Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kundeservice, - hva er det.....?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kundeservice, - hva er det.....?

    Tenkte jeg skulle dele noen erfaringer på dårlig kundeservice. Skal en drive butikk, så må en forvente ett minimum av service og tilgjengelighet. Saken er at jeg i snart 4 mnd. har ventet på reservedeler (en halerotor hub) til min Hornet X 3D. Første sending "forsvannt" i posten. Neste bestilling var garantert levert før torsdag i denne uken, men regner det som svært usannsynlig at det skjer. Gjentatte purringer på mail blir ikke besvart, - tenkte derfor jeg skulle ringe en gang til (sist var for 14 dager siden), - og hva ser jeg da: PÅSKEFERIE HELE UKE 15 ! Så der sitter man med en dyr modell som man ikke får noe glede av i det hele. Modellen blir bygget og skal flys ute på en rigg i Nordsjøen (ja vi har egen hobby klubb), derfor blir det ikke jomfrutur før tidligst i slutten av mai (neste tur ut). man blir frustrert og skuffet over at en selverklært "seriøs" forhandler behandler kundene sine på denne måten, - vi fortjener bedre. Synd det bare er en MS forhandler her til lands.
    V.h.

    Arvid Vastveit
    http://www.strand-mfk.org

  • #2
    Kjipt når sånt skjer ja. At noe mistes i posten skjer beklageligvis av og til, ingen kan hjelpe for det. Jeg ble tilsendt feil motor en gang når jeg bestilte, det var litt surt det også, men man kan jo leve med det. Verre er det med den usle hobbybutikken i byen som ALDRI har inne tingene jeg skal ha.
    F.eks., jeg skulle ha 5% nitro fuel, de hadde inne alt annet enn det. Jeg skulle ha en 1080 gws propell, de har inne 1070, 1090 osv., alle andre enn den jeg skulle ha :S
    Jeg bestilte en forlenger til potta på motoren min, og den var gang på gang forsinket. Den var ikke i butikken før en 2 måneders tid. Jeg kjøper nå minst mulig der..
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Soloflying
      Verre er det med den usle hobbybutikken i byen som ALDRI har inne tingene jeg skal ha.
      F.eks., jeg skulle ha 5% nitro fuel, de hadde inne alt annet enn det. Jeg skulle ha en 1080 gws propell, de har inne 1070, 1090 osv., alle andre enn den jeg skulle ha :S
      Jeg bestilte en forlenger til potta på motoren min, og den var gang på gang forsinket. Den var ikke i butikken før en 2 måneders tid. Jeg kjøper nå minst mulig der..

      Det er det som er problemet. de sier man skal ta vare på de lokale butikkene men når de aldrig har det du skal ha og bruker flere måneder på og skaffe det
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        NB !


        Gis det kritikk til spesifikke butikker så SKAL det signeres med fullt navn.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Beklager det med underskrift, - det retter jeg opp her!
          Vil gjerne få tilføye at undertegnede har forståelse for at forhandlere også enkelte ganger har problemer med sine leverandører, men når de sier at leveransene kommer og at varene skal bli levert, - ja da velger man å tro på dette til det motsatte er bevist. I mitt tilfelle er det siste nå bevist gjentatte ganger, - nok er nok!
          Jeg har også inne en bestilling på Graupner deler, - gammel den også og leveringstidspunkt ukjennt! Nå er imidlertid Øgrey på banen som Graupner forhandler, - der vet de ihvertfall hva service er!
          Tilbake til Hornet, - klubben vår (offshore) har kjøpt inn 11 stk. av disse, - da forventer man at det skal gå an å få levert reservedeler innen rimelig tid.
          Forhåpentligvis tar forhandlere slik kritikk seriøst og forsøker å bedre sine rutiner og service, - alternativet er å fortsette som før, men da spørs det hvor lenge folk gidder å handle der......
          Min tålmodighet begynner å ta slutt!

          V.h.
          Arvid Vastveit
          V.h.

          Arvid Vastveit
          http://www.strand-mfk.org

          Comment


          • #6
            Nå er det mulig jeg ikke følger med i timen - og jeg har ikke fått med meg hvilken forhandler det er snakk om - men et kjapt søk på vår venn google tilsier at det er flere forhandlere av MS Hornet i Norge?

            Gi meg gjerne en korreksjon her..
            Last edited by Zniila; 10-04-06, 14:04.

            Comment


            • #7
              Elefun radiostyrt, hobby & fritid selger noen fly fra MS composite ihvertfall, kanskje de kan skaffe delen til deg?
              Morten Smøraas

              Comment


              • #8
                Jeg var kanskje litt rask på avtrekket i dag, - i postkassen lå det nemlig en hentelapp til en sending fra nevnte leverandør, - har ikke nevnt navn, - de vet nok godt hvem det er selv, hvis de leser dette, - og det er det viktigste!
                Det kan kanskje tyde på at både deler til Hornet og bestilling fra Graupner kommer i samlet pakke. Hub'en til Hornet'en veier kun noen få gram, så den trenger nok ikke sendes i noen stor pakke. Jeg trekker derved tilbake det jeg sa innledningsvis om at leverandøren ikke greide å levere Hornet delen før avtale (m/ forbehold, - må sjekke pakken først), men når det er sagt så mener jeg fremdeles leveringstider og service er for dårlig, - spesielt når man opererer som importør for MS i Norge. Hjemmesiden Deres bærer også preg av litt kaos (for å si det mildt), - så forbedringspotensialet er stort.
                Neste gang jeg trenger Hornet deler så bestiller jeg utenlands, - utvalget er bedre og delene er i posten i løpet av en uke (personlig erfaring).
                V.h.

                Arvid Vastveit
                http://www.strand-mfk.org

                Comment


                • #9
                  Skjer visst mye på en gang, - kanskje forhandleren har lest posten her ?
                  Fikk endelig svar på mail sendt i forrige uke, mine bange anelser slo til....halerotorhub'en var ikke ankommet, og følgelig ikke med i sendingen (kun Graupner deler). Mer er det vel ikke å si.......
                  V.h.

                  Arvid Vastveit
                  http://www.strand-mfk.org

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Vassi
                    Tenkte jeg skulle dele noen erfaringer på dårlig kundeservice. Skal en drive butikk, så må en forvente ett minimum av service og tilgjengelighet. Saken er at jeg i snart 4 mnd. har ventet på reservedeler (en halerotor hub) til min Hornet X 3D. Første sending "forsvannt" i posten. Neste bestilling var garantert levert før torsdag i denne uken, men regner det som svært usannsynlig at det skjer. Gjentatte purringer på mail blir ikke besvart, - tenkte derfor jeg skulle ringe en gang til (sist var for 14 dager siden), - og hva ser jeg da: PÅSKEFERIE HELE UKE 15 ! Så der sitter man med en dyr modell som man ikke får noe glede av i det hele. Modellen blir bygget og skal flys ute på en rigg i Nordsjøen (ja vi har egen hobby klubb), derfor blir det ikke jomfrutur før tidligst i slutten av mai (neste tur ut). man blir frustrert og skuffet over at en selverklært "seriøs" forhandler behandler kundene sine på denne måten, - vi fortjener bedre. Synd det bare er en MS forhandler her til lands.


                    Nei dette er jo ikke noe nytt....desverre...
                    Lars Petter Nesse

                    Votec 322 40% 3W170cs
                    Extra 330 40% 3W212cs

                    Comment


                    • #11
                      Hentet Graupner delene i dag, - d.v.s. en del av dem. Den delen jeg hadde mest bruk for var selvsagt ikke med i sendingen, - heller ingen forklaring på hvorfor den ikke var med, - eventuelt når den kunne bli levert osv.
                      En kan si det slik at dette "toppa heile driden" !
                      V.h.

                      Arvid Vastveit
                      http://www.strand-mfk.org

                      Comment


                      • #12
                        forferdelig irriterende. og virker jo som dette er verre en det som er normalt. nesten fristende å spørre om navnet på forhandleren slik at vi som ikke vet hvem det er snakk om kan passe oss
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Det som er mest irriterende når en bestiller noe og det ikke er med i pakka er at det ikke blir gitt beskjed om hvorfor samt når det evnt. kommer. At de kan være utsolgt eller lignende er jo ting som kan skje men da kan det jo være greit å i ifra til kunden... Da sitter en liksom der å klør seg i hodet og vet ikke om det ikke er med fordi butikken har glemt å sende det med eller om det er tomt på lageret osv osv. Evnt. om det kommer i det hele tatt.
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #14
                            Vel og bra men,,,,,

                            Originally posted by tyor
                            forferdelig irriterende. og virker jo som dette er verre en det som er normalt. nesten fristende å spørre om navnet på forhandleren slik at vi som ikke vet hvem det er snakk om kan passe oss
                            Vel Tyor.....
                            Jeg kan ikke si meg enig i denne karakteristikken. Noe har åpnebart gått galt her, men tror neppe alle vil komme til å oppleve dette.

                            Jeg har ikke bestilt allverden derifra, men de gangene jeg har bestilt har jeg fått varene i postkassa dagen etterpå. Kjapp og grei handel med andre ord.

                            Har hatt en episode som kan være verdt å nevne:
                            Ringte for å bestille drevsett til noen graupner mikroservoer jeg har. Fikk beskjed om at de ikke var inne før om ca 4 uker. Gadd ikke vente så jeg kjøpte 2 nye servoer og skulle få ettersendt drevsett når de kom inn på lager igjen. Må jo ha eget lager når man stadig driver å lander ureglementert

                            3 uker senere kom en tom konvolutt (vel fakturaen lå igjen da ) i posten sammen med et brev fra posten. Der sto det: "Denne sendingen har blitt skadet/åpnet under sending og innholdet er borte..." eller no i den duren.
                            Ringte ned dagen etterpå og forklarte saken. Fikk straks (i postkassa mi dagen etterpå) nye drevsett tilsendt mot at jeg sendte den defekte konvolutten og brevet fra posten i retur.

                            Helt strait kundebehandlig med andre ord. Kan ikke se hva de skulle gjort i tillegg til dette for å "fortjene" meg som kunde.

                            Nå har jeg selvfølgelig ikke nevnt med et eneste ord den kunnskapen denne forhandleren sitter inne med, og hvor mange dumme spørsmål de har tatt seg til til å svare meg på over tlf osv. Svarene jeg har fått har vært svært utfyllende, og ikke til å misforstå.
                            Dette har for meg sterkt til at jeg ser på disse folka som "seriøse aktører"

                            Still din nyskjerrighet og spør vår altvitende venn om følgende
                            +ms +graupner +helikopter +Hornet site:*.no
                            så burde du kunne finne ut hvem som har påskeferie hele uke 15 , og gjøre deg opp din egen mening om saken.
                            Mvh
                            Torbjørn Gustafson
                            www.trmfk.no



                            Will fly for food

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by torgust
                              +ms +graupner +helikopter +Hornet site:*.no
                              Og jeg skal spise noe som begynner på sjokolade og slutter på pudding. Hvorfor lage gåter? Just tell!
                              Geir Amund Lindberget

                              Comment

                              Working...
                              X