Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 stk utbrent Stryker børstemotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1 stk utbrent Stryker børstemotor

    Brant opp esc/radio på strykeren i romjula med 3s lipo, men trodde egentlig at motoren hadde klart seg da den fint skal tåle 3s.

    handla meg derfor inn en hyperion 6ch, en skyborne 25A og et par gws servoer for å gjøre flyet i stand igjen. etter bare noen få sekunder tomgangskjøring av motoren i stua med det nye oppsettet begynte det å ryke og lukte fælt og motoren ble fryktelig varm og stoppet. etter dette var den helt død, bare noen få rykk og napp av og til. Hva kan ha skjedd? har originaloppsettet kortsluttet og sendt 60A gjennom motoren når det brant opp tidligere? batteriet som var i bruk kunne lett levere slike strømmer i små burst..

    uansett må ny motor til, begynner å bli dyr denne stryken..
    Attached Files
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    ser ut som om denne motoren har gjort jobben sin i hvertfall. der har det vært varmt. er sikkert gått full spenning på den da esc en røyk.

    hva blir det nå da børsteløs?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      børsteløs? det er jo fristende, men litt irriterende å ikke få bruke den splitter nye skyborne 25A kontrolleren da, den kostet tross alt over 400 spenn

      tror jeg satser på å sette i en ny børstemotor, er jo 480 motorer som står i originalt så de SKAL tåle 3s lipo. billige er de og.. den fløy faktisk veldig mye bedre på 3s og originalmotoren enn med originalbatteriene så det holder for meg en stund til
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #4
        ja du kan jo kjøpe mange børste motorer for prisen på en børsteløs med regulator. man vet jo aldrig hvor lenge flyet verer heller
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          hehe, nei det skal være sikkert.. har allerede vært to turer opp i trær for å hente ned doningen, første gang når jeg mista propellen, andre gang når elektronikken brant opp. men flyet er (nesten) like fint, kun kosmetiske småskader..

          noen som vet hvor jeg får tak i disse 480 motorene til stryker? dimensjon er Ø27*45, vekt 107 g ca.
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment


          • #6
            Børstemotor

            Jeg har brent en del børstemotorer Hehe .
            Min erfaring med 3celler er at børster og commutator brenner opp først når det går for stor strøm gjennom den .
            Din motor ser ut til å ha kortsluttet ved at den har brent fast .
            Skal du bruke 3 celler bør du i hvertfall gå ned i propellstørrelse og anbefaler å kontrollere stømtrekk til motor ved full belastning f. eks med ett tang amperemeter .
            Da tror jeg det skal gå bra (en stund).
            Selv kjører jeg en formosa med org 370 børstemotor og 3c batteri men jeg bruker 90-50 propell og 10-47 på 2c.
            Det er ikke spenningen som dreper motoren men amperen .
            Ønsker uansett å bytte til børsteløst snart og mottar gjerne tips om gode erfaringer
            om slike til dette flyet .
            Geir I Walderhaug

            Comment


            • #7
              er vel smallsize/hobbynorge som selger de. tror også Nakshop.no har deler til stryker
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                de har vel en fin en hos rc modeller

                Pro 480 HS BB motor
                245,-
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  problemet er at det finnes så mange forskjellige 480 motorer hvis jeg har skjønt det rett beregnet for 6v og 7.2v i hvertfall og de gir vist helt forskjellig turtall.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Bruker Stryker'n en vanlig 480 med propellen snudd, eller er det en 480 som går "baklengs"? Jeg tenker på å kjøpe kropp + finner på NAK-shop, har endel kjente som flyr denne nå og det er jo mye mer gøy hvis alle har likt! (jeg kan alltids gå børsteløst, men det blir litt urettferdig.....)
                    Anders Valland
                    Trondheim

                    Comment


                    • #11
                      Har ikke peiling på hva slags 480 motor det er snakk om, er jo så mange forskjellige.. får vel gå børsteløst vis jeg ikke får tak i ny..

                      noen som har en brukt/til overs??
                      Alf Surdal
                      Hovsherad

                      Comment

                      Working...
                      X