Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scratchbygging av dogfighter med F6F Hellcat som forbilde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Beste er vel å bruke minste batteri du får 5 min ut av.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #32
      Det er så mye som spiller inn; bl.a. at større batteri som regel holder høyere spenning under belastning, at man må tenke på å spare strøm for å klare 5 minutter flytid, at jeg bare har ett av det batteriet.

      Er enig i at for alle praktiske formål er det minste battteriet som gir 5 minutter flytid best.
      Last edited by Biplan; 15-03-12, 11:13. Reason: tyrkleif
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #33
        V-form - hvor mye?

        Det har ikke blitt gjort så mye i det siste, men nå går det sakte videre.

        Click image for larger version

Name:	120321dihedral_test_edited.jpg
Views:	1
Size:	17.0 KB
ID:	586950

        Det blir mye sikting og fundering og lite bygging. Tegningen til Guillow har flere alternativer for V-form, ett av dem er skalariktig og det er den jeg har forsøkt å sette opp på bildet.

        Synes det ser litt lite ut.
        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

        Comment


        • #34
          Hei. Ligger det tegninger ute her. Jeg har bare skummet tråden, men kunne ikke finne noe. Noe tilgjenglig? Kjøp, dsf eller lignende? Jeg er interessert.
          Fly well-make my day!

          Comment


          • #35
            Originally posted by spacewalker View Post
            Hei. Ligger det tegninger ute her. Jeg har bare skummet tråden, men kunne ikke finne noe. Noe tilgjenglig? Kjøp, dsf eller lignende? Jeg er interessert.
            Det finnes et par på Outerzone : Free plans : Listing of free vintage model aircraft plans to download

            Outerzone : Grumman Hellcat F6F plan : download free vintage model aircraft plan
            Outerzone : Grumman Hellcat plan : download free vintage model aircraft plan

            Mye annet gøyalt der også, forresten...

            Christian

            Comment


            • #36
              Originally posted by spacewalker View Post
              Ligger det tegninger ute her?
              Hvis du tenker på tegninger til dogfighter i denne klassen (110 cm/43" vingespenn, elektro med 3S/2500 batteri), se http://www.flystua.no/wp-content/upl...dogfighter.pdf

              Håper jeg ikke har lurt noen med de fine bildene i første post. En dogfighter skal først og fremst være rask å bygge og snu på en femøring, likheten med det flyet som er forbildet kommer i tredje rekke.
              Last edited by Biplan; 22-03-12, 17:17.
              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

              Comment


              • #37
                Ikke for å skape panikk, men etter å ha snakket med fagfolk om polyuretan-lim (som Beli-Zel er), så er jeg blitt veldig forsiktig. Det er et fantastisk lim, men gassene er visstnok veldig skadelige, og vi bør ikke få det på hendene. Så rådet er å bruke hansker og friskluftsmaske/gjennomtrekk.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #38
                  Originally posted by bjeff View Post
                  gassene er veldig skadelige, og vi bør ikke få det på hendene. Så rådet er å bruke hansker og friskluftsmaske/gjennomtrekk.
                  Takk for det, Anders, jeg burde sikkert advart hver gang jeg nevnte PU-lim; det er ikke alle som ser på emballasjen til de produktene vi bruker.
                  Merkingen på Beli_Zell tuben: kronisk helsefare
                  For oversikt over internasjonale faresymboler se ErDetFarlig - Faremerking
                  Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                  Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                  Comment

                  Working...
                  X