Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt om JR's flaggskip, 10X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt om JR's flaggskip, 10X

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Som Multiplex fanatiker synes jeg det er helt vanvittig å legge så mye penger i en radio som bare har 10 modellminner og bare er for heli.

    For den prisen kan man få en Evo12 eller Profi 4000.

    Men men, så har jeg da heller ikke peiling på helikopter. For meg er det bare fly som gjelder.
    Mvh
    Lars Erik Arntsen

    Comment


    • #3
      Er litt enig med Tally-Ho (helt uventet?) For 8.000.- får du Profi 4000 Men smaken er som baken, svært oppskrytt. Dessuten skimter jeg fordelene det må være for ihuga helipiloter å ha en radio der ergonomien er så spesiell at alle fingrene har sitt å jobbe med selv om jeg ikke flyr heli selv.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Og i tillegg er det "Fra" pris, og blir fort dyrere....

        Comment


        • #5
          Som Multiplex fanatiker synes jeg det er helt vanvittig å legge så mye penger i en radio som bare har 10 modellminner og bare er for heli.
          - Dyrt??? -> Her er det snakk om prioritering gutter!
          - Bare 10 modellminner??? -> Du får kjøpe en radio til da...
          - Bare for heli??? -> Selvfølgelig, trenger man noe annet???

          Ellers kreves det mere av radioen ved flyging av helikopter. Både når det gjelder høyere krav til elektronikken (støy etc), samt mye mer krevende ang. innstillinger og programering av oppsettet for de forskjellige modellene.

          På en helikopter radio er faktisk bryterene i bruk til noe...

          Side ikke funnet - Webhuset
          Theodor Bastberget

          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
          http://www.modellhelikopter.no

          Comment


          • #6
            Den var god: På en helikopter radio er faktisk bryterene i bruk til noe...
            Er vel noe sant i det
            Og: Gadget-boys needs gadgets!
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Du tok meg litt der... Må innrømme at jeg er litt svak for gadgets
              Theodor Bastberget

              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
              http://www.modellhelikopter.no

              Comment


              • #8
                Vis man anskaffer seg kabel kan du lagre "Modellene" på PC,og da er det vel harddisken som begrenser antallet ???(kan også motta og sende modell oppsett via E-Mail).Og da skulle det vel holde med et minne på 10 modeller,sjeldent jeg har med meg flere fly på stripa.!!
                Og jeg bruker faktisk de fleste knappene på å fly de mest avanserte modellene.
                Multiplex har jeg opplevd 2 plasser hvor denne radioen ikke kunne brukes "Fagernes 2003. & Sylvknapp 2001" Ikke spør hvorfor men rekkevidden var ca 20-50 Meter,dårlig når det gjelder turbin fly.
                Jeg hadde faktisk vurdert multiplex sin radio før dette.
                Eneste minuset med denne radioen er at skal du fly i PCM.Så finnes det kun en 10 Kanals mottager,kunne ha tenkt meg en billigere 6-8 Kanals på mindre fly,men da er det FM Mottagere som må brukes.
                Men det største pluset med denne radioen,og som du "bare må ha" etter å ha brukt det er de frie mixerene,gull verdt når det gjelder tid på å sette opp Fly/Radio.
                Rj.
                Jeg har alltid rett !

                Comment


                • #9
                  Det finnes program (JR DataSafe 2) for og ta backup av minne på 10X'en. Du kan laste det nad fra hjemmesiden min:
                  Side ikke funnet - Webhuset

                  Har ikke prøvd det selv (hvis noen har tegning på datakabel til JR så gi meg beskjed...) men det er høyst sansynelig mulig og overføre modeller via epost.

                  Det er mulig og bruke de fleste SPCM mottakere fra JR på 10X'en. Du kan f.eks. bruke NER-649S (945,- på helizone.no)

                  Gir tilbakemelding om funksjonene i JR DataSafe 2 programmet når jeg har testet det.
                  Theodor Bastberget

                  Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                  http://www.modellhelikopter.no

                  Comment

                  Working...
                  X