Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbycity - tar lang tid å få registrert betaling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hobbycity - tar lang tid å få registrert betaling?

    Jeg bestilte noen varer fra Hobbycity for et par dager siden.. Jeg betalte med kort utenom paypal, og fortsatt står "Awaiting Payment" på status... Til tross for at beløpet er belastet kontoen min..

    På siden med ordreoversikt står det også:
    "If you paid with an echeque your order will remain on 'Awaiting Payment' until the echeque 'EFT' has cleared (usually 8 days)."

    Er "echeque" det samme som å betale med visakort? Noen som har vært borti liknende?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

  • #2
    Fant dette på Google :Page not found - ChannelX . Det er en betaling uten kort.
    Beløpet er bare reservert fra kontoen din, så Hobbyking har ikke pengene dine enda. Jeg har Gebyrfri Visa kort, og der kan jeg logge inn på websiden og følge pengeoverføringene. Ser da at beløpet blir reservert fra konto når jeg fullfører betalingen, og så kan det gå noen dager før jeg ser mottageren har registrert mottatt beløpet.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      takk for svaret, bth..

      det er første gang jeg har vært borti.. Normalt når man handler på nettet blir jo betalingen registrert med en gang selv om man ikke bruker paypal..

      Da vet jeg i hvertfall at jeg ikke skal benytte den betalingløsningen neste gang
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Bestilte søndag kveld, satus paid på mandag, shipped igår. Så vanligvis går det så greit på Hobbycity er ialle fall min erfaring.
        Skal jeg klage på noe så er det at det fortsatt ikke er trekt fra konto, typisk,hehe...
        Terje Pedersen

        Indre Østfold Modellflyklubb

        91399490

        Comment


        • #5
          Betaler du med paypal skjer det på sekundet. Betaler du med kort kan det flere dager! Det kommer ann på hvilken bank du har og hva slags "system" de bruker på utenlandsbetaling. Er ikke uvanlig at ting tar 3-4 dager med kort for min del (nordea). Jeg betaler av prinsipp bare med paypal for tiden. Spesielt etter jeg ble svindlet og jeg ikke hadde fått igjen en dritt om jeg hadde betalt med visa.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Trulsen View Post
            Jeg betaler av prinsipp bare med paypal for tiden.
            Tror jeg skal begynne med det jeg også...
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment

            Working...
            X