Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ta litt mengder LiPo fra HC i Østen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ta litt mengder LiPo fra HC i Østen?

    Er usikker på hva som ble resultatet av flycrashen i fjor og hvilke regler som ble implementert hvor...
    Skal ha en del 5S 4000 evt 10S 4000 av nano-batteriene, og ser ut som det tyske varehuset er tomt. Er det noen vits i å bestille fra Østen, eller er det kommet konkrete regler for hvor mye de kan sende derfra? 4 kilo LiPo er sannsynligvis ikke mulig å få derfra, eller?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

  • #2
    Jeg bestilte 4 6s3000 mah fra HK i Østen uten problemer. Der er vell 4 fraktvalg. EMS NO LIPO, EMS, Air Parcel og en til. Så lenge du bruker Air Parcel eller den dyre EMS metoden skal det vell gå greit mener jeg. Tar ultralang tid da. For det går vell via Singapore mener jeg.

    Comment


    • #3
      OK. Hvis ultralang tid ikke er mer enn en måned går det bra. Ikke søren om jeg skal på stripa før sola tar og jeg ser plussgrader
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by joo View Post
        OK. Hvis ultralang tid ikke er mer enn en måned går det bra. Ikke søren om jeg skal på stripa før sola tar og jeg ser plussgrader
        Var vell ganske nøyaktig en måned jeg tok Jeg er tross alt møring så tok selvfølgelig Air Parcel som fraktmetode:P Hehe..

        Comment


        • #5
          Hva er historien bak lipo-frakt problemet?
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jostein View Post
            Hva er historien bak lipo-frakt problemet?
            Det er vell det at Hong Kong Post har funnet ut at det kan være farlig å sende større pakker. Fant noe info på hobbyking forumet at pakker over 3200mah går via swisspost, mens pakker under går via HK post. En periode ble ingen lipo batterier sendt via HK post, men kan virke som de har lempet litt på kravene. Sikkert flere med mer kunnskap og informasjon om dette enn meg men...

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jostein View Post
              Hva er historien bak lipo-frakt problemet?
              HK post vil ikke sende mer en xantall gram/kg lipo. Dette pga av sikkerhet, om jeg ikke husker helt feil.
              Derfor sendes det som "local" post til singapore, og shippes med swiss post fra singapore og videre.
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo View Post
                Er usikker på hva som ble resultatet av flycrashen i fjor og hvilke regler som ble implementert hvor...
                Så for meg at det var et fly som hadde gått ned, pga lipo..
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jostein View Post
                  Så for meg at det var et fly som hadde gått ned, pga lipo..

                  Det kan jo virke sånn på joo sitt innlegg!?

                  Joo; Har du noe info om dette!?

                  Comment


                  • #10
                    grunnen skal være brannfaren det utgjør. de har funnet ut at lipo er brannfarlig.......
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Trulsen View Post
                      Det er vell det at Hong Kong Post har funnet ut at det kan være farlig å sende større pakker.
                      Det er nok heller det "noen" har fortalt kineserne at internasjonale regler også gjelder for dem.

                      404 - Page not found
                      Lithium Battery Shipping Regulations - Nexergy

                      Comment


                      • #12
                        Jo, et fly (UPS sitt) gikk jo ned pga brann. Dessverre omkom også crewet... Der kom en del ut av det siden det var mistanke om LiPo som årsak. Link til første foreløpige rapport. Blant annet ble denne Safety Alert for Operators utgitt. Har ikke fulgt nøye med i det siste så jeg vet ikke hva som har skjedd i luftfarten med dette, selv om jeg jobber med luftfart selv... Som så ofte før så er det vel spesielt i USA bestemmelsene slår inn først, men regner med ting skjer i resten av verden etterhvert også i Østen
                        Last edited by joo; 25-02-11, 04:48.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment

                        Working...
                        X