekaniske opp og ned flere ganger og kan ikke si at jeg finner noe der som lager problemet.Den første gyroen jeg brukte var en align med micro servo,den andre var en Fut.240 med en mini servo og det virket som problemet oppsto raskere med Fut.gyroen en den andre.Antar at fut.med mini servo bruker mere strøm enn det andre oppsettet.derfor tror jeg det har noe med srøm og gjøre.Skal prøve den med ekstern bec bare det blir litt varmere i været,og hvis feilen fortsatt er der så kan jeg utelukke at det er en elektrisk feil.er den der fortsatt må det som du sier være en mekanisk feil.Skal komme med en tilbakemelding når jeg har fått prøvd den.
          Truls
          -------------------------
          Morro er det lell............?

          Comment


          • #6
            Du sa ikke noe om om du tok heliet rett fra varmen og ut i kulda.

            Jeg tror det står i bruksanvisningen for Align gyroen at den må akklimatiseres ved bruk i kulde. Mener det sto den måtte stå ute ganske lenge før man fløy.
            Om det i tillegg er den gamle Align gyroen så er det rett og slett en simpel gyro i tillegg.

            Hva slags batterier har du?
            Hvordan fløy du?
            Turtall?

            Om du hovret så er det ikke særlig trolig at det er bec'en. Jeg har 3 Align esc'er og har ikke problem med det på noen av dem hverken med Align gyro eller Futuba. Dessuten vil en overbelastet bec medføre fullstendig tap av kontroll ikke bare at halen slipper.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tintin
              Du sa ikke noe om om du tok heliet rett fra varmen og ut i kulda.

              Jeg tror det står i bruksanvisningen for Align gyroen at den må akklimatiseres ved bruk i kulde. Mener det sto den måtte stå ute ganske lenge før man fløy.
              Om det i tillegg er den gamle Align gyroen så er det rett og slett en simpel gyro i tillegg.

              Hva slags batterier har du?
              Hvordan fløy du?
              Turtall?

              Om du hovret så er det ikke særlig trolig at det er bec'en. Jeg har 3 Align esc'er og har ikke problem med det på noen av dem hverken med Align gyro eller Futuba. Dessuten vil en overbelastet bec medføre fullstendig tap av kontroll ikke bare at halen slipper.
              Hei
              Den blei vel dratt rett ut og flyd.Flyginga besto mest i hover og lett flyging.Align gyroen er en RCE-500.Batteriet er et Align 11.1 2000mah.Har ikke målt turtallet men det stemmer sånn noenlunde.Hovret i ca 10 min inne på hobbyrommet igår uten ett eneste feilslag.så det er mye mulig at problemet skyldes temperatur forskjellen.Bare det blir litt mildere skal jeg sette den ut en stund før jeg prøver den,så får jeg se åssen den oppfører seg da.
              Truls
              -------------------------
              Morro er det lell............?

              Comment


              • #8
                Ja da tror jeg nok du kan legge skylda på temperaturendringen.

                I bruksanvisningen står det at man skal la den stå på i minst 5 min for å tilpasse seg temp og fuktighet, så skru av og på igjen (koble fra batteriet og til igjen så den resettes) Tåler iflg sammebruksanvisning temp ned til -5.

                Comment

                Working...
                X