Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyfelt Oslo Helikopterklubb, finner ikke frem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyfelt Oslo Helikopterklubb, finner ikke frem!

    Håper det er noen medlemmer, som ikke har tatt påskeferie, som kan svare meg på hvordan et nytt medlem finner frem til feltet? Kartet på hjemmesidene til klubben får jeg ikke til å stemme med kartet på: Gule Sider® Kart

    Veien merket med rødt på kartet, på hjemmesidene, finner jeg ikke igjen på selve flyfotoet. Velger en HYBRID, kommer det frem en vei, men den er ikke eksisterende på flyfotoet. Jeg har prøvd å finne frem ved selvsyn og den eneste veien jeg kan tenke meg, ender opp i en kjetting spendt lavt over en krøttersti av en vei.

    Noen som kan rettlede meg? Send meg en PM.

    Stein

  • #2
    Hallo,

    Har laget et lite kart til deg fra maps.google.com. Dette er koordinatene fra Google earth:

    60 00 28 63N 11 04 02 65Ø
    Attached Files
    Hvor er lipoen din a?

    www.airheads.no
    www.bmk-rc.com/

    Comment


    • #3
      Takker Lorents,

      Jeg regner med at med bom mener du nevnte kjetting?

      Stein

      Comment


      • #4
        En kjetting ja. Mulig den ikke er i orden nå, den har en tendens til å bli hærpa en gang i måneden
        Hvor er lipoen din a?

        www.airheads.no
        www.bmk-rc.com/

        Comment


        • #5
          Tar klubben nye medlemmer om dagen? Driver og lurer på om jeg skal få meg en jobb noen hundre meter unna og da hadde det vært fint å slått i hjel en time eller så mens køen løser seg opp...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tintin
            Tar klubben nye medlemmer om dagen? Driver og lurer på om jeg skal få meg en jobb noen hundre meter unna og da hadde det vært fint å slått i hjel en time eller så mens køen løser seg opp...
            Jeg spurte iallefall om muligheten for å bli medlem i januar. Jeg fikk da svar tilbake om at mulighetene ikke var så veldig store men klart svar ville gis når datoforfall på årets kontigent var passert. Så fikk jeg for ca. 14 dager siden svar om at de hadde ledig plass. Det var noe overraskende men desto hyggeligere.

            Stein

            Comment


            • #7
              Originally posted by nilste
              Jeg spurte iallefall om muligheten for å bli medlem i januar. Jeg fikk da svar tilbake om at mulighetene ikke var så veldig store men klart svar ville gis når datoforfall på årets kontigent var passert. Så fikk jeg for ca. 14 dager siden svar om at de hadde ledig plass. Det var noe overraskende men desto hyggeligere.

              Stein
              Klubben kan i henhold til NIFs regler ikke nekte noen å bli medlem (så sant evt. tidligere restanser er gjort opp), men OMHK praktiserer et fast antall flylisenser, og du kan bare fly dersom du har lisens.
              Og det er kanskje ikke like attraktivt å bli medlem der dersom du ikke tillates å fly.
              Dette er en ordning en del klubber har innført for å ikke overbelaste flyfeltet, speiselt av hensyn til naboer m.m.
              Klubben er derfor også meget strenge på at kontingenten blir betalt. Dette er kanskje grunnen til at det er den av NLFs tilsluttede klubber som liggger på praktisk talt 100% betalt kontingent?
              Klubben fortjener litt ros for dette, de sikrer seg jo også på den måten en aktiv medlemsmasse, som også alle er forsikret og har sine ting i orden.
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

              Comment


              • #8
                Ja selvom det er morsomt å se gutta der fly så er det ikke like morsomt om det bare er det man får gjøre. a kan jeg jo bare laste en Lorents video på GPSen og se den mens jeg sitter i køen

                Comment


                • #9
                  Besøk?

                  Jeg er medlem av NLF og Trondheim Modellflyklubb, men opprinnelig Oslo-gutt. Er det noe i veien for at jeg stikker innom stripa til Oslo Helikopterklubb i påsken med raptoren for å sjekke forholdene? Jeg har selvsagt betalt medlemskontingent. Hvis ikke, finnes det noen andre gode alternativer i Oslo for å få luftet hjulvispern? Jeg regner med at Frognerparken er ganske upop.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by NiteEye
                    Jeg Jeg regner med at Frognerparken er ganske upop.
                    Ja, og helt uforsvarlig. Håper ingen flyr på sånne steder.

                    Comment


                    • #11
                      Trond, det siste jeg hørte var at listene nå er tomme så da kanskje det er en mulighet. Send en mail til medlemservice@oslohelikopterklubb.net for å sette deg på liste. Koster ingen ting, og skulle du ombestemme deg når du får plass så er vel ikke det noe problem

                      Klubben er dessverre ikke veldig egnet for 3d-flyging så jeg flyr ikke så mye der, men er da medlem.

                      Er det noe i veien for at jeg stikker innom stripa til Oslo Helikopterklubb i påsken med raptoren for å sjekke forholdene?
                      I klubbreglene står det:

                      1. Feltet kan kun brukes av klubbens medlemmer. Gjesteflygning er kun tillatt etter avtale med en i Styret.

                      I praksis er ikke det så enkelt. Det er ikke så ofte de som er i styret flyr der, så må du enten kontakte de eller finne noen som skal ut å fly og deretter spørre styret...

                      Resten av reglene har du her:
                      http://www.oslohelikopterklubb.net/default.asp?m=3
                      Hvor er lipoen din a?

                      www.airheads.no
                      www.bmk-rc.com/

                      Comment


                      • #12
                        Da har jeg endelig fått tilgang til, og funnet frem til, flyfeltet til Oslo Helikopterklubb. Det var helt ok. Dro dit i morges, ca. kl. 7.30 for å forsøke å få litt flytid før vinden ble for vanskelig.
                        Som nybegynner og som tidligere har måttet bruke Voldsløkka i helgene, før hundelufterne har kommet seg ut, dvs. mellom kl. 7-8, og har fått fløyet 3-4 pakker før jeg har måttet pakke sammen både pga. vel kalde morgener eller folk og hunder, så har progresjonen i flyginga vært heller dårlig.

                        En egenobservasjon er at jeg er blitt ”tøffere i trynet” med T-Rex 450’en etter jeg fikk 600’en i tillegg. Det er åpenbart at mye sitter i hodet. Er blitt mindre redd for å krasje 450’en nå som jeg også har en 600 stående klar bak meg. Prøvde meg på noen sirkler i dag , men de ble mer ovale, både i bredde og høyde, enn de lengste langhelger.
                        Etterpå er det 600’en om gjelder, og da er det tilbake til å være pingle. Tør så vidt å gjøre noe som helst. Det viser, meg, at mye av egne begrensninger sitter, ja nettopp, i hodet. Det er vel det samme som gjelder når en forlater simulatoren og skal gjøre det i praksis.
                        Jeg fikk i alle fall ”flydd” totalt 8-9 pakker med 450 og 600 før vinden ble for sterk for mitt erfaringsnivå.
                        Men, det ble en bra start på en ellers så vindfull dag. Begge heli’er kom hjem i god behold etter aldri å ha fått flydd så mange pakker noen gang tidligere.

                        Stein

                        Comment


                        • #13
                          Det er godt å høre at du fikk deg noen runder. Nerver er noe som hører med, og skal høre med, men klart det bør ikke sette en altfor stor begrensning i utviklingen din.
                          Jeg var en runde i Maridalen for å finne noen jorder jeg kunne boltre meg på, men endte med å dra hjem uforrettet i min sak; det var folk overalt i den fine påskesola. Jeg er ikke redd for at noen skal lide fysisk skade av flygningen, men liker ikke at folk ser eller hører at jeg holder på. Det blir jo litt lyd av et 50 size fuel heli.
                          I helgen reiser jeg til Gjøvik, og håper å finne noen mer egnede steder der. Begynner å savne TRMFK's Udduvoll modellflyplass utenfor Trondheim nå...men der er jo været en annen historie.

                          Comment

                          Working...
                          X