Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det liv i Nordvest Hobby - www.nvhobby.no ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det liv i Nordvest Hobby - www.nvhobby.no ?

    Bestilte noen servorammer derfra for en stund siden. Fikk en automatisk ordrebekreftelse men lite har skjedd etter det. Har purret pr. mail, uten å få noen respons.

    De har kanskje tatt like tidlig juleferie som julemarsipanen havner i butikkene?

    Er det noen som vet "ståa" for denne nettbutikken?
    Etter det jeg vet så er det vel bare de som har plast servorammer til et utvalg servoer, i Norge.

    Stein

  • #2
    Originally posted by Kingfisher View Post
    Bestilte noen servorammer derfra for en stund siden. Fikk en automatisk ordrebekreftelse men lite har skjedd etter det. Har purret pr. mail, uten å få noen respons.

    De har kanskje tatt like tidlig juleferie som julemarsipanen havner i butikkene?

    Er det noen som vet "ståa" for denne nettbutikken?
    Etter det jeg vet så er det vel bare de som har plast servorammer til et utvalg servoer, i Norge.

    Stein
    Tror du må ta en telefon til personen som driver sjappa, fikk tak i han etter et par forsøk og da kom servorammene etter et par dager i posten

    Hvilke ramme er det du trenger har Hitec 5125 og Robbe type 11/Futaba S3150 "på lager"

    Comment


    • #3
      Takk for tilbudet men det er de tidligere nevnte DS 3288 som trenger rammer.

      Jeg får prøve å slåpå tråden til sjappa.

      Xplorer'n kom i hus i dag så da er det bare å ta fatt på monteringen. Skal prøve DS 3288 til flaps, resten blir S3150.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Hvis du har tre rammer til HS125/5125 så passer DS3288 inn i dem
        Bruker som nevnt tidligere DS3288 i predatoren og har puttet inn "reserve" 5125 servoer inn i samme ramme - det eneste du trenger å gjøre er å bygge opp med 2mm akkurat under skruefeste siden leppene sår i ytterkant og ikke i senter som på HS5125.
        Last edited by Quadrocopter; 01-12-09, 20:28.

        Comment


        • #5
          Bare pass på at leppa/vingen eller feste punktet (hva pokker det kalles) på DS3288 servoen ikke står i spenn når du skrur den inn i ramma (Servoen står høyere enn ramma slik at skruen presser "leppa" nedover)
          Grunnen til dette er at DS servoene har et prefabrikkert spor innerst i leppa mot servohuset, dette sporet skal forenkle fjerningen av leppa (du kan knekke den av ved å bøye på den) uten å kutte/knipe den av.
          Ulempen er som sakt at presses leppa i en vinkel når skruen strammes så har det samme effekt som å knekke den av - gjorde det på en av mine før jeg lærte.....

          Comment


          • #6
            Beklager "off topic".

            Takk for tips om forhandler, var ikke klar over denne.
            Prisene er jo heller ingen ting å si på; til sammenligning kostet det 39,90 pr ramme (328 fra servorahmen.de etter at frakt, MVA og fortollingsgebyr var betalt.

            Handel med Servorahmen.de | Der Onlineshop gikk meget raskt; 10 minutter fra forespørsel til svar, og det på kveldstid. Deretter utførte jeg betaling og ca 20 minutter senere fikk jeg beskjed på mail om at de ville bli sendt neste dag.

            Mvh
            Jo
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Ville bare nevne at Elefun også har fått disse rammene: servoramme - Søk på elefun.no - Radiostyrt hobby
              Mvh
              JoE
              Agder Modellflyklubb

              Comment

              Working...
              X