Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Starter 350C (ARF) hva trenger jeg mer ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-Starter 350C (ARF) hva trenger jeg mer ..

    tenkte jeg skulle kjøpe meg et trainer fly , har sett på dette : Siden finnes ikke

    hva trenger jeg i tilegg , har en 4 kanals radio som fulgte med twister helikoptret mitt som jeg tenkte jeg skulle bruke .

    tomin
    Pike perfection x3
    Race M
    victor
    Mini Corado
    Graupner mc 32
    Graupner mz 24
    [/QUOTE]

  • #2
    Du trenger batteri og lader til batteriet, samt kanskje noen ekstra propeller
    Flyet er også veldig bra å fly med flottører på vann og snø.
    Jeg har fløyet flyet med 3s LiPo batteri 1500mah. Det funka bra, men det er fort gjort å brenne motoren. Bruker da kun full gass til å få høyde for så å fly på halv gass.
    2s LiPo funka også uten flottører, men ble litt lite puch (men det tar av, flyr og lander)
    Vedr sender fra Twister har ikke jeg greie på. Du trenger 3 (eller 2) servoer.

    Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

    Comment


    • #3
      Originally posted by tomin
      tenkte jeg skulle kjøpe meg et trainer fly , har sett på dette : Siden finnes ikke

      hva trenger jeg i tilegg , har en 4 kanals radio som fulgte med twister helikoptret mitt som jeg tenkte jeg skulle bruke .

      tomin
      Radioen til twisteren vil du sannsynligvis ikke kunne bruke, siden disse bruker en annen type elektronikk, så det enkleste for deg vil være å bestille den komplette pakken de har under pakketilbud, der får du med lipo batteri og lader til dette også. Dette er etter min mening den perfekte trainer pakke, radioen er billig og god, og du får nok krefter, lett fly og lang flytid med lipo 2s batteriet.
      Når jeg bestillte denne pakken for et år siden var det kun nimh batteri. Og gws radioen bruker jeg den dag i dag på formosaen.
      Geir Amund Lindberget

      Comment


      • #4
        Originally posted by tomin
        tenkte jeg skulle kjøpe meg et trainer fly , har sett på dette : Siden finnes ikke

        hva trenger jeg i tilegg , har en 4 kanals radio som fulgte med twister helikoptret mitt som jeg tenkte jeg skulle bruke .

        tomin
        Mitt råd er at du ikke kjøper for svak motor, hadde jeg startet på skrasj idag med estarteren hadde jeg gått for børsteløs, dersom du har råd de ektra hundrelappene. 3 cellers lipo er ett must.

        I mitt første fly hadde jeg for svak motor og det var ikke gøy. Dessuten krasjer du mere med en svak motor.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          e-starter

          skal du ha e-starter trenger du 450 motor skal det være noe og fly 350 og 400 blir for spett på det flyet
          Robert
          Hole El-Flyforening

          Comment


          • #6
            skal du ha en e-starter anbefaler jeg sterkt å gå for kraftigere saker og bedre kvalitet på elektroniokk/motor. har du et par tusen å bruke vil denne pakken være en god investering: Siden finnes ikke

            vær oppmerksom på at o-ringen som følger med propsaveren i denne pakken har for stor diameter og er for slapp for den medfølgende 9*5 propen. skikkelige o-ringer i nitrilgummi for alle propell størrelser som skal gå på under ca 200W kan fås hos biltema.
            Alf Surdal
            Hovsherad

            Comment

            Working...
            X