Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-SKY Honey bee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-SKY Honey bee

    Har problemer med å justere inn gyro ordentlig.
    Helien "logrer"/yaw'er med halen i hover,små raske bevegelser frem og tilbake.
    Ser ut som den kompenserer for et eller annet HELE tiden (hvilket den skal,men ikke hele tiden uavbrutt)
    Selv om den står dønn rolig i hover så yaw'er den.Har finjustert gain,men finner ikke noe punkt hvor den står roligt.Den er relativt rolig i friflukt,alså når jeg flyr den med god fart framover,men har selv da tendenser.
    Noe som kjenner til problemet?

  • #2
    Er nok bare en løsning og det er å kvitte seg med 4i1 boksen.
    Kan ikke vente super kvalitet av noe som ikke koster mer enn en gyro til andre helier er jeg redd så litt drifting må du regne med (er jo ikke HH heller)
    Logrer den så er gain for høy da det ikke er annet som påvirker det på et heli med halemotor.

    Comment


    • #3
      Har noen kompiser som også har honey bee.Disse har de sorte 4 i en boksene,disse oppfører seg helt normalt i hover i forhold til min.Jeg har den orange 4 i en boksen,er det noen forskjell her,er den orange en eldre/nyere modell?Finnes det andre alternativer til elektronikk i en liten honey bee?istedet for 4 i en boksen?

      Comment


      • #4
        Den orange 4i1 boksen er den nyere modellen.
        Er det FP eller CP?
        Har du vibrasjoner i helikopteret?
        Har du balansert bladene, og målt at paddlene står like langt ut til hver side?
        Er paddlene justert riktig?

        Det finnes alterntiv elektronikk, men dette kan fort koste litt.
        Du treneger to fartsregulatorer, en mottaker og en gyro.

        Honey bee'en burde kunne fly bra på orginal elektronikk, selv om det ikke er "super" kvalitet.
        Nils

        Comment


        • #5
          OK,tenkte litt på dette med oppsett,balansering av blader/tracking/paddlere osv.kan være noe her som "forstyrrer" slik at halen må kompensere hele tiden.Dette er en CP2.Får ta en kontroll på disse tingene og se om det hjelper.
          Takk for hjelpen så langt.

          Comment


          • #6
            Vibrasjoner som nevnt forstyrrer gyroen men dette heliet har kun en vanlig rate gyro av enkel kvalitet som nevnt. Ikke forvent det umulige. Det ser ut til å være ganske stor forskjell selv på samme modell.

            Prop skruen innvirker også på halemotorens oppførsel, det er mulig det kan hjelpe å skru den litt ned. Da skal du få mindre respons på halemotoren i hver justering gyroen gjør slik at den ikke overkompenserer slik den gjør når heliet logrer.

            Antar at du snakker kun om det man kaller logring. Yaw betyr bare å dreie (gire om du vil som folk med bakgrunn fra båt gjerne sier) som er et annet problem når heliet ikke vil stå i ro men dreier sakte rundt sin egen akse. Dette er gjerne motsatsen til logring justeringsmessig. Selvom logring er mange små dreinger så pleier man ikke omtale logring som en (eller flere) yaw(er).

            Ved logring har man for høy gain på gyroen i forhold til sitt oppsett og når heliet drifter, dvs dreier sakte rundt så har man gjerne for lav gain på gyroen.

            Om du flyr ute er det nok lurt å koble til batteri når du kommer ut, la heliet stå 5 min, koble så fra og til igjen. Da har gyroen vent seg til utetemp og blitt resatt i rett temp. Billig gyroer kan være følsomme for temp endringer.

            Jeg har en FP med sort boks. Det drifter til en side når batteriet er fulladet og begynner å dreie andre veien når spenningen faller.

            Effektene av vibrasjoner skal avta om du skrur ned gain betydelig, da bør du ende opp med at heliet drifter i stedet. Et sted der i mellom skal optimum ligge.

            Comment


            • #7
              Har finjustert gain frem og tilbake og funnet midtpunktet.Men det finnes ingen midtpunkt,den går rett i fra drifting til logring.Får prøve som du sier å følge på med propskruen i tillegg.Takker ellers for gode råd som jeg skal prøve ut.
              Dette med drifting når batteriet tømmes er jo et kjent fenomen,dette kan jo kompenseres med trim/stikke etterhvert som batteriet tømmes.
              Vil ellers si at honey bee er veldig grei å fly (ut av hover) stabil og grei,så jeg håper jeg får luket vekk disse småpromblemene mine.

              Comment


              • #8
                Ja jøss, moro for penga ingen tvil om det..mer penger=enda mer moro

                Comment

                Working...
                X