Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen som har erfaring med reklamasjon til hobbycity

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • noen som har erfaring med reklamasjon til hobbycity

    Noen her som har prøvd å sende tilbake ting som ikke har virket til hobbycity? mener å ha hørt de kan være vanskelig med hensyn på reklamasjon. Har kjøpt en regulator der til 1400kr som ikke virker og det er veldig irriterende. spesielt da det er andre gangen jeg prøver å kjøpe en hv esc og får en somikke virker. Tror snart jeg kaster all elektro greiene og går tilbake til gode gamle oljebrennere hehe
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Har gjort det en gang og det gikk helt fint. Bestilte 3 servoer hvor en servo til $50 som var DOA, tenkte at jeg kunne prøve å sende denne i retur. Tok å sendte den som A-post uten sporing (pakke med sporing til HK koster $$$) og glemte hele saken. Etter 3 uker kom det en pakke i retur med ny vare og jeg ble overrasket og glad

    Hadde allerede bestilt med ny så da fikk jeg plutselig en i reserve
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      ok fylte du ut den reklamasjons greia på siden dems. eller bare sendte du den.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Reklamasjon er nok utelukket. Reklamasjon er noe du får i henhold til Norsk forbrukerkjøpslov, og der er det spesifisert at lovverket gjelder for handel av varer mellom en bedrift og forbruker hvor bedriften enten er lokalisert i Norge eller henvender seg spesifikt til Norske forbrukere. Mao vil HobbyCity falle utenfor det lovverket.

        Og siden HobbyCity ikke ligger i Europa så gjelder heller ikke Europeisk forbrukerkjøpslovgivning.

        Det du da ender opp med er garanti gitt av selger eller produsent. Eg har enda ikke sett noen spesifike opplysninger om garanti når eg har kjøpt noe hos HC, men i følge support siden dems så bytter de alle defekte produkter som ikke har blitt skadet av kræsj eller ødelagt av brukeren. Ingen tidsbegrensning er oppgitt. Men eg vet ikke hvor villige de er i alle tilfeller
        Thorbjørn Kirkeleit
        Haugaland Modellflyklubb

        Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

        Comment


        • #5
          Normalt er det ingen problemer - du får en RMA og returner varen - etter en tid (alt fra noen uker til de uendelige) får du et nytt produkt i posten.

          Ulempen er at det koster noen kroner å sende tingene tilbake til Kina og jeg anbefaler å sende pakka registrert slik at du kan spore den!

          Husk å fikse de riktige papirene (posten hjelper deg) slik at du får varen tollfritt inn i landet igjen!
          Last edited by Quadrocopter; 26-08-10, 21:56.

          Comment


          • #6
            beklager minuvitenhet men hva mener du med RMA?
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              RMA (Return Material Authorization) er en bekrefrtelse fra HK at de har godkjent returen - normalt et Nummer/kode som du merker pakken med når den returneres tilbake til Kina.

              Comment


              • #8
                ok. så da fyller jeg først ut den siden på nettet da også får jeg mail tilbake?
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Riktig, men det kan ta tid og det kan hende at du må purre en eller flere ganger alt etter hvor mye de har å gjøre

                  Comment


                  • #10
                    ok takker for hjelpen. da skal jeg prøve i hvertfall.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      jeg hadde null problem, og fikk alle svar og rma nr på samme dag.
                      sendte med sporingsnr, og fikk mail når varen var mottatt, og ny mail når de fant samme feil som meg.
                      fikk de til og sende den sammen med neste bestillingen jeg la inn samme dag.
                      null problem.
                      Lower, Lower, oops.
                      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                      Comment


                      • #12
                        Det fungerte den ene gangen jeg har gjorde dette, men tok mange måneder. Tror tiden avhenger av produkttypen. Noen varer sendes helt tilbake til fabrikken for "utredning". I mitt tilfelle ble det oppdatert info i ordrehistorikken, ingen tilbakemelding pr. e-mail. Når ny vare er sendt, dukker det opp som en ny "ordre".
                        Fred Larssen

                        Comment

                        Working...
                        X