Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Flight Hurricane og andre warbirds.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC-Flight Hurricane og andre warbirds.

    Eller KMP, ESM eller hva de heter.

    Jeg har lenge hatt lyst på en Warbird og helst da en som kan brukes med en AXI 4130 som jeg har liggende (har faktisk to liggende). Jeg har faktisk lest i ukevis om forskjellige modeller på diverse forum. Denne Hurricane'n se utrolig fin ut, og frister mer enn en plastfilm-warbird. De har Spitfire også men jeg har mer sansen for Merlin-utgaven enn XIV som har Griffin motor. Messerschmitt BF-109 som også kommer snart ser også sinnsykt fin ut. Mustangen er veldig aktuell den også, det er vanskelig å velge men man vil helst ha noe som ikke alle andre har.

    Er det noen som har erfaringer med disse modellene? Jeg har lest mye om hvordan understellet er litt dårlig, men det var mest på Corsair for noen år siden. Hvor er forresten Corsair'en hen? Lages ikke den mer?

    Videoen av Hurricane viser at den flyr uten problem med en RCV 91 CD og da er det i hvertfall mer enn nok med min Axi. Hele pakka med alt fra servo til spinner veier forresten 1510 g sånn det er i et annet fly jeg har (World Models Velox). Video i første post her: http://www.rcmodelflyers.co.uk/4um/i...?topic=13016.0

    Det hadde vært praktisk om de hadde to-delt vinge, i hvertfall som et valg når man skal bygge, og demonterbare halefinner. Praktisk hvis man skal sende de noen plass eller har liten bil. World Models sine Giant Scale fly har begge deler.
    Last edited by tahustvedt; 28-12-05, 20:15.

  • #2
    hallo er en som driver med en her http://www.scalewarbird.org/ under artikler. mulig det står noe om den i forumet også. Vi har nylig startet en warbird gruppe i trondheim modellflyklubb.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Originally posted by tahustvedt
      Eller KMP, ESM eller hva de heter.

      Jeg har lenge hatt lyst på en Warbird og helst da en som kan brukes med en AXI 4130 som jeg har liggende (har faktisk to liggende). Denne Hurricane'n se utrolig fin ut, og frister mer enn en plastfilm-warbird. De har Spitfire også men jeg har mer sansen for Merlin-utgaven enn XIV som har Griffin motor. Messerschmitt BF-109 som også kommer snart ser også sinnsykt fin ut.

      Er det noen som har erfaringer med disse modellene? Jeg har lest mye om hvordan understellet er litt dårlig, men det var mest på Corsair for noen år siden. Hvor er forresten Corsair'en hen? Lages ikke den mer?

      Videoen av Hurricane viser at den flyr uten problem med en RCV 91 CD og da er det i hvertfall mer enn nok med min Axi. Hele pakka med alt fra servo til spinner veier forresten 1510 g.

      Det hadde vært praktisk om de hadde to-delt vinge, i hvertfall som et valg når man skal bygge, og demonterbare halefinner.
      For å oppklare litt navneforvirring:
      Modellene produseres av ESM i Kina. Tidligere kalte hver importør modellene hva de måtte ønske, men etterhvert har vi skiftet over til ESM.
      KMP selger de i USA og Canada, og de har foreløpig holdt på sitt navn.

      Vedr. understell, så må vi nok innrømme at vi justerte og strammet det hele opp en del før det funket. På den annen side, så kommer ESM med en ny og forbedret utgave av retracts hver gang det kommer en ny container.

      Vi har en SC 120 FS i vår utgave, men som videoen viser, den flyr utmerket med en RCV91CD. Den motoren passer også helt innenfor cowlingen.

      Corsair'en etterlyser vi hver gang vi bestiller, men foreløpig har ESM valgt å ikke produsere denne foreløpig.

      Spitfire og Hurricane (og flere andre) ankommer Oslo havn 11. januar. Me 109 skal vi klare å få med på neste sending.

      Legger ved noen bilder av Hurricane i "norsk" utførelse.
      Attached Files
      Last edited by Eureka; 28-12-05, 22:29.

      Comment


      • #4
        Nydelig fly! Ser at den har modifisert canopy.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tahustvedt
          Nydelig fly! Ser at den har modifisert canopy.
          Jepp. Den er klippet i to og festet i åpen stilling.
          Da vises pontius piloten mye bedre.

          Comment


          • #6
            Helt enig med deg Tor Arne - artig med fly som ikke alle har (men de må jo fly godt da). Artig den Hurricanen med norsk markering - stilig.
            Dessverre har jeg ingen erfaring ang disse modellene, så jeg er ikke noe videre til hjelp der.

            Comment


            • #7
              Kikker litt på Mustangen på RC-Flight, og det er avbildet to forskjellige fly på siden. Det ene bildet viser en "Petie 2nd" mustang som ser fin ut, men det andre bildet viser en med svart på ryggen (samme som avbildet på www.kmp.ca ) som har litt for lang hale. Er det bare en illusjon eller? Hvilken av de er riktig i tilfelle? Sånn jeg har forstått finnes det er gammel og en ny utgave?
              Last edited by tahustvedt; 29-12-05, 21:54.

              Comment


              • #8
                Har du bestemt deg for noe fly enda? driver selv og skal kjøpe meg en warbird. for meg så står valget mellom disse
                http://www.leikvold.no/index.php?men...23&vare_id=145

                Siden finnes ikke

                Litt morsomt å ha noe som ikke alle andre har også synes jeg.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Tror mest sansynlig jeg går for RC-Flight Spitfire. Får ikke plass i bilen min men det gjør ikke noe for det er aldri jeg som kjører når vi skal fly uansett siden jeg har to-seter.

                  Alternativet er en The World Models Mustang 60-size fordi den går i bilen uten problem. Kunne faktisk kjøpt en giant scale Mustang eller Zero og likevell fått plass i bilen fordi der kan vingen og halen deles, men da må jeg kjøpe ny motor også, dessuten koster de 5500 kroner de store og da begynner det å bli litt vel dyrt. Hehe.

                  Har forhørt meg om lydanlegg hos Benedini Modellbauelektronik også.

                  Comment


                  • #10
                    Da tror jeg du blir fornøyd. har sett noen av de rc flight flyene og der nydelige. For meg så blir de litt for dyre. så jeg kommer til å gå for den seagull sea fury .
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Den er vel helt ny er den ikke det? du må poste bilder og sånt når du får den. Har ikke sett noen bilder av den enda.

                      Comment


                      • #12
                        Ja ettersom jeg skjønte så er den å ny at de ikke har fått den i usa enda. har sendt en mail til leikvold om den er inne på lager og evt leveringstid. men her ikke fått noe svar enda. har heller ikke sett noen andre her i landet som har den. Men tenkte kanskje å lage ett lite bruker review. om det blir den eller noe annet.
                        Last edited by tyor; 03-01-06, 19:32.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          fikk dette svaret fra Leikvold

                          sitat:
                          Hei!
                          Den har vi inne.Hvar ute på søndag og testfløy en med 120 motor.Den var utroleg fin og fly. Balsan i nye seagull er meget bra.Vekt med ENYA 120 R 4,5 kg.
                          Med 108 vil du få power så det holder.
                          Mvh
                          O Leikvold


                          så det blir nok å bestille en sånn til lønninga kommer
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Bah... jeg klarer ikke bestemme meg om jeg skal ha Hurricane eller Spitfire.

                            Snakk om luksusproblem!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by tahustvedt
                              Bah... jeg klarer ikke bestemme meg om jeg skal ha Hurricane eller Spitfire.

                              Snakk om luksusproblem!
                              Da hadde jeg gått for hurricane. spitfire er det jo så mange som har. Hurricane er vel litt sjeldnere. også liker jeg formen på de hawker flyene med litt tykk rund kropp og ikke så lang og tynn hehe. For å si det rett ut så synes jeg mustangen for eks er stygg (nå blir jeg vel hengt)
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X