Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråløs video kamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by jarud
    rcMart Hobbies

    Er ikke noe topp kvalitet, men billig.
    PAL 380 linjer, mono lyd, 1.2Ghz

    Første test med systemet: 24mb wmv
    www.vision3.no/in-flight_test1.wmv

    Info: Innspilling gjøres direkte på et DV-kamera med composite-in.
    Strømen jeg bruker er et std.9v til kamera og et 9.6v for mottaker.
    Med dette får jeg ca. 1 time innspilling.

    Hvordan gikk bestillingen fra RC mart? vurderer å bestille et slikt kamera, men tok det lang tid før det kom til norge og kostet portoen mye?

    Dollerer er lav for tiden 6,13
    Sigve Haugsnes

    Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


    sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

    Comment


    • #32
      Originally posted by sigve
      Hvordan gikk bestillingen fra RC mart? vurderer å bestille et slikt kamera, men tok det lang tid før det kom til norge og kostet portoen mye?

      Dollerer er lav for tiden 6,13
      No prob, pakken kom på døren etter 5-6 dager og vi betalte 80-100kr i frakt mener jeg å huske.
      -Jan Erik Arud

      Comment


      • #33
        Hei

        satt å skulle bestille kameraet no, men fikk et lite problem, denne teksten kom frem...

        "If your shipping address of the current order has NEVER been approved yet, please prepare and send any address approval documents such as driver license or bank statment or passport etc to us in order to speed up your order validating process and catch up the earliest shipping schedule."

        måtte du også sende legitimasjon til de for å få pakken tilsendt, eller skal det tolkest som at det bare er for å få fortgang i leveringen?
        Sigve Haugsnes

        Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


        sigve.haugsnes.net
        www.youtube.com/bergenflyer

        Comment


        • #34
          Originally posted by sigve
          Hei

          satt å skulle bestille kameraet no, men fikk et lite problem, denne teksten kom frem...

          "If your shipping address of the current order has NEVER been approved yet, please prepare and send any address approval documents such as driver license or bank statment or passport etc to us in order to speed up your order validating process and catch up the earliest shipping schedule."

          måtte du også sende legitimasjon til de for å få pakken tilsendt, eller skal det tolkest som at det bare er for å få fortgang i leveringen?
          Jeg også fikk den meldingen. Ikke noe å bry seg om. Jeg brukte mastercard og hadde ingen problemer.
          -Jan Erik Arud

          Comment


          • #35
            Originally posted by LN-TAL
            Tull. 10mW er nok til å sende et radiosignal rundt hele kloden, forutsatt at det gjøres rikitig.

            Jeg har selv brukt slikt videolinkutstyr over ca 1 km uten problemer. Det gjelder bare å gjøre ting riktig.

            Et godt tips er at videolinker opererer i samme frekvensbånd som WLAN, og til WLAN finnes det mye flott antenneutstyr å få kjøpt.
            Unnskyld meg, men dette blir bare for dumt å si... :P
            Husk på at dette er mikrobølger, og tør jeg spørre når mikrobølger ble reflektert i atmosfæren? Problemet er at de går tvers igjennom, og derfor rekker teoretisk ikke radiosignaler i dette frekvensområdet lenger enn øyet kan se, uansett effekt. Hadde de gjort det hadde du ikke kommet særlig langt med 10mW uansett. Det er som andre sier slik at antenner med høy gain selvfølgelig har mindre åpningsvinkel (det er jo alltid samme effekt som blir emittert, bare over et mindre område), og det er ikke spesielt anvendelig til flybruk. På flysiden har en ikke noe annet alternativ enn å bruke omniantenner, f.eks. en kvartbølgeantenne, og da har vi en gang forsterkning (1dB) på sendersiden, og da skal du virkelig ha en kraftig mottakerantenne for å kunne rekke brukbart langt... Personlig rekker jeg _maks_ 100 meter med omniantenner og 10mW når jeg sender video og andre bredspektrede signaler på 2.4GHz-båndet. Med et fly som hele tiden er i bevegelse vil det gi masse forstyrrelser på en slik avstand også.
            Når vi snakker om WLAN-linker blir dette noe helt annet. Her kan en sitte bom stille med 30dB-paraboler i hver ende og enkelt kjøre distanser på mange, mange kilometer når forholdene er rette.

            Jeg fant denne siden: RC-CAM Projects: Goof Proof Patch Antenna
            Ser ut til å være en kurant sak å snekre i hop
            Er det mulig å bruke f.eks 3 stykk av denne typen som peker i hver sin rettning ?
            Du kan dessverre ikke gjøre det på noen enkel måte nei. En kan såkalt "stacke" antenner, dvs. koble sammen flere. For de som kan litt om antenner her brukes ofte yagi-antenner i et slikt stack på radioamatørenes 2m- og 70cm-bånd. Med to helt like antenner pekende i samme retning vil en få en økning på 3dB for den ekstra antennen. Dvs. 4 antenner på 20dB vil gi 29dB hvis det stackes. Dette brukes bare for å få høyere gain, og dermed mindre åpningsvinkel. Altså lite brukbart i ditt tilfelle.
            Last edited by jonpet55; 05-06-06, 21:15.

            Comment


            • #36
              2.4ghz 8dbi Circular Polarized Patch Antenna

              Jeg bestilte en 2.4ghz 8dbi Circular Polarized Patch Antenna
              fra Black Widow.
              Skal finne frem loddebolten og få utstyret på vingene så snart som mulig.
              Har også kjøpt et tv kort til den bærbare pc`n for å se/grabbe video.

              Stay tuned
              Mvh.
              H.S

              Comment


              • #37
                Hvorfor gjøre det mer avansert enn nødvendig ?

                Jeg er på jakt etter et Verbatim Store'n go 5 in 1. Dette har mye bedre kvalitet enn det jeg har sett av trådløst i fly. Og koster ca 600,- Dette er rett og slett en liten og lett memory-stick med kamera og mic. Den har bare 128MB, men det rekker greit til 7++ minutters film.

                Det kjedelige er at Verbatim har sluttet å produsere denne. Så hvis noen vet om noe tilsvarende erstatning, eller har funnet noen som fortsatt har noen igjen på lager så gi lyd!
                Stryker F-27 (med E-Flite 2000KV, 40A ESC og 7x6 APC)
                Hyperion Yak 55 SP 25e-class
                Superzoom fra www.el-fly.dk
                T-Rex 450 SE V2

                Comment

                Working...
                X