Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kan jeg kjøpe balsa (i Norge)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den nevnte Per G. Strømmens mail finner du på Modellflyseksjonens styresider, han er forøvrig medeier i en fullsize 2 seters Vampire sammen med Kenneth Aarkvisla, begge SAS kapteiner. Flyet er stasjonert på Rygge.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Eureka View Post
      Jeg har gitt opp å få tak i balsa (og mye annet av materialer) her til lands.

      Løsningen har blitt disse her:
      Modellbau Heerdegen - Balsaholz ( Depron - Flugzeugsperrholz - Balsastirnholz,.... und vieles mehr! )

      Prisene er meeeget behagelige, og de er raske til å levere.
      Snakker og skriver engelsk gjør de også.

      Kjell Aa
      Meget gode priser ser det ut som. Får sjekke gjennom prislista og det store utvalget før neste prosjekt bygges, og sjekke utvalget og prisene til Smallsize Skovveien, da det er greit å holde liv i en lokal balsabutikk hvis prisene ikke er det dobbelte.
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #18
        Takk for all informasjon, gutter... Tror jeg kommer til å gjøre som Kjell - bestille fra utlandet. Forøvrig har jeg nok et fint vinterprosjekt på vei inn (fra Kjell) en Sea Fury i ca 1:4 skala - basert på Bates tegninger (tipper jeg putter en Moki stjernemotor i det).

        Er det noen av dere som sitter på litteratur om Vampire - det viser seg at det er lite litteratur (skala dokumentasjon) tilgjengelig.
        Hans-Peter Röder
        http://www.phoenix-rc.org/
        www.jetsofnorway.no

        Comment


        • #19
          Er det noen av dere som sitter på litteratur om Vampire - det viser seg at det er lite litteratur (skala dokumentasjon) tilgjengelig.
          Jeg har " The Havilland Vampire Trainer Maintenance and Repair Manual" med tegninger og skjemaer. Har noe annet også. For ikke å kuppe tråden, lager jeg en liste i Fullskala fly og Helikopter.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment

          Working...
          X