Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker å bygge et Quadcopter med FPV fra scratch - Trenger hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ønsker å bygge et Quadcopter med FPV fra scratch - Trenger hjelp!

    Hei!


    Jeg er en nybegynner innen R/C, men har alltid ønsket å bygge et Quadcopter med kamera som kan livestreames.
    Jeg har veldig lite peiling på dette, så jeg oppretter denne tråden for å få litt info på dette.


    Jeg tenkte selfølgelig å bygge kopteret først, også ta det med FPV senere. Jeg tenkte et relativt stort og sterkt Quadcopter. Lurer også på det med radio - ønsker at signalet er ganske sterkt. Hva kamera anbefaler dere? Jeg tenkte et GoPro kamera...? Et GoPro kamera kan vell livestreame uten WiFi, sant? :P


    Ønsker å høre om dere har en god guide som har en handleliste på alle delene jeg trenger. Hadde og vert veldig kjekt med noen tegninger, har muligheter for å lage noen av delene selv (som ramma og det)




    På forhånd, takker for svar!
    Last edited by DividedByZer0; 08-11-12, 20:11.

  • #2
    Ønsker å bygge et Quadcopter med FPV fra scratch - Trenger hjelp!

    Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en billig/bra quad kit. F.eks DJI Flame wheel.

    Lær deg å fly denne først slik at du får deg litt erfaring både med oppsett og flying.
    Så kan du tenke på å bygge noe selv.

    Ellers kan du titte på rcexplorer.se
    Der har de en bra guide på bygging av triocopter. Men du ønsker kanskje et quad.
    Last edited by thomas.kjolstad; 08-11-12, 20:54.

    Comment


    • #3
      Bruk "søk" her på forumet. Og gå innom fpv.no, fpvlab.com, samt rcgroups.com. Du kan også ringe meg på nr som står i signaturen min, det er alltid trivelig med FPV-prat.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment

      Working...
      X