Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skyborne 25, trenger hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skyborne 25, trenger hjelp

    Jeg har problemer med min skyborne, jeg får ikke programmert det. Bruksanvisningen er svært mangelfull og jeg aner ikke hvordan man gjør det.

    Det virker som om jeg har klart å få riktig antall celler men det var det.

    Kan noen forklare hvordan jeg gjør resten?

    Motoren går ikke.

    Blått lys blinker og rødt lyser når jeg setter den på.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Hadde en skyborne 14 tidligere, der fulgte det med grei bruksanvisning. søk litt på nettet så finner du nok noe.

    har forøvrig bestilt en skyborn 25 selv i dag fra elefun til bruk i en f27 stryker som jeg brant opp hele innmaten i tidligere i dag. når jeg får den til uka kan det være jeg kan hjelpe deg bedre..
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      hva er det du skal programere annet enn lipo celler? har en skyborne 25 selv og den er ikke noen problemer med. slet litt i begynnelsen men nå er det ikke noe problem
      dra throttle stikken helt til bake.
      hold inne knappen til det røde lyset slutter å lyse (nå skal bare det blåe lyset lyse)
      trykk igjenn på knappen for å velge 2 eller 3 celler lipo.
      blå lys på=NiCd / NiMH
      2 blink= 2 celler lipo
      3 blink= 3 celler lipo
      når du har valgt den instillingen du vil ha, holder du knappen inne i ca. 2 sek.
      nå skal rødt lys lyse og blått blinke 2 eller 3 ganger (hvis du har valgt lipo)
      nå skal det komme 3 beep fra ESC`en, skyv deretter stikken fram til du hører 5 beep, dra så stikken til bake til du hører 3 beep. da er regulatoren programert
      Last edited by jørgen123; 26-12-05, 12:26.
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment


      • #4
        kommer ingen lyd, det er det som er problemet
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          hmmm... merkelig
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

          Comment


          • #6
            Originally posted by jørgen123
            hva er det du skal programere annet enn lipo celler? har en skyborne 25 selv og den er ikke noen problemer med. slet litt i begynnelsen men nå er det ikke noe problem
            dra throttle stikken helt til bake.
            hold inne knappen til det røde lyset slutter å lyse (nå skal bare det blåe lyset lyse)
            trykk igjenn på knappen for å velge 2 eller 3 celler lipo.
            blå lys på=NiCd / NiMH
            2 blink= 2 celler lipo
            3 blink= 3 celler lipo
            når du har valgt den instillingen du vil ha, holder du knappen inne i ca. 2 sek.
            nå skal rødt lys lyse og blått blinke 2 eller 3 ganger (hvis du har valgt lipo)
            nå skal det komme 3 beep fra ESC`en, skyv deretter stikken fram til du hører 5 beep, dra så stikken til bake til du hører 3 beep. da er regulatoren programert
            So far so good, og hva gjør man så?

            Hvordan får man flyet til å gå?
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              da skal flyet gå, hvis du har gjort det riktig(i teorien)
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment


              • #8
                Sjekk loddinger

                Jeg hadde samme problem med min skyborne 25. Gjorde alt mulig for å få det til å funke, men like f.. dødø motor.
                Tok ut motor, det viste seg at produsent av motor hadde "glemt å lodde på plass ene ledningen inn på motor. Ledningen var rikyig plasert, men manglet helt loddetinn. Etter lodding funket det ved første forsøk.

                Kjell Arne

                Comment


                • #9
                  yepp er enig hvis du ikke har lyd heller så er det sikkert en av ledningene til motoren som sitter dårlig
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Men motoren er ikke ny, den har han brukt med den gamle regulatoren også, jeg nevnte dette med dårlig kontakt i en ledning eller kontakt en plass, men har bruker visst det samme utstyret som før, utenom regulator. Men HVIS det da er dårlig kontakt eller dårlig lodding noen plass, så kan jo det forklare hvorfor han fikk så elendig spenning på motoren på full throttle, med den gamle.
                    Geir Amund Lindberget

                    Comment

                    Working...
                    X