Announcement

Collapse
No announcement yet.

Titan 10A, Hvor mye tåler den?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Titan 10A, Hvor mye tåler den?

    Noen som har tatt livet av en slik? Lurer på om den har gode beskyttelse-kretser slik at jeg ikke svir den av hvis den får høy belastning.
    Har bygd meg en Trippel-stator cd-rom motor med 15T. Tenkte å teste den og har ikke større esc en den 10A. Tror fort jeg kommer over det på et 12V batteri.
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

  • #2
    Vel, man skal i følge min tøddel av "common sense" dimensjonere gadgetsene så man ikke tar livet av dem, helst...
    Beskyttelseskretser i Titan reduserer effekten ut (soft cut-off) når "ting" oppnår 80`C.
    10A er kontinuerlig belastning, den skal klare 12 Amp i korte støt.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Det har du nok rett i.
      Men jeg har en tendens til å tøye grensene for å se hva som skjer. Så når det går galt så sitter jeg med skjegget i postkassa.

      Men her var det visst ingen fare, 15T på en motor med trippel stator tilsvarer langtifra 15T på en med enkel stator. Lurer på om man må halvere antall turn når man dobler lengden på statoren for å beholde samme turtall på motoren?
      Tipper tomgangsturtallet ikke var oppe i mere enn 6-7000 med et 12V bilbatteri til strømkilde.
      Morten Myklebust.
      Yrke Fisker.


      Sky Raider MachI K.I.A.
      PT-20 K.I.A.
      Pibros Mk I, II & III K.I.A.
      Corsair 60 Lever trygt uten motor.

      Comment


      • #4
        Alle elektroniske kompenenter fungerer utmerket så lenge den blå røyken holdes inn i komponentene. Hvis du bruker de litt hardt. Slippes den magiske blå røyken ut og de slutter da å fungere. ....

        Anders

        Comment


        • #5
          15 turn på en trippel stator tilsvarer ca 45 turn med enkel stator, så dersom du ikke går opp i propellerstørrelse så vil den trekke velidig lite strøm i forhold til en enkel motor.

          Comment


          • #6
            Originally posted by tahustvedt
            15 turn på en trippel stator tilsvarer ca 45 turn med enkel stator, så dersom du ikke går opp i propellerstørrelse så vil den trekke velidig lite strøm i forhold til en enkel motor.
            Var noe sånt jeg regnet med. Den slet ikke i det hele tatt med en 9x6 prop på 12V. Hmmm må vist investere i litt tykkere vikletråd da. Har bare 0,5mm som tykkeste. Bør vel kansje ha 0,55-0,6? Tykkere blir vel vanskelig å få plass til på så små statorer. Satser kansje på 7 eller 8 turn da, så får jeg se hvordan det går.
            Morten Myklebust.
            Yrke Fisker.


            Sky Raider MachI K.I.A.
            PT-20 K.I.A.
            Pibros Mk I, II & III K.I.A.
            Corsair 60 Lever trygt uten motor.

            Comment


            • #7
              Du utnytter ikke akkurat en så stor motor ved bare å trekke 10 A.

              7-8 turn høres ut som det vil fungere. 0,6-0,7 mm er nok tingen. Jeg brukte 0,6 mm når jeg viklet en 8 turn 20 mm motor til et helikopter for en kompis.

              Comment


              • #8
                Nei, jeg håper da at den klarer å trekke 20A uten å svi av magnetene.
                Tenkte å kjøpe meg en Titan 30A. Har ikke prøvd andre merker, men er godt fornøyd med 10A.
                Morten Myklebust.
                Yrke Fisker.


                Sky Raider MachI K.I.A.
                PT-20 K.I.A.
                Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                Comment


                • #9
                  Børsteløs fartsregulator

                  Hei!

                  Har et spmål til børsteløse regulatorer.

                  Skal kjøpe meg en børsteløs motor og regulator.

                  Det jeg lurer litt på, er det noe problem med å kjøpe en kraftigere regulator en det man trenger, feks 30A og bruke den på en motor som drar ca 10A.

                  Tenker på eventuelt å bruke denne i andre prosjekter senere, som kanskje trekker mer strøm en den motoren jeg vil ha nå?

                  Vil en kraftig regulator gi mer tap, og eventuelt ikke fungere optimalt med en liten motor?

                  Er det også noe annet å tenke på, eller er en børsteløs regulator børsteløs, eller passer de ikke til alle typer børsteløse motorer?

                  Gjermund

                  Comment


                  • #10
                    Å kjøpe en større regulator er nok ikke noe problem. det sies at ikke alle regulatorer går like godt på alla motorer. jeg ville sjekket hva andre har erfaring med at fungerer
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Tror i dag at de fleste regulatorer går helt fint, med kun små målbare forskjeller. Eneste som ikke har gått overens som jeg har hørt om er Phoenix regulatorer på hjemmelagde cdrom motorer. Men det bør vel være et tilbakelagt kapittel.

                      Hvis du ikke MÅ ha en ekstremt lett regulator, så gå for en 30-40A med en gang. Det får du nok bruk for når lysten på kraftigere saker griper om seg
                      Morten Myklebust.
                      Yrke Fisker.


                      Sky Raider MachI K.I.A.
                      PT-20 K.I.A.
                      Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                      Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                      Comment

                      Working...
                      X