Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd limbo dancer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggetråd limbo dancer

    Tenkte å dokumentere byggingen av en limbo dancer.
    Bygger fra tegninger å kutter ut delene selv. Utrolig givende dette!
    Modellen har jeg bygget flere ganger og di flyr like bra hver gang. Denne er 127 cm i vingespenn og flyr med 40 motor og std servoer. Denne er relativt kjapp og enkel å bygge.
    Attached Files

  • #2
    Dagens økt. Vingen er nå treferdig og klar til pussing. Kroppen er av type simpel kassekropp og bygges på en time eller to. Regner med å begynne på den imorgen.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Savner Limbo Danseren min......Det er en utrolig morsom modell i hangeren.

      Hva slags motor skal du kjøre?
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Ja den er Morro å fly. Også helt fantastisk å fly i vind.
        Motor har jeg ikke handlet inn enda. Har flydd di andre på os46 fx men det blir veldig liten flytid med den originale fueltanken og latterlig med power. Tenker kanskje en 52 4takt men får se. Dagens fremgang av vingen. Ble litt trekk
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Jeg kjørte min med OS 46LA, super kombi med en sprek motor som veier nesten ingen ting. Med originaltanken fikk jeg fint 15 minutter flytid og en APC 12X3,8 mener jeg det var.
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Takk for tips. Da skal jeg vurdere en slik.

            Comment


            • #7
              Vingetippene på limbo dancer er krevende å trekke
              . Jeg er ikke glad i monokote, men sett bort fra solartex så vet jeg ikke om noen annen film som er så lett å forme rundt vanskelige kurver.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Originally posted by surpass View Post
                Takk for tips. Da skal jeg vurdere en slik.
                Var en veldig bra motorkombo synes jeg, 46LA er veldig lett og fuel gjerrig i forhold til mange andre i den størrelsen.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lars N View Post
                  Var en veldig bra motorkombo synes jeg, 46LA er veldig lett og fuel gjerrig i forhold til mange andre i den størrelsen.
                  Hvordan balanserte den med en så lett motor? Har erfart at den kan trygt være noe mer baktung enn anbefalt.

                  Comment


                  • #10
                    Forslag til trim scheme som blir bra synlig ?
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Gule scallops kanskje? Eller flammer ? Gult går iallefall fint med lilla.

                      Comment


                      • #12
                        Gult er fint til lilla ja Takk for forslag. Må bort på Elefun en dag å kjøpe det jeg trenger av utstyr og litt mer betrekning.
                        Monokote skal jeg hvertfall aldri bruke igjen
                        . En stund siden sist jeg trakk fly, men mener å huske at oracover var bedre å jobbe med. Balanseror hengslet og gjenstår kun montering av servoer. Det venter jeg med til hele modellen er ferdig slik at jeg får montert alt utstyr samtidig.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Ja kjør på noe gult. Det blir veldig bra mot det lilla og synes godt på himmelen
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #14
                            Dette ser jo flott ut. Hvor har du kjøpt tegninger og matrialer?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Hoppfly View Post
                              Dette ser jo flott ut. Hvor har du kjøpt tegninger og matrialer?
                              Takk for det. Tegningene har jeg som pdf fil. Printet di bare ut. Si fra om dere har lyst på.
                              Materialene kjøpte jeg hos Elefun. Ikke helt fornøyd. Veldig varierende kvalitet på balsaen og mye av det var veldig tungt. Beste er å gå i butikk og velge ut selv, tror jeg! Morro å skape noe "eget" . Så dette kan anbefales!

                              Comment

                              Working...
                              X