Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Composite-ARF Extra 330 2.6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg har downloadet den nye vejledning. De opdaterer den jævnligt og anbefaler, at man bruger den vejledning, som ligger på nettet. (Med mindre, at den i sættet er lige så ny) Der står et versionsnummer et eller andet sted?

    Jeg ved ikke noget om farver endnu.

    I første omgang bliver det noget vinyl/selvklæbende.
    -Så må det med lakeret motor og flossende beklædning m.m. blive malet på engang senere ;o)

    Mvh
    Allan B - Danmark
    www.omfk.dk

    Comment


    • #17
      Størrelse/mål

      Hejsa.

      Har lige et par spørgsmål igen:

      1: Hvor bred er understellet fra yderkant af hjulkåbe til yderkant hjulkåbe cirka?
      (How wide is the undercariage from outside wheelpant to outside wheelpant?)

      2: Hvor høj er modellen, når den står på alle 3 hjul cirka?
      (How tall is the model when it rests on all 3 wheels?)

      3: Hvor lang er modellen cirka med spinner, når den står på alle 3 hjul?
      How lang ist the model including spinner when it rests on all 3 whells?)

      Mit nye værksted er kun 2,18 meter langt, hvor modellerne skal stå! (Der kommer en dør efter de 2,18m), så jeg håber modellen kan være der, hvis man lige drejer sideroret lidt?

      Mvh
      Attached Files
      Allan B - Danmark
      www.omfk.dk

      Comment


      • #18
        Hei,

        Jeg skal få målt for deg i morra etter jobb! Men jeg mener å huske at den er ca 2.25 lang med spinner. Nøyaktige mål kommer.
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #19
          Originally posted by Allan B
          Hejsa.
          1: Hvor bred er understellet fra yderkant af hjulkåbe til yderkant hjulkåbe cirka?

          2: Hvor høj er modellen, når den står på alle 3 hjul cirka?

          3: Hvor lang er modellen cirka med spinner, når den står på alle 3 hjul?

          Mvh
          ok..her kommer måla:

          1. ca 66cm

          2. ca 57cm med 2-blads propell. Med treblads propell blir den høyere. Skal du ha 3W 106 i nesa er en Engel 26x12 så definitvt å anbefale. Da blir modellen meget stillegående.

          3. ca 238cm nmed 5" Tru Turn spinner
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #20
            Tak for målene!

            Tak for det.

            Jeg har en 28/10 på min 3W106´er.

            238 cm...... ARGHHHHH!

            Jeg har købt en 4½ tomme GFK-spinner fra Engel i Tyskland, så den er nok lidt kortere, men det kan stadig give mig problemer at få modellen til at være der (

            Men endnu engang tak for målene!
            Allan B - Danmark
            www.omfk.dk

            Comment


            • #21
              Hei igjen,

              28x10 er litt lite (dette kommer jo litt an på hvilken propell såklart, men i utgangspunktet...). Skal du kjøre 2-blad bør du minst bruke 28x12. Jeg kjenner en som bruker en Engel 29x12 og det fungerer også veldig fint.
              Vi har veldig gode erfaringer med Engel Super Silence propeller her i Norge. De bråker mye mindre enn Mejzlik. 3-bladed 26x12 Engel ser uansett ut til å gi det beste resultatet. Mer enn nok power og en veldig behagelig lyd.

              Plassmessig så kan du jo alltids hekte av sideroret når du skal lagre den. Det er jo fort gjort.

              Hvor mye har du igjen før den er ferdig?
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #22
                Originally posted by Supra25
                Hei igjen,

                28x10 er litt lite (dette kommer jo litt an på hvilken propell såklart, men i utgangspunktet...). Skal du kjøre 2-blad bør du minst bruke 28x12. Jeg kjenner en som bruker en Engel 29x12 og det fungerer også veldig fint.
                Vi har veldig gode erfaringer med Engel Super Silence propeller her i Norge. De bråker mye mindre enn Mejzlik. 3-bladed 26x12 Engel ser uansett ut til å gi det beste resultatet. Mer enn nok power og en veldig behagelig lyd.

                Plassmessig så kan du jo alltids hekte av sideroret når du skal lagre den. Det er jo fort gjort.

                Hvor mye har du igjen før den er ferdig?
                Jeg har købt 2x 28/10 Mejzlik Carbon($$$), så prøver dem først næste gang bliver det så 28/12 Super Silence.

                Jeg tror det bliver med sideroret hægtet af, at den skal stå i mit værksted..!

                Jeg har lige købt hus og er ved at sætte det i stand, så har ikke tid til modelflyvning lige nu -Så jeg er slet ikke startet på modellen endnu. Den står stadig i kassen i garagen, hehe.
                Allan B - Danmark
                www.omfk.dk

                Comment

                Working...
                X