Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling mellom Throttlestore og RCmarked???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by nybegunda View Post
    Dette var jeg ikke klar over før nå, og nå ble jeg kraftig provosert!
    Det er vel bare kopiere en leid e-postadrese og sende de videre vel?
    nærmere spam kommer vi ikke.
    Dette er å gå for langt!
    Er dette lov?
    Nå melder jeg meg ut av rcmarked og samtidig throttlestores mailinglister.
    Hvordan får jeg e-post adressen min slettet fra rcmarked sine utleide lister da?
    Ønsker en ny markedsplass av modellflyvere for modellflyvere hjertelig velkommen!
    Regner med at det er slik at de ikke engang får se epost adressene og kan dermed ikke kopiere noe de ikke har. Utleie av slikt er ikke uvanlig og hvordan kunne 123.no stolt på at de som leier ikke kopierer hvis de faktisk fikk adressene. Så her regner jeg med at de sender det gjennom en portal hvor adressene forblir ukjent for alle andre enn 123.no...

    Når det er sagt er jeg ikke særlig forbauset over at det er nettopp throttlestore som benytter seg av dette. Når jeg så at de har registrert hobbycity.no på sin butikk ble det nesten komisk. Blir litt som at bogstad camping registrerer hilton.no LOL

    Vel, vel, storm i vannglass kan vel dette kalles, men det er jo heller ikke så overraskende på slike forum hvor det er enkelt å ha sterke meninger. Jeg syntes det er helt ok at folk tjener penger, ingenting er bedre enn det. Hadde bare kvaliteten vært like proff, sukk!

    mvh
    Oistein Aanensen

    Comment


    • #32
      dette er irriterende... at når jeg trykker på et bilde på annonse på rcmarked så kommer den forb...svarte Throttlestore annonsen og dekker over halve bilde......
      Øyvind

      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

      Comment


      • #33
        Originally posted by Litespeed View Post
        dette er irriterende... at når jeg trykker på et bilde på annonse på rcmarked så kommer den forb...svarte Throttlestore annonsen og dekker over halve bilde......
        Og det fikser du på denne denne måten hvis du bruker Firefox (Mozilla) browser

        Comment


        • #34
          Greit nok, at man bare kan melde seg ut av lista. Men det er likevel bra at noen åpner kjeften og står på for rettighetene våre. Om ingen hadde slått ned på de som tygger på fingra dine så hadde det ikke tatt lange tiden før de hadde vært i gang med armen..
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment


          • #35
            123.no er kriminelle

            123.no har ikke lov til a selge epost adresser fra de som var registrert på rcmarkedet før de nye betingelsen kom. Det er ikke sendt ut mail fra rcmarkedet som informerer om at de har endret betingelsene.
            Det kreves også et aktivt valg fra brukerene før de kan selge epost adressen.

            Fra Forbrukerombudet
            "Dette betyr at et samtykke må være en aktiv handling fra forbrukerens side, og at forbrukeren ikke kan bindes ved passivitet. En aktiv handling vil for eksempel kunne være at forbrukeren må trykke på en "klikk-av-boks". Dersom en slik akseptboks på forhånd er utfylt med samtykke, vil ikke kravene til aktivt samtykke være tilfredsstilt."

            For de som registrerer seg etter de nye betingelsene kom har de fortsatt ikke lov å selge epost adressene til da det ikke er godt nok at det er informert om det langt ned i en liste med betingelser.

            Jeg vill oppfordre alle som har motatt spam fra 123.no om å sende inn klage til Forbrukerombudet så de kan få stoppet de 404 Not Found

            Til 123.no jeg står fortsatt registrert på Rcmarked har krysset av på at jeg ikke ønsker å motta nyhetsbrev men selger dere epost adressen min tar jeg betalt med kr 100 000.- pr epost jeg mottar.

            Comment


            • #36
              I dette landet står man vel stort sett fritt til å gjøre hva man vil på dette feltet. I løpet av ti år har ingen klart å få tatt rotta på Aftenposten som sprer det glade budskap i form av boligannonseaviser og annet søppel i alles postkasser. Har stått på reservasjonslista deres i mange måneder og purret to ganger uten at det har gitt resultater. Og den grønne går full mye fortere enn innboksen...
              Fred Larssen

              Comment


              • #37
                i den virkelige verden som nettverden fungerer det med å levere tilbake "reklame/søppelpost" tilbake til eier veldig greit. Tenk deg om alle som fikk elkjøpreklamen gikk til elkjøp og kasta reklamen sin utafor døra deres hver gang de fikk den!!!
                Samme med søppelpost send den i retur til de som anonserer men ikke til den mail dere fikk den av men til mail de bruker i bestilling og kundeservice da ville mailboksene deres overfylles og man brekker ned deres komunikasjon med kunden..
                Hvorfor skal jeg kaste søppelet når det ikke er mitt???
                Oi en perfekt landing

                Comment


                • #38
                  Originally posted by obelix View Post
                  i den virkelige verden som nettverden fungerer det med å levere tilbake "reklame/søppelpost" tilbake til eier veldig greit. Tenk deg om alle som fikk elkjøpreklamen gikk til elkjøp og kasta reklamen sin utafor døra deres hver gang de fikk den!!!
                  Samme med søppelpost send den i retur til de som anonserer men ikke til den mail dere fikk den av men til mail de bruker i bestilling og kundeservice da ville mailboksene deres overfylles og man brekker ned deres komunikasjon med kunden..
                  Hvorfor skal jeg kaste søppelet når det ikke er mitt???
                  hehe, Notert
                  Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                  Comment

                  Working...
                  X