Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den beste malingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Den beste malingen

    Ønsker finne ut hvilken lakk som er best med tanke på å være 100% fuel-sikker (over lengre tid).
    Har, og bruker mye Bengalac, men den er ikke helt fuel-sikker. Det beste er kanskje billakk, men det har jeg ikke fri tilgang på lenger
    Noen som har noen ideer??

  • #2
    Jeg vil anbefale å bruke noe som er to komponent, og da hels epoxy-lakk. evt. et lag tynnet epoxy som topp-strøk?

    Ellers et råd om noe du skal styre unna: Flair har noe lakk som visstnok skulle være fuel sikker. Den reagerte med fuelen! Fuelen fungerte rett og slett som lakkfjerner, sånn at lakken ble til et skum som jeg deretter kunne tørke av, jævlig irriterende!

    - Richard Pleym

    Comment


    • #3
      Har du noe navn på noen produkter og hvor kjøpes det?
      Har du prøvd det, og hvordan ble resultatet?

      Comment


      • #4
        Norwegian modellers fører KB super poxy. Husk at selv om en lakk er fuelproof må den herde skikkelig før den tas ibruk, dette kan ta både uker og måneder!
        Vanlig uttynnet epoxy som nevnt over er ikke å anbefale, den inneholder ikke de overflate tilsetningene som skal til for å få en fin overflate, og vil gulne mer og mer ettervert.


        <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: Olav den 2002-06-11 08:55 ]</font>

        Comment


        • #5
          Etter et år burde den være ferdig herdet, eller hva?

          Jeg ville satset på KB ja, elller tilsvarende epoxy-lakk.

          - Richard

          Comment

          Working...
          X