Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: EPP-modellen Cobra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: EPP-modellen Cobra

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Hei.

    Stod og siklet på denne modellen jeg også, men endte opp med "broren" for og si det sånn, nemmelig Eagle fra Potensky. Det er jo så og si samme fly, bare forskjellig farge på kropp(hvit) og andre vinger. Tror Eagle er mere 3D, mens Cobra er mere F3A stuk. Nøyaktig de samme hardware deler medfølger her som på Cobra.

    Har ennå ikke bygd min ferdig, men skjer vel sikkert snart.

    Har et par spm til Jarle da :
    På medfølgende motorspant i glassfiber, så er det avbildet at du har skruer igjennom spant. Hadde du epoxy eller annet type lim på baksiden av denne spant, før du brukte tillegg med festeskruer ??(har ikke jobbet med EPP før )

    På denne motorspant, så er det et grdigent hull, alt for stort for mitt feste for NIPPY børsteløst som jeg hadde tenkt og bruke, tror du det hadde gått bra med et selvlaget motorspant feste i .f.eks finer, ply... etc ??

    Ellers en bra artikkel, fikk noen tips jeg lurte litt på

    Mvh

    Pål.W
    “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

    Comment


    • #3
      Hei osiris.
      Jeg satte motoren fast på glassfiber-spantet før jeg limte det hele til nesa på flyet med epoxy. Skruene er kappet rett på innsiden av spantet så det er kun limingen (og et par tannpirkere) som holder det på plass. Jeg vurderte å lage et spant selv i finèr siden det er så stort hull til originalmotoren, men da jeg fant ut at AXI-festene kunne brukes på MotorMax-motoren fikk jeg festeplass til skruer likevel. Lager du et eget spant i finèr må du huske på å lage et hull inn til regulatoren så den får litt kjøling! EPP isolerer sikkert godt
      Hva slags Nippy skal du bruke? 0808?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hei.

        Takk for svar, nå ble jeg litt lettet Har lenge lurt på hva jeg skal gjøre med den motorspanten. Nå kommer det sikkert til og gå fortere i svingene her..
        Nippy ja, utrolige motorer...Så noen Vertigoer på NM i Rena i år som hadde NIPPY 0808, de fløy utrolig bra med de.
        Endte opp med NIPPY 1210/103. Veier bare 8gr mer enn 0808, ellers samme fysiske mål, og har en effekt på hele 145W.
        Æ glær mæ ja...
        Mvh

        Pål.W
        “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

        Comment


        • #5
          Det blir nok motor ja Jeg har brukt min 0808 ufattelig mye siste året og den funker like godt og er uten antydning til slakk. Du får nok mye glede av din, happy landings
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Bra artikkel
            Kan du si noe om vekt og trekkraft på motoren som følger med.
            Hvordan er denne i forhold til 400XT motoren?
            Hilsen: Vidar Martinsen

            Comment


            • #7
              Dessverre er jeg så mye borte for tida at jeg ikke har fått satt originalmotoren i testjigg for å måle trekkraft. Håper på et par dager hjemme neste uke.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Hei joo, tror du har en typo anngående servoene. Du skrev Waypoint W-064 men det er vel W-060 du mener og ikke W-084? Ellers ett helt topp review om enn litt tynt på fly egenskapene, når det er sagt tror jeg at jeg stort sett fikk med meg hvordan det flyr. Stå på og test flere morosaker for oss, jeg setter ihvertfall stor pris på disse testene.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #9
                  Stemmer VM, er W-060 servoer ja..
                  Nå skal jeg jobbe på Østlandet ei uke så det blir nok mer flyging med Cobra`en og så skal jeg prøve å få målt trekket i original-motoren. Lover på tro og ære litt mer feedback!
                  Godt noen liker testene
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment

                  Working...
                  X