Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helitest: MS Hornet II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helitest: MS Hornet II

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Re: Helitest: MS Hornet II

    Originally posted by Klaus A.
    For nybegynneren som har hovret litt, er dette en maskin som passer fint til hovretrening og rolig flyging med 7,4v pakken.
    Hvordan ville denne modellen egnet seg for en komplett nybegynner? Telles det om jeg har klart å få shockflyeren min til å henge etter propellen i 2-3 sekunder?

    4000,- for en komplett pakke er jo overkommelig for en student.

    Fin test!
    Torgeir K. Haugstad

    Comment


    • #3
      Re: Helitest: MS Hornet II

      Originally posted by torgeir
      Hvordan ville denne modellen egnet seg for en komplett nybegynner?
      Pri.1 er klart simulatoren Hvis du klarer å hovre greit på den er Hornet II en maskin du kan gå videre på. Det er ingen nybegynner maskin, men får du hjelp til å sette den opp er det en maskin du kan lære deg videre opp på.

      Jeg lærte selv å hovre på en Hornet 1, og hadde myyye morro med den. Hornet II er en mye snillere maskin, så den er jeg sikker på du kan få mye glede/morro med.
      Theodor Bastberget

      Airplanes are for people who can't fly helicopters!
      http://www.modellhelikopter.no

      Comment


      • #4
        Hvordan er Hornet 2 i forhold til denne pakken. Jeg er helt nybegynner på heli, men klarer å hovre begge veier og har rimelig god kontroll på sim. (riktignok på FMS).

        På den pakken fra elefun står det at man trenger min. 7 kanaler på radioen, hodler det med 6 (har eget heliprog).

        Uansett, ny radio er det første som skal kjøpes, blir det noe igjen da kan heli vurderes. (Prøver å få pappa og søstra mi til å være med og spleise litt hvis de får prøve....).

        Testen var foresten veldig god!
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Flue
          Hvordan er Hornet 2 i forhold til denne pakken. Jeg er helt nybegynner på heli, men klarer å hovre begge veier og har rimelig god kontroll på sim. (riktignok på FMS).
          Hornet II er et mindre helikopter. Nå har ikke jeg prøvd T-Rex ennå (skal skrive en omtale av den i Januar) men utifra det jeg har hørt går jeg utifra at T-Rex'en er noe mer stabil.

          Originally posted by Flue
          På den pakken fra elefun står det at man trenger min. 7 kanaler på radioen, hodler det med 6 (har eget heliprog).
          5 kanaler er vel minimum...: Aileron, Elevator, Rudder, Pitch og Throttle
          401 Authorization Required

          Originally posted by Flue
          Testen var foresten veldig god!
          Takker
          Theodor Bastberget

          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
          http://www.modellhelikopter.no

          Comment


          • #6
            Bra artikkel! Ser frem til test av Robbe Nova Cuatro og ikke minst Zoom 400 Theodor!
            RSI

            Comment


            • #7
              Originally posted by rsi
              Bra artikkel! Ser frem til test av Robbe Nova Cuatro og ikke minst Zoom 400 Theodor!
              Takker! Går å venter på Zoom'en. Dukker opp i løpet av et par dager :P Neida... jeg har IKKE abstinenser...
              Theodor Bastberget

              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
              http://www.modellhelikopter.no

              Comment

              Working...
              X