Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polyester fra Biltema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Polyester fra Biltema

    Hei

    Er det noen som har prøvd å støpe med polyesteren som biltema selger??
    Biltema | Hvorfor betale mer? - Biltema.no

    Tåler den evt en støyt??
    T-Rex 500CF
    F-22 Raptor Hangar9
    Blade CX2
    Mini Pulse XT E-Flite
    Pitts Model 12 15e
    Spectrum DX7

  • #2
    Polyester Biltema.

    Jeg har støpt nesepartiet til min pusher Airco DH 2 i skala 1/5 av denne og glassfiberen til Biltema. Fungerte greit. Har ikke prøvd andre polyestere/epoxi å støpe med, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Blir utrolig hardt, så viktig med god form så du slipper minst mulig pussing etterpå.

    Hvor mye den tåler spørs hvor tykt du legger på, og hvor mye glassfiber du bruker. Må bare prøves ut.
    Last edited by bth; 27-04-09, 10:28.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      har laget en form for å lage med beskytter-luke til balanseror servo arm, som stikker ut av vingen på en seiler..
      Har brukt gelcoat fra biltema, innerst og polyester for båt utenpå. Dette funket fint, fordi gelcoaten skal dekkes til så lufttett som mulig under tørking. La bløtt -i- bløtt.. uten å vente før jeg la over glassfiber og polyester.
      Det ble en veldig nøyaktig avstøpning. Selv støvkorna som hadde lagt seg mellom lagene av slippmiddel ble foreviget i støpen..
      Har ikke prøvd polyesteren fra biltema, men gelcoaten funker ihvertfall bra så langt.
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #4
        De selger samme polyester som alle andre så det er neppe noen nevneverdig forskjell på deres produkt kontra andres. Forskjellen ligger definitivt hos brukeren og dennes kunnskaper om hvordan lage en god støp...

        Comment


        • #5
          Men.. er det noen som har funnet slippmiddel hos Biltema ??
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment

          Working...
          X