Announcement

Collapse
No announcement yet.

EDF jet (su-27)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EDF jet (su-27)

    Har begynt på en jet model, har brukt vinger fra en Bobcat, resten er tegnet fra ett forstørret bilde av en su-27 fra nettet og tilpasset vingene. Prøver ikke å lage den skala lik, men forenkler mye.
    Kommer til å bruke en Midifan, med ARC 36.55.1,5 motor
    Attached Files
    Magnar Schou Olsen

  • #2
    tøft.......

    Comment


    • #3
      Har planket fremre del av kroppen og glasset den, kommer til å bruke sølv farget betrekkning på resten, slik at når det kommer noen riper ser det ut som aluminium under.
      Lagde en canopy av en vannflaske.
      Attached Files
      Magnar Schou Olsen

      Comment


      • #4
        Vanvittig rått!
        Men hvordan er det i forhold til CG og plassering
        av elektronikk etc. her da?
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Satser på å bruke samme C.G. som Bobcat`en har, 25cm fra fremkant vinge.
          Batteriene ligger i kanaler på hver side i underkroppen, 2 stk 3s 4000 mAh. og kan plaseres langs hele underkroppen for å ballansere.
          ESC`en ligger på siden med kjøleribbene ut i ene batteri kanalen, og får da luft strøm under flyging (forhåpentlig vis nok)
          Attached Files
          Magnar Schou Olsen

          Comment


          • #6
            Da er den klar for jomfrutur, venter på at vinden skal gi seg litt her på østlandet.
            Attached Files
            Magnar Schou Olsen

            Comment


            • #7
              Flott modell du har laget...igjen Blir spennede å høre åssen den flyr.

              (har forresten fixa småproblemene med min MIG-17 EDF, og gjort ferdig MB-339´n. Venter på jomfruturvær jeg åsså).


              Kim
              TMFK

              Comment


              • #8
                Skikkelig tøff
                Bryr meg lite om jet, men har fått sansen for edf. Skulle hatt jomfrutur med min pilot-rc T-50 i dag, men har ikke tatt den opp enda.
                I morgen kanskje

                Comment


                • #9
                  Takk

                  kimhey, bra du har Mig-17 klar, kanskje jeg skal få sammen min MB-339 også. Forsterket du noe i vingene på den foresten og hvilken vifte bruker du?
                  Magnar Schou Olsen

                  Comment


                  • #10
                    Ja, jeg la inn et 8mm carbonrør, etter å ha lest om vingekolaps. Røret gå tvers gjennom inntaket, men tror ikke det stjeler nevneverdig med effetkt.... Brukte vifta som fulgte med + en 1900kv motor. Drar 850 watt p/4 celler, og 1350/6 celler. Litt mindre enn Mig'n (2050w)' men tror skalafarten blir grei.. La inn retracts med landingslys åsså

                    Kim
                    TMFK

                    Comment


                    • #11
                      Høres bra ut, Da gjør jeg som deg og forsterker også. Har startet Mig`en og den gir 1840W på 6s 84A.
                      Det har blåst i hele dag, og hadde egentlig ikke tenkt å prøve på jomfrutur, men gjorde det allikevel som resulterte i ett knekt bakre hjuloppheng, har fikset det allerede så den er atter igjen klar. Det var rett og slett alt for mye vind, den ble bare røsket avgårde i vinden, bare flaks at det ikke gikk værre. Motoren virker til å ha godt med push ihvertfall. Jeg mistenker at den er litt bak tung, nesa hadde hele tiden lyst til å peke opp, nå blåste det jo forferdelig og var vanskelig å bedømme men tror jeg flytter batteriene litt fremmover.
                      Magnar Schou Olsen

                      Comment


                      • #12
                        Du fløy idaaaag? Hadde selv problemer med å stå oppreist på Nøtterøy (8-10 km i luftlinje fra Jarlsberg flyplass om andre lurer)....

                        Hadde selv bra lyst til å fly idag, men "turte" ikke

                        Men klart... Migpiloter er noen tøffinger, eller hva?

                        Godt det bare ble småskader i hvertfall.


                        Kim
                        TMFK

                        Comment


                        • #13
                          Hei igjen,

                          Off topic (beklager.... men siden du har samme modell liggende i eske)

                          Jeg fløy MB339´n idag på Jarlsberg, og den fløy helt fint med standard vifte. Ikke noe racer, men som forventet, og litt til. Motorn er 1900kv max 75 Amp. Målte 850 watt med 4s1p 3300/40c batt. Prøvde er 6s1p åsså, men synes farten merkelig lik. AUW havnet på 2600 gram.

                          Du får en fin modell når /hvis du byggern med billig utstyr. Dvs bygger....mer "sette" sammen


                          Kim
                          TMFK

                          God helg

                          Comment


                          • #14
                            Gratulerer med maiden da, flott at det gikk bra. SU-27`en lever dessverre ikke mer, pilot feil gjorde kort prosess på det. hehe.... (ganske flaut egentlig) Så da kan jeg bruke utstyret i min MB339.
                            Er igang med å sette den sammen, spent på hvordan den går med 1840W. Ellers blir det luft retracts.

                            Magnar
                            Magnar Schou Olsen

                            Comment

                            Working...
                            X