Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering Sebart Sukhoi 29S fra RCPRO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den ser bra ut!

    Comment


    • #17
      Dette ser veldig bra ut... Motivasjon for å klare å gjøre min Katana ferdig, mengler jo kun balansering...
      Last edited by jijohans; 11-03-10, 09:58.
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #18
        Ja, det er veldig bra. De som har testa en Sebart modell vet hvordan disse er i kvalitet. Tvers gjennom meget bra.

        Fikk testflydd den i går i mer eller mindre perfekte forhold. Påskestemning, varmt og deilig sol.

        Hobbyartikler - RCpro og jeg har i samarbeid funnet en elektro løsning vi hadde tro på og var litt spent når jeg dro avgårde i går. tvilen ble lagt til skamme; Arrowind motoren og ESC fungerte ypperlig. Passe bra med effekt på 10S LiPO og lydnivået var overraskende lavt. Ikke rart Rcpro har hatt mange gode tilbakemeldinger på disse motorene.

        Jeg hadde sjekket utslag på øyemål og den var innenfor CG range og siden været var knall hadde jeg ikke tid til å sjekke at ror gikk like langt etc så dette skal nå justeres i løpet av de kommende dagene. På augemål så det rimelig bra ut.

        Fikk flydd både på 10S og 12S i går. Desverre så er de litt eldre Outrage 2x6S pakkene mine litt slappere enn jeg hadde håpet og jeg fikk nok ikke det inntrykket jeg tror jeg ville fått med nye 2x6S pakker. På 10S får jeg bra flytid med 4000mah pakker og effekten er mer enn god nok. Den skyter ikke ut av hover, men trekker seg godt ut med autoritet.


        Modellen kjennes stor og stabil ut, bremser utrolig godt når jeg trekker av og bremser godt i downlines.

        Trekker en bitteliten smule i knivegg, men her snakker vi minimalt. Ryggflyging krevde en snert av nedror og jeg tror jeg er borti mitt optimale CG for modellen.

        Når jeg flyr finalen og trekker av så pitcher den litt opp, litt usikker på hvordan jeg enklest får det bort?

        Ellers ligger det ved eagletree logger utskrifter på både 10S og 12S. Maksimalt strømtrekk er på henholdsvis 64 og 70A, noe jeg regner som meget bra i forhold til den kraften jeg har i modellen.

        Tipper på det blir ett par nye pakker med 12S 4000-5000 ......
        Bilder og video kommer fortløpende.
        Attached Files
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          Bilder

          Mere bilder ....
          Attached Files
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #20
            Video

            Dette er tur nummer to totalt sett og den er mer eller mindre uredigert...

            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              Ingen tvil om at Sebart er svært bra. Det ser ut som den kan gjøre det godt i en F3A-konkurranse den Sukhoien der Og så herlig med elektro-drift.
              Kanskje motoren trenger en tøddel mer med nedtrekk?

              Flott test av lekker modell igjen affa. Man kan jo bli frista av mindre
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #22
                Ja, denne var det bedre på lenge. Har flydd litt 2m EF Extra også som nå er de 2 favorittene.
                Helt hærlige begge to samt en kvalitet og finish som er helt upåklagelig.

                Skal skimse inn en liten skive før jeg tester den i morgen.

                Du får komme til Skoger og prøve JOO!
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #23
                  Originally posted by joo View Post
                  Kanskje motoren trenger en tøddel mer med nedtrekk?
                  Hvis den pitcher opp når det throttles ned har vel motoren for MYE nedrekk?

                  Originally posted by joo View Post
                  Man kan jo bli frista av mindre
                  Me too!

                  Ser fin ut. Hadde vært morsomt å prøvd den en dag Alf for å se hvordan den er sammenlignet med min 140-size. Sannsynligvis er familiebåndene ganske sterke mellom de to. 140'n flyr jo meget godt så litt større bør jo bare bety mer av det gode.

                  Spennende at det funker bra med et såpass lite motoroppsett. Det er ikke alltid at overpower behøver å være veien å gå.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by OAK View Post
                    Hvis den pitcher opp når det throttles ned har vel motoren for MYE nedrekk?
                    Ser fin ut. Hadde vært morsomt å prøvd den en dag Alf for å se hvordan den er sammenlignet med min 140-size. Sannsynligvis er familiebåndene ganske sterke mellom de to. 140'n flyr jo meget godt så litt større bør jo bare bety mer av det gode.

                    Spennende at det funker bra med et såpass lite motoroppsett. Det er ikke alltid at overpower behøver å være veien å gå.

                    Merker få eller ingen pitchforandringer på pådrag eller trekker av i luften, kun når jeg drar tilbake på short final. Kan hende den er litt baktung som gjør det. Bremser ganske mye opp da...

                    Kom og fly dagtid du så er det bare å fly
                    Blir sjelden tid i helgene....

                    Ja, det er ikke alltid at ting løser seg med mer kubikk eller watt i amerikansk stil
                    RCPRO sender ett komplett sett 2x6S 4500 FP batterier og tipper jeg merker lite forskjell på vekten, men kanskje endel i effekten. Skal bli moro å prøve.
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #25
                      Tenkte behov for mer nedtrekk siden den krever anelsen dykkror på rygg tross baktung. Men kan være andre vinkler som ikke er 100%.

                      Ikke frist meg til å låne... men har stadig mulighet midt i ukene for tida
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #26
                        Rune B venter på det perfekte vær.
                        Stakkars gutt, klarer ikke jobbe heller, vil bare fly

                        Ryddig og pent Rune.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by anders e View Post
                          Rune B venter på det perfekte vær.
                          Hva faen? Er Rune pingle? Pent vær har det jo vært siste måneden, tror det er maiden nærver jeg.....
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #28
                            ingen nærver her ennå, den blir test flyd til helgen, tror dette ikke er noe problem, skulle ha fløyet den før,men har en gutt på 10 år i rullestol, så det har blitt noen turer på sykehuset istede, skal prøve å få filmet litt.
                            Rune Borgersen

                            Comment


                            • #29
                              Her er jomfruturen til Borgersen på fagernes

                              Last edited by anders e; 04-04-10, 21:21.

                              Comment


                              • #30
                                Video

                                Bare å legge inn slik som vist på utklippet under.

                                Var han fornøyd med maskinen? Eneste litt gale er all den lyden jeg hørte.....
                                Attached Files
                                Last edited by affa; 04-04-10, 20:29.
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X