Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sølvfarget Aluminium Spinner??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sølvfarget Aluminium Spinner??

    Hei. Jeg har kjøpt en Master Airscrew 13*6 propell, og den skal jeg ha sølv spinner til. så jeg lurte på hvilken spinner som passer til den?

    Ser at ELEFUN har godt utvalg av Aluminium spinnere! men hvilken passer?

    Siden finnes ikke

    M.V.H Arthur.
    Mine Fly:Tojeiro 90, Easy-Glider, Skystar, Super Decathlon, Mini Funtana, Alpha V2.
    Helikopter: BO-105 (LN-OSE) Honey Bee CP2.

  • #2
    Hei Arthur !

    Finn ut hvilken diameter som passer til din modell (dvs.diameter på eventuell åpning i cowling hvis du bruker det) - du må vanligvis tilpasse spinneren til din propell uansett. Hvis det ikke er så nøye med tilpassning til cowling vil en spinner på ca. 60 mm være en størrelse som gir godt grep for en standard starter.
    Lars Petter Eriksen

    "the essensials are invicible to the eyes"
    Saint-Exupéry

    Comment


    • #3
      Originally posted by Laserboy
      Hei Arthur !

      Finn ut hvilken diameter som passer til din modell (dvs.diameter på eventuell åpning i cowling hvis du bruker det) - du må vanligvis tilpasse spinneren til din propell uansett. Hvis det ikke er så nøye med tilpassning til cowling vil en spinner på ca. 60 mm være en størrelse som gir godt grep for en standard starter.
      har tenkt på alu spinner selv men må man somregel skjære til etter propellen på de også som på plast spinnere. høres ikke så morsomt ut
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor
        har tenkt på alu spinner selv men må man somregel skjære til etter propellen på de også som på plast spinnere. høres ikke så morsomt ut
        Jeg har 2.Stk aluspinnere. begge måtte tilpasses til propellene som skulle brukes. Det viktige er: Det skal være klaring mellom spinner og propell.
        Jeg bruker konsekvent ikke plastspinnere av den typen der den ene halvdelen
        ligger bak propellen. Jeg har hatt flere tilfeller der disse har sprukket med påfølgende "løpsk propell".
        Spesielt når det har blitt noen minusgrader bør man være obs på dette.
        De større spinnerene bør sikkert balanseres også, men det har jeg tatt litt
        på "filingen".
        Det er sikkert noen på forumet som har gode råd på dette.

        Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk
        Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk

        Dæ går litt mindre lim nå.

        Comment


        • #5
          Jeg ønsket alu spinner til min TF Nobler. Valget falt tilfeldig på Protec 63mm spinner. Den passet perfekt uten behov for tilpassning til APC 11x7 og 10x6 propeller.

          Imidlertid viste det seg at spinner nut'en ikke passet til min OS 46AX, feil gjenger og dimm. Fikk omsider tak i riktig propnut men da passet ikke spaceren mellom aksel og bakplate på spinner. Tok en plast spacer fra en plast spinner og med litt filing fikk jeg den til å passe. Neste problem var deretter at feste bolten til spinneren var for lang pga lang aksel på OS 46AX. Heldigvis raskt fikset med kappskive på dremelen.

          Ohh .... aluspinnere ser flott ut men kan være *€€##### å få på plass.

          Anders

          Comment

          Working...
          X