Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vingekonstruksjon på selvbygg/Isopor eller tradisjonel ribbeving

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vingekonstruksjon på selvbygg/Isopor eller tradisjonel ribbeving

    Hva foretrekker dere som scratchbygger? Er det vanlig ribbekonstruksjon eller planka isopor når det bygges vinger. Hva blir lettest og/ eller sterkest. Og hva er enklest for delvis uerfarne byggere? Er det noen som har synspunkter så hadde det vert artig å høre.

    Har bygget en 3-4 byggesett for rundt 20 år siden men etter noen år vekk fra fly så var det ARF som gjalt da eg begynte igjen, men savna bygginga. Har derfor så smått begynt å pusla med en liten selvkonstruksjon nå for å prøve meg litt igjen. Denne blir med ribbevinger men har fundert litt på planka isopor også, så kansje på neste modell hvis det blir noen neste da. Kommer ann på hvor mislykka dette her blir det da.

    mvh Tor Eivind

  • #2
    Selv fåretrekker jeg å planke eller glasse isopor kjerner, men det har nok mest med att jeg har cnc isopor kutter i kjelleren

    Leif


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #3
      Begge deler. Syntes med årene at det er mye gufne gasser når man skjærer isopor, og litt pes å planke sakene. Men nå har jeg ikke kommet meg til vacuumbagging så...
      En fres er snacks til å felle inn kabler og samtidig legge ned "vingebjelker" i isoporvinger. Og en FEIN er gull til å snitte ut ror og servobrønner.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        vel, da kan ein vel kansje konkludere med att den beste måten er den ein har mest erfaring med selv. plus den som ein he mest egna utstyr til å få til.

        Vel vel, det blir iallefall konstruksjon med ribber på denne forsøksmodellen min.

        takker for info.

        mvh Tor Eivind

        Comment

        Working...
        X