Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-flite Apprentice komplett trainer RTF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-flite Apprentice komplett trainer RTF

    En trainer fra E-flite laget i lettvekts Z-foam som er hardført og man kan lime med Foam CA. Alt er inkludert, dvs flyklart fly med servoer, børsteløs motor, kontroller og 3S LiPO. Ny Spektrum 5e sender med fullrange AR500 mottaker. Modellen er ikke så langt unna og skal testets hos mfn-redaksjonen nå i høst

    Modellen kommer i salg hos Smallsize shopping - Smallsize Shopping

    Apprentice 15e RTF w/DX5e Radio
    Looking to learn to fly? With the assistance of a club instructor, the E-flite®
    Apprentice™ 15e RTF is the perfect trainer for learning the basics and beyond. The Apprentice is a 15-size high-wing trainer that comes with everything you need to go from buy to fly. This one-box purchase includes the full range DX5e Spektrum™ radio with the 2.4GHz interference-free technology, AR500 receiver, and a 3S 3200mAh 15C Li-Po battery and charger. There is no building required—just charge and install the included battery, mount the wing and tail, and fly.

    The Apprentice is powered with a 15-size brushless outrunner providing excellent power and performance. This trainer has a flat-bottom wing and produces gentle flight characteristics. The Apprentice is made from durable, lightweight Z-Foam, making it great for training and sport flying. Every beginner pilot experiences their share of bumps and bruises, so the Apprentice's durable build and easily repairable construction ensures more opportunities for success. The Apprentice is the perfect training aircraft thanks to its gentle flight characteristics. This model is equipped with tricycle landing gear allowing better ground handling over tail-dragger aircraft. This landing gear setup is durable and will also allow takeoffs and landings on maintained grass runways. This is a high quality trainer with an excellent setup, taking the pilot from beginner to basic aerobatics all from this one box purchase. Go from buy to fly with the Apprentice.

    Key Features
    • Completely ready-to-fly
    • Durable Z-Foam™ construction
    • Included DX5e transmitter and AR500 receiver
    • 3S 3200mAh Li-Po battery included
    • Li-Po balancing charger included
    • Tricycle landing gear
    • 15-size brushless outrunner motor installed
    • E-flite 30A Pro Switch-mode BEC Brushless ESC installed
    • All electronics installed

    Spesifikasjoner:
    Wingspan: 58 in (1475mm)
    Overall Length: 37 in (940mm)
    Wing Area: 525 sq in (33.7 sq dm)
    Flying Weight: 40–45 oz (1135–1275 g)
    Motor Size: 15-size brushless outrunner (installed)
    Servos: Sub-micro servos (installed)
    Trim Scheme Colors: White Z-Foam with red, black and silver decals
    CG (center of gravity): 3-1/4" (83mm) back from the leading edge
    Wing Loading: 12 oz/sq ft
    Prop Size: 11 x 8 electric (included)
    Speed Control : 30A Brushless Pro SB Brushless ESC (EFLA1030) (included)
    Recommended Battery: 3200mAh 3S 11.1V 15C Li-Po (EFLB1040) (included)
    Approx. Flying Duration: 15 minutes
    Approx. Assembly Time: 30 minutes
    Charger: 3S Balancing Li-Po Charger (EFLC3010) (included)
    Experience Level: Beginner
    Radio: Spektrum DX5e 2.4GHz (included) Is Assembly Required: Yes
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Endel forsinket, men fikk mail av Smallsize shopping - Smallsize Shopping at den var på plass nå. Henter den til uka og det blir test av den i kombinasjon med trainerkabel og DX7. Blir min størstemann på 7 år som skal få sin trening på denne
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      litt off-topic, men hvor har du kjøpt den trainerkabelen?
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #4
        Smallsize shopping - Smallsize Shopping

        Men det er en standard JR kabel etter det jeg har forstått så antar de flese har en som fungerer
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Min er innenfor døra og kommer bilder senere.

          Her er den hos Smallsize ! http://shop.smallsize.no/product_inf...a7d7f150dbfea0


          Den var overraskende stor og blir sikkert en flott trainer for 7 åringen her hjemme. Bare 10 minutter montering også sette opp trainer på min DX7 så blir det flystripa...
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Alt er komplett i esken og modellen er montert på 5 minutter flyklar

            Satt den sammen og ladet i går og størstegutten i huset har fått sine første runder i dag...
            Attached Files
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Montering

              Først satt jeg inn hovedunderstellet som er ferdig og bare tres inn i bunn. Nesehjulsfeste er montert så det er bare å presse litt inn under på cowlingen slik at skrutrekkeren kan skru ut skruen der noen gjenger. På plass med leggen med det flate sporet fremover og skru til

              Staben legges oppå kroppen bak og ser at man ser gjennom den og ned i sporene på kroppen. Deretter tres finnen ned gjennom hullene og presses lett ned. 2 skruer skrus underfra og opp i finnen. Trekk til så det ikke er slark noe sted, men ikke for hardt da det er plast du skrur i. koble til alle linkene som ellers er klare. E-flite anbefaler ytterste hull hvis man e rnybegynner så jeg startet der.

              Så satt jeg opp modellen med trainerkabel og min DX7. Her må man tilpasse alle ror så de går lik vei og like langt som originalsenderen gjør. Det er her jeg brukte mest tid på ferdigstillelsen. Dette tok nemlig 7 minutter......
              Attached Files
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Ble en kjapp liten tur innom stripa i dag også. Apprentice som ankom i går måtte jo prøves. Vingene monteres i hverandre med ett karbonrør som sitter i den ene vingen. Deretter 2 plastforsterkere som legges i forkant og bakkant av vingen også vingen på med strikk. Husk å koble balanserorene til hver sin skjøtekabel først…..

                Alt virket bra når batteriet ble koblet til og taxet ut for avgang. Var litt små hjul for føret, og bar den forsiktig ut og satt den på isen. Deretter var det bare å koble på slavesenderen og se at alt fungerte før vi tok av. Var i lufta etter 3-4 meter og klatret med mye kraft. Modellen er lett og motoren god og sterk.

                Tok ett par trimrunder og gjorde det også på slavesender som også trengte ett par knepp.

                Modellen er meget behagelig samtidig som den har mer enn nok ror. Var en del folk der i dag så pjokken følte seg litt usikker, men ville prøve allikevel. Ble noen fine runder med far som reddet modellen ett par ganger. Deretter ble det landingsrunder og det var bare moro. Rolig inn på finale med gassen så vidt på, deretter kan man trekke av og seile inn med fine lange landinger og touchdown. Lekkert og moro!

                For roller må jeg sette opp utslagene noe, men looper, stallturns fungerte det utmerket. Ryggflyging krever noe nedror men er fullt mulig å trene på med denne.

                Etter hvert var det en kompis som skulle til stikkene med ca 10 sekunders briefing i forkant. Han har aldri flydd før men fløy flere minutter alene med meg hviskende i bakgrunn med "stikke mot lav vinge" etc.

                Ble nok ca 20 minutter i lufta og etter endt lading var det mulig å få inn 2700 mah på 3200 pakka.
                Og 3200 pakka er ikke tung i det hele tatt i denne modellen. Den flyur lett og er totalt ukritisk. Musher kun med stikka i magen !
                Attached Files
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Video

                  Litt småfriskt på Damtjern idag og økende vind etterhvert, men helt klart flybart.
                  Videoen er kun lagt over og ikke redigert mye. Håper den ihvertfall gir ett inntrykk av modellen

                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Testen er klar

                    (MFN) ModellflyNytt.no

                    Har nå flydd mange runder med trening med denne sammen med både nysgjerrige barn og voksne og det er en god trainer som man lærer fort av. Ingenting har blitt ertsattet enda og den har hatt noen nesestyvere av folk som har flydd trening som jeg har presset litt for klare å lande den.
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    Working...
                    X