Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett av Trex XL CCPM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett av Trex XL CCPM

    Hei,

    Driver å setter opp en Trex CCPM og har i grunnen fått det meste til å stemme. Har brukt "End-point-adjustment" for å få servoene til å ha riktig "trim" på swashen.

    Første helikopteret med CCPM så var jo dette litt mer "knoting" en det jeg har vært vant til.

    Fristelsen ble for stor i kveld så jeg prøvde den i kjelleren - livlig sak må jeg si. Måtte sette ned D/R kraftig for å klare å kontrollere den.

    Hvor mange RPM bør Trex'en ha og hva er "vanlig" å bruke i dual rate.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

  • #2
    Det skiller svaert mye. Jeg har saa langt nesten bare brukt dual rate, tror jeg har var helt nede i 60% i starten.
    Svaert mange bruker expo i stedet eller begge og det er litt logisk. Jeg liker linjaer respons saa jeg har som sagt holdt meg til dual. Om man ser paa det saa er faktisk ikke utslaget paa de 2 fremre servoene helt linjaert ettersom linkene gaar i bue...
    Naa har jeg satt den opp med 25% expo og 80 dual om jeg husker rett men den har ogsaa fatt cf ramme der swash linkene sitter rett paa servoene.

    Men det er bare aa dra ned, masse, i starten.

    Turtallet er veldig avhengig av hva batteripakkene dine kan levere. Den boer ha 2000+, Under 2000 er den flybar men dvask (hovring og lett FF).
    Med 13T, std motor og kurvene fra Trextuning faar du skapelig turtall saa kan du jobbe videre derfra.
    Last edited by Tintin; 08-01-06, 09:56.

    Comment


    • #3
      Hei.

      Jeg bruker kun expo på mine helikopter. Har aldri brukt D/R. Men dette er jo en smak sak da. Fordelen med å bruke expo er at du slipper å vippe over noen brytere under flyvingen. Så man kan konsentrere seg om å fly.

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #4
        Vipper ikke brytere, nok utslag uansett på Rexen til min flyging.

        Comment

        Working...
        X