Announcement

Collapse
No announcement yet.

Outrage 550 fra Elefun

Collapse
X
Collapse
  • Ramma og rotorhodet

  • Outrage 550 fra Elefun



    Selve rammen er todelt og har en øvre og nedre del som skrus sammen tilslutt. Den øvre delen holder servoer og alle lager på plass, mens den nedre delen er den delen hvor du fester batteriet og understellet. I dette kitet starter man med å montere sammen rammen og dette helikopteret har tre lagerblokker som det er viktig å få ligner opp riktig. Måten å gjøre dette på er å bare feste lagerblokkene til ene rammehalvdelen uten å skru til og så bruker man hovedmasten til å sjekke at alle lagrene er på linje, masten skal kunne gli gjennom alle lagrene uten nevnverdig motstand.
    [FONT=Tahoma][COLOR=#000000][COLOR=#000000][FONT=Tahoma]
    Grei og enkel måte å få lagerblokkene på rett plass er å bruke hovedmasta.

    Servofestene
    Outrage har tenkt ut en veldig grei måte å feste servoene i rammen på. De har laget såkalte servoadaptere i plast som du fester til rammen med selvgjengende skruer, dette gjør de veldig enkelt å montere servoene i helikopteret. En ting som jeg dog merket her er at plastikken er veldig sprø så man må være veldig forsiktig når man skrur i skruene slik at ikke plasten sprekker.(red anm. Plastikken i de nye settene skal være vesentlig forbedret fra den utgaen vi fikk til test)



    Nederste servofester har avlange hull som gjør at du kan justere festene ettersom type servo du har.
    [FONT=Tahoma]


    Som vanlig bytter jeg ut de skruene som følger med til plastikkskruer for å feste understellet med.


    En stk ferdig ramme, det oser kvalitet av settet allerede.

    Ved montering av hoveddrev fant jeg ut at det drevet man skal tre beltet rundt på hovedmasten ikke var veldig rett. En ting jeg fant ut som hjalp endel på dette var å kikke nøye over drevet etter støperester og fjerne disse. Når det var gjort gikk drevet endel rettere, men fremdeles ikke helt bra etter min mening.


    Drevet som trenger endel justering og pussing.

    Rotorhodet
    Rotorhodet er delvis formontert, men det vil ikke si at det kan bare brukes sån det kommer i posen. Man er som på alle ting som kommer ferdig montert i fra fabrikken skru det fra hverandre og sjekke at alt er satt inn med locktite og fett. Husk å legge på godt med fett i thrustlagrene. Som med rotorhodet på G5 så har du med dette helikopteret enda flere muligheter for å prgrammere ditt hode etter hva slags flystil du har. Nesten enhver plassering av kuler har flere valgmuligheter og du gjør godt av å følge de anbefalingene manualen kommer med. For å gjøre ting enklere har manualen en dedikert side hvor du kan gå inn å se alle de mulighetene du har og hva som er anbefalte innstilinger..veldig kjekt.







    Rotorhodet kommer delvis montert, skru det ifra hverandre og sett det i sammen igjen.






    Mikserarmene er og programmerbare selvfølgelig.






    Et stk ferdig rotorhode..null slark og lekkert å se på.




    [FONT=Tahoma][COLOR=#000000]
      Posting comments is disabled.

    Latest Articles

    Collapse

    • Da jeg fikk lyst på Henseleit TDR
      arhennie
      [ATTACH=CONFIG]46521[/ATTACH]Det vXXXar juleferien 2010. Ute var det kald og/eller mørkt, og skulle været bli levelig for en flytur kommer gjerne noe i veien. Familieselskap eller noe. Så da blir det ofte å surfe rundt på nettet
      18-10-11, 20:17
    • E-flight Blade mCP X levert av HeadRC.com
      spewster

      Undertegnede har vært på utkikk etter et lite treningshelikopter man ikke trenger å være redd for å smelle i bakken. ...
      19-08-11, 07:39
    • Rave ENV nitro FBL fra Hobby24.no
      flypilot

      Rave ENV er en av de mest etterlengtede helikoptrene i 90 klassen i 2010 og vi i redaksjonen fikk tak i en relativt tidlig takket være Hobby24.no som forøvrig er norgesimportør av Curtis Youngblood produktene. Modellen vi har testet er flybarless versjonen med nitro motor. Helikopteret kommer også i elektro og flybar versjon.

      ...
      27-10-10, 10:37
    • Outrage 550 fra Elefun
      flypilot
      Outrage er kjent for å ha gode produkter, både batterier og helikoptrene de har er av ypperste kvalitet og det skal bli spennende å se hva de har klart å gjøre med dette helikopteret.
      ...
      23-10-10, 18:59
    • MSH Protos fra Technoflight
      flypilot
      MSH Protos er på ingen måte et nytt helikopter men har vært på markedet godt og vel et års tid, på den tiden er de fleste barnesykdommer fjernet og MFN redaksjonen har vært så heldige i regi av Technoflight å få et eksemplar til test og utprøving. MSH er jo en litt annerledes produsent av helikopter enn det mange andre kjente merker er, de har foreløpig kun dette helikopteret ute i markedet og de lager ikke støvsugere på
      si heller. Så til å ikke komme fra Taiwan/Kina er MSH en outsider i denne bransjen og jeg syntes de har gjort det veldig godt med dette helikopteret som flyr veldig bra.
      Spesifikasjoner:
      Modell:Protos
      Type: Elektro 3d/akro
      modell
      Produsent: MSH
      Forhandler: Technoflight
      Byggeblogg: Forumet
      Lengde rotorblader: 425
      mm
      Rotordiameter: 965
      mm
      Motor: MSH brushless
      outrunner
      Vekt: ca 1500-1600 gram
      Kontroller: Flighttech 80 Amp
      m/BEC
      Batterier: Flightpower EONLITE 20c 6s
      2550mah
      Servoer: cyclic: Ino-Lab
      251MG digitale
      Gyro: Align
      GP750
      Haleservo: Ino-Lab 261HB Digital
      Radio
      min: 6 kanaler
      Radio brukt:Spektrum DX7 og AR6100e
      RX
      Pris: 2440,-
      Boksåpningen Så hva kan man forvente av boksåpningen på dette settet, vel er ikke så mye hokus pokus der egentlig, som vanlig er alt godt pakket og delene ligger uskadet og fint i sine små plastposer. Opprinnlig kom Protos med plastikk canopy med denne er nå produsert i glassfiber og holder en bra standard. Dette er jo som sikkert kjent et helikopter med kun et belte som driver både hovedrotor og halerotor uten noen form for vanlige drev. Dette gjør at Protos har veldig få deler i drivverket og de har derfor klart å holde vekten nede på et veldig lavt nivå. Dette er jo igjen noe positivt for de som ønsker å slenge helikopteret rundt i heftig 3d flyging da lav vekt er det samme som høy manøvrerbarhet. En annen side med denne type drivverk er at det hele blir veldig enkelt å sette opp og man slipper å tenke på om man har korrekt mesh til motorpinion osv... Her følger en liten kikk på hva man finner i esken til en Protos. ...
      21-10-10, 23:00
    • Gaui X5
      flypilot
      Gaui har holdt på med helikopter og Rc relatert utstyr siden 1996 og er basert ut fra Taiwan. De har nylig lansert en ny serie med helikoptre og først ut er X5. Kvaliteten skal være på topp og med standard oppsett litt av en rakett, les og døm selv.

      ...
      15-09-10, 13:13
    Working...
    X