Announcement

Collapse
No announcement yet.

F9-F Cougar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F9-F Cougar

    Hei

    Her er noen bilder av min nye Cougar. Scala 1/5. Vekt 20 kg ferdig. Flyklar mot slutten av desember. Modellen skal ikke flys med balanseror men med spoilere. Originalen hadde samme ror som denne modellen har. Såkalt flapretters. Modellen har SimJet Nexus turbin som skyver 17 kg. 5 liter drivstoff. Graupner MC 24 radio. Modellen en betydelig større en min 1/7 Hornet som henger over på det ene bildet.

    Har lite erfaring med spoilere på jet som "balanseror" så er det noen som har synspunkter eller erfaringer så kom gjerne med de.

    Mvh
    Cato Horten
    Oferta sprzedaży domeny: c2i.net
    Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

  • #2
    Ser kjempe fin ut!
    Gleder meg til å se den på stripa. Den kommer helt sikkert til å fly som en drøm. Skjønner dog spenningen din ang. spoilerene, men det går helt sikkert fint.
    Mvh. Ståle
    http://www.jetsofnorway.no/

    Comment


    • #3
      Hei Cato.
      Ser tøft ut.Har ingen erfaringer fra spoilere,du har vel Km med erfaring foran meg uansett.

      Men har lest noe om at de gale engelsk mennene som bygde B-52 (ja den med 8 turbiner). Prøvde også med spoilere som balanseror,slik som orginalen.Dette ble ombygd etter første turen,da de ifølge dem ikke ga nok rorkontroll.
      Så uansett dette blir sennende å se.

      Så God Jul,og tilbring iallefall en time "ute" av kjelleren i kveld,tar litt tid å spise Julemiddagen vet du.
      Vennlig hilsen
      Roy.

      2,Biler.
      1,Leilighet.
      masse øl i kjøleskapet.
      + diverse innbo.

      Comment


      • #4
        det er vel dette som kalles Skala?
        utrolig fint fly!!! hvor lang tid har du brukt på dette?
        har ingen erfaringer med spoilere som balanseror.
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK
        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

        Comment


        • #5
          Den blir fin Cato!
          Er det den fra Airworld?
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            Heisann.
            Dette ser jo flott ut Cato.Hvilket fargeskjema skal du ha på den? Skal bli morro og se den i lufta.
            Truls
            -------------------------
            Morro er det lell............?

            Comment


            • #7
              Nydelig fly kommer du eventuelt til å ta den med til fagernes 2006?
              Oi en perfekt landing

              Comment


              • #8
                F9-F Cougar

                Dette er et sett fra Airworld som det er endret masse på. Den originale løsningen på balanseror var som følger. Modellen har 4 flaps, 2 i vingen og 2 i kroppen. De flapsene som satt i vingen skulle benyttes kun som flaps og de som satt i buken på flyet skulle fungere som originalt. Dette måtte jeg selvfølgelig endre på, noe so resulterte i masse jobb. Spoilerne som jeg har bygget inn i vingen har jeg vakumstøpt med carbon/balsa/carbon i former som er støpt av den originale vingen. Modellen er nå klar til prøveflyvning. Venter nå bare på is på Bjørkelangen for første flight.
                La også med et bilde av bremsene. Dette er et smykke i seg selv

                Klarte ikke å la være. 2 bilder av slik min nye 1/1.7 Pitts skal bli (håper jeg)

                Cato Horten
                Oferta sprzedaży domeny: c2i.net
                Last edited by netroh; 11-06-07, 16:58.

                Comment


                • #9
                  Hei Cato,

                  Kult skjema på pitts`n. Ikke skjønner jeg hvordan du får omvandlet 1 m3 peisved til noe så fint. Takk gode gud for ARF. Vi snakkes i kveld.

                  Christian

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by netroh
                    Hei

                    Her er noen bilder av min nye Cougar. Scala 1/5. Vekt 20 kg ferdig. Flyklar mot slutten av desember. Modellen skal ikke flys med balanseror men med spoilere. Originalen hadde samme ror som denne modellen har. Såkalt flapretters. Modellen har SimJet Nexus turbin som skyver 17 kg. 5 liter drivstoff. Graupner MC 24 radio. Modellen en betydelig større en min 1/7 Hornet som henger over på det ene bildet.

                    Har lite erfaring med spoilere på jet som "balanseror" så er det noen som har synspunkter eller erfaringer så kom gjerne med de.

                    Mvh
                    Cato Horten
                    Oferta sprzedaży domeny: c2i.net
                    Pen modell rett under tv`n på bilde 6 for resten (det første inlegget ditt). mye fint i kjelleren hos deg altså!

                    Christian

                    Comment


                    • #11
                      Christian, jeg synes den modellen under tv`n så tung og bulkete ut...

                      Hilsen Nils og Tom Erik
                      Nils Olav Moe

                      Elefun
                      www.artistic3d.net
                      www.3dpilot.net

                      Comment


                      • #12
                        Tom Erik og Nils Olav.

                        Det er mulig det, ikke flyr den den særlig godt heller. En ting som er sikkert, er at trekket sitter skikkelig stramt ihvertfall.


                        Christian

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har sett Christian fly en gang. Ikke noe pent syn. Det var på Notodden for mange år siden, midt på natta ned fra kjøkkenbenken. Som sagt ikke noe pent syn, men lyd ga han fra seg. Som en sliten totakter.

                          Cato

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by netroh
                            Jeg har sett Christian fly en gang. Ikke noe pent syn. Det var på Notodden for mange år siden, midt på natta ned fra kjøkkenbenken. Som sagt ikke noe pent syn, men lyd ga han fra seg. Som en sliten totakter.

                            Cato
                            JA JA TAKK TAKK NOK OM DET!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by netroh
                              Jeg har sett Christian fly en gang. Ikke noe pent syn. Det var på Notodden for mange år siden, midt på natta ned fra kjøkkenbenken. Som sagt ikke noe pent syn, men lyd ga han fra seg. Som en sliten totakter.

                              Cato

                              Denne flyturen vil vi høre mer om.
                              Det er altfor lite omtale om "flyturer" på dette forumet og spesielt nattflygning.
                              Vennlig hilsen
                              Roy.

                              2,Biler.
                              1,Leilighet.
                              masse øl i kjøleskapet.
                              + diverse innbo.

                              Comment

                              Working...
                              X