Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser Centre & Edge Finder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laser Centre & Edge Finder

    Er det noen som har erfaring med denne: Home (finnes også hos Engineering Tools, Engineering Supplies lathe and workshop tools ?

    Ser ut som et skikkelig kjekt verktøy for raskt å finne senter og kanter mm.

  • #2
    Hvis du tenker på den til cnc fresen din kan du evnt. også laste ned et gratis skjermsett til Mach3 hvor du du kabler til styrekortet. Den ene til arbeidsstykket og den andre til fresen. Så trykker du på en knapp på skjermen og finner kanten/senter eller hjørnet automatisk. Senter/nullpunkt blir også satt automatisk i samme operasjon siden du først taster inn diameteren på verktøyet i fresen.
    Fungerer veldig bra på ledende materialer.
    Terje

    Comment


    • #3
      Jeg har sånn, men bruker den nesten aldri. Den er så lang at det begrenser høyden på emnet mye, og da jeg freser mest aluminium er det bedre å bruke en sylindrisk pinne i fresen for å finne kanter elektrisk. Den er også veldig vanskelig å sentrere med min Kress-spindel og krever masse jobb hver gang den skal brukes. Den er kjekk å ha av og til, men som sagt så bruker jeg den sjelden.
      Last edited by tahustvedt; 13-02-10, 20:33.

      Comment


      • #4
        Takker for gode svar. I ledende matrialer er nok metoden med å la Mach ta seg av dette det beste. kan sikkert være fin i ikke-ledende materialer.

        Får se hva det blir til. synes jeg hører Øystein Sunde's "Kjekt å ha....."

        Comment

        Working...
        X