Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lekse lært, men sure penger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lekse lært, men sure penger.

    I mai kom jeg over denne nydelige lille saken, en Neon DLG. Og ble umiddelbart betatt, og ville ha en slik. Fulgte denne tråden på rcgroup: "Neon" - the 1m hand launch model you always wanted but could not get - RC Groups Og bestilte modellen gjennom den Europeiske forhandleren Nordthermik i Tyskland. http://nordthermik.de/Neon-1-Meter-DLG1
    Det ble gitt klar beskjed på siden at dette var en forhåndsbestilling, og at det var åtte ukers leveringstid. Prisen var god og mange hadde skrevet positivt om flyet. Så jeg bestilte og betalte hele summen på forskudd.
    Jeg har fremdeles ikke fått noen Neon, og jeg har ikke hørt et ord fra Nordthermik. Selv om jeg har skrevet til de flere ganger. Bortsett fra et innlegg på rcgroup hvor han forsvarer seg selv, har det vært helt taust.
    Den Russiske produsenten har svart på alle mine henvendelser med en gang. Men de selger selvsagt bare igjennom deres forhandlere. Har prøvd å få mitt utlegg tilbake, men Tyskeren svarer ikke på noen henvendelser. Hverken på Tysk eller Engelsk. Synd, for det er et nydelig lite fly som sikkert hadde solgt bra, hvis de hadde hatt et ordentlig forhandler apparat. Vet ikke riktig hvordan jeg skal gå frem for å forfølge saken, for modellen ligger ute på Nordthermik sine sider. Og det kan jo skje at flere er så naive som meg at de bestiller. Hadde vært artig å fått tatt Hr. Niklas Fisher skikkelig. Han er jo nå hengt ut på rcgroup, men det er vel ikke nok.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Hva betalte du med -Paypal?
    Isåfall kan du kjøre en runde med dem å prøve å få svartelistet den tyske forhandleren....
    Eventuelt gjøre det samme med kortselskapet ditt hvis du når brukt kredittkort...

    Comment


    • #3
      Men hvis du absolutt vil ha en "mini" DLG så sjekk ut "mini" og "Nano" fra PCM.
      Topp kvalitet fra et firma som produserer noen av verdens beste DLG'ere og som har en solid historie og rykte!

      Comment


      • #4
        Ja jeg kjenner til de. Må bare være litt forsiktig med kronene nå. Tar nok en runde med Visa ja. Kan forresten bygge meg en Nano i kalde vinterkvelder ser det ut til. Billigere blir det ikke.
        Last edited by ArneH; 24-08-10, 00:55.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Tror det blir mange nano'er etter hvert - skal se om jeg kan få lagt inn profilene i fresen slik at jeg slipper å sitte med forskjellige vinkler på slipeklossen osv - er litt lat og hater balsa støv

          Videre burde det være fullt mulig å få den "enda" lettere.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Tror det blir mange nano'er etter hvert - skal se om jeg kan få lagt inn profilene i fresen slik at jeg slipper å sitte med forskjellige vinkler på slipeklossen osv - er litt lat og hater balsa støv

            Videre burde det være fullt mulig å få den "enda" lettere.
            sender deg en adresse der du kan sende en,to, tre stykk til når du først har rigga til maskina, hehehehehehe

            Comment


            • #7
              Hvis det er mulig for en normal idiot med 15 tommeltotter å bygge en ferdig DLG av det du lager
              er jeg interessert jeg også
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Ok - for ikke å kuppe denne tråden helt så skal jeg opprette en ny Nano tråd i løpet av kvelden

                Comment


                • #9
                  Gjør ingen ting om du kaprer tråden. Mye hyggeligere å snakke om Nano. Hvis du har tid og mulighet, stiller jeg meg gjerne i Nano køen!. Ser ut til å være en rimelig og artig inngang til DLG!
                  Moderator kan gjerne stenge tråden, da jeg har advart, og lettet på trykket.
                  Last edited by ArneH; 26-08-10, 08:12.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #10
                    nanoen er faktisk enkel å lage (har ikke laget selv, men er på vei, enda enklere enn et depron fly ser det utifra tegninger)
                    her er i allefall en pdf fil, er vell bare å printe ut og overføre til balsa, slipe, lime, montere servier og fly

                    http://www.pcm.at/downloads/Bauanlei...no-BI-Engl.pdf

                    Comment


                    • #11
                      Som lovet tidligere - her er linken

                      Comment


                      • #12
                        Jeg er ikke helt sikker på hva det er, men jeg har fått lyst på en jeg og nå!
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by lacappuchino View Post
                          Jeg er ikke helt sikker på hva det er, men jeg har fått lyst på en jeg og nå!
                          Ta en titt her: Nano - HLG
                          Artig hvis det blir en hel armada av dette lille flyet. Og kanskje flere blir hektet på DLG også.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Nå har Nordthermik gitt etter for press, og har tilbudt sine kunder: Enten pengene tilbake, eller en Mini Topsky istedet for Neon. De har faktisk sendt meg en Mini Topsky i dag! Jeg ønsket meg bare en liten DLG, uten for mye styr. Og nå er det satt igang produksjon av Nano som resultat av diskusjonen!
                            Da trekker jeg tilbake alt den dårlige omtalen av Nordthermik, og regner saken som løst. Ser ut til at jeg fikk meg en DLG til slutt likevel da.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment

                            Working...
                            X