Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo til GP Slowpoke .20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lipo til GP Slowpoke .20

    I løpet av jula kaster jeg meg over ett fly jeg har siklet på (og lett etter) lenge: Greatplanes Slowpoke .20. Dette er opprinnelig tenkt for glowmotor, men jeg har tenkt å elektrifisere den. Motoren blir sannsynligvis en Rimfire .25, Valget av batteri er dog ikke så enkelt...
    Slowpoke er nemlig notorisk baktung, dette må batteriet kompensere for. Noen som har erfaringer? Det må naturligvis fysisk passe inn i nesa, ha nok mah samtidig som det ikke bør være unødvendig tungt slik at det må flyttes bakover.

    Mener bestemt å ha sett en elektro-Slowpoke her inne en gang, med selveste Per Ulv som pilot!
    "Hvor høyt kan det fly?"
    "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

    Arne Storlimo

  • #2
    Det jeg hadde gjort, er å bygge flyet så ferdig som mulig, sette på motor, spinner og propell, også putte i bly eller liknende der batteriet kommer til å være, til flyet balanserer. Så veier du blyet, og bestiller et batteri som veier det du trenger. Hvis du er i tvil om batteriet passer, så lager du en kloss med dimensjonene av isopor eller lignende, og sjekker om du får dytta det inn der du vil ha det.
    Også blir det selvsagt viktig å bygge halepartiet så lett du klarer!
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Jeg gjør nok som du foreslår bad scientist, det er jo dette man gjerne må gjøre. Hadde bare vært så greit om noen hadde noen erfaringer om dette, så jeg slipper unna med en bestilling! Og så er det naturligvis veldig greit å ha alle delene fremfor seg når man bygger. Men dette er egentlig ikke noe stort problem, akkurat nå leter jeg etter en passende pilot. Har veldig lyst til å "cartoonisere" dette flyet, så Per Ulv eller Jerry Mouse er ønsket i førersetet. Er det fler som kan se for seg Slowpoke i sterke farger, med plaster og "hull" i betrekningen? Noen store bomber fra ACME kanskje?
      "Hvor høyt kan det fly?"
      "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

      Arne Storlimo

      Comment


      • #4
        Jeg så øyeblikkelig for meg en Slowpoke "Warthog" med diger gatling og et lass med amraam og sidewindere..

        Angående baktung: vi har en Slowpoke 40 som klubbtrainer, med en lett OS 40 LA i snuten, og en vanlig AA mottakerpakke rett bak brannskottet så balanserer den greit. Jeg mistenker at den ikke er så følsom på TP.

        Den kler store ballonghjul! Ikke mange .40 fly med 4 toms hjul.

        Comment


        • #5
          Per Ulv

          Hei

          her er SlowPoke med Per Ulv som pilot.

          Stemmer at den er relativt baktung. Jeg flyr den med en ASP 52 4takter og har mottagerbatteriet rett under motoren unda måtte jeg ha bly i nesa.

          Artig modell som bare flyr og flyr.....

          mvh
          Odd Johnny
          Attached Files
          www.modellflybutikken.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Modellflybutikken.no View Post
            Hei

            her er SlowPoke med Per Ulv som pilot.
            Der er den ja! Fant den igjen selv også da jeg brukte "Avansert søk" Per ulv passer bedre enn noen annen i dette flyet, som nevnt i en annen tråd hadde Roadrunner kill-markings og en mitraljøse toppet det hele. Og store plaster og spjelket landingsunderstell!!! Ahh, dette kan bli fint...
            "Hvor høyt kan det fly?"
            "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

            Arne Storlimo

            Comment

            Working...
            X