Announcement

Collapse
No announcement yet.

UBEC eller ei...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • UBEC eller ei...

    Jeg kjøpte en Jeti Advance 40 for å bruke den til en Phasor 30-3 motor i en motorglider. Jeti'en har innebygget UBEC så jeg burde da kunne forsyne mottaker og servoer med strøm.

    Men er det en fordel å kjøre med separat UBEC? Jeg er ikke sikker på strømtrekket på alle delene jeg har og kan sikkert legge alt sammen. Men er det en tommelregel om dette? E.g. er det generelt ikke bra å bruke innebygget UBEC når man skal kjøre 4 eller fler servoer?

    Jeg har veldig lysst å bytte den inn (den er ikke brukt enda) mot en tilsvarende Jeti uten UBEC, men ikke sikker på om det har hensikt.

    Are
    Are Barstad

  • #2
    Mener du innebygd UBEC eller mener du BEC?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Vingemutteren
      Mener du innebygd UBEC eller mener du BEC?
      Beklager - jeg mente BEC.
      Are Barstad

      Comment


      • #4
        Da må du nesten sjekke dataene på den du har og Opto versjonen om der er noen spesiell grunn til å bytte den inn. Generelt tror jeg at jeg ville ha følt meg betydlig tryggere med en separat UBEC til drift av mottaker og servoer. Da kan man bruke flere celler i serie om man så ønsker.
        Så akkurat på dataene til Jeti Advance 40. 2-3 LiPo med Bec og 2-6 LiPo i Opto versjon, vet i hvertfall hvilken jeg ville ha gått for. Og spesielt om flere enn to servoer skulle brukes.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Takk skal du ha Gert. Det var også det jeg trodde. Jeg kjøpte også nylig en Jeti Opto 77 og er veldig fornøyd med den. Jeg har ikke fløyet med den enda men jeg tviler ikke på at den gjør jobben sin.
          Are Barstad

          Comment

          Working...
          X