Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eina - vinteren 07-08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eina - vinteren 07-08

    Nå nærmer det seg flyging på Eina

    Isen har lagt seg, tykkelsen skal i følge Karl H være god nok og det gjenstår bare en liten avklaring med kommunen. Dermed ser det ut til at vi antagelig kan starte flyging allerede førstkommende helg.

    Det blir vel i år som i fjor at isen blir brøytet til lørdagene og vi legger som vanlig opp til noen sosiale vinterdager sammen med tilreisende gjesteflygere

    I denne tråden kommer det informasjon, bilder og sikkert en video eller fem

    Vi avventer som sagt avklaringen med kommunen så ta en titt innom her i morgen kveld for mer info om flytider etc.

    Vær:
    http://tuxcache.aftenposten.no/weath...&country=Norge

    Under er et bilde Karl tok i dag samt et kart over Eina med påtegnet veibeskrivelse og hvor vi flyr. Det går an å ta av i sørenden av Eina og følge vestsiden av Eina. Det er litt dårligere vei der enn på østsiden (rv.4) men de som kjøre der vinteren som var kan kanskje si noe om hva som var raskest.
    Attached Files
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Hei Espen, er det sånn at vi som ikke er medlemmer i Gjøvik klubben kan komme å fly også? tar dere isåfall noen avgift (sånn at jeg eventuelt har med meg cash) mulig det blir en tur på søndag da
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #3
      På stripa i Bodø er det fortsatt gress (ikke så veldig grønt da) men synes det er urettferdig at dere "søringer" får is så tidlig på året Er fortsatt rundt en måned før jeg tør å bevege med utpå vannene i områdene er. Lykke til med flygingen, og for all del ikke glem bilder
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #4
        Dere må gjerne komme å gjestefly Bare hyggelig det og ikke tror jeg noen av oss biter spesielt hardt... Var vel folk fra størsteparten av østlandet på plass sist vinter, fra Fagernes i nord til Tigerstaden i sør (og alt i mellom).
        Ta med jetfremfly, hjulvisp eller anna rask som flyr, stol, termos og et smil

        Vi lar forsikringsdiskusjonen ligge død i denne tråden men mener det ble tatt utgangspunkt i at de som flyr skal være medlem i NLF. Korrigerer meg selv på et senere tidspunkt om det viser seg at jeg husker feil

        Når det gjelder brøyteutgifter så vet jeg ikke om vi kom frem til noen "fast" løsning sist vinter. Karl? Det var en del som dukket opp bortimot like ofte som vi lokale totninga som valgte å melde seg inn i klubben vet jeg (kostet vel en hundrings i inneværende år). Uansett er det jo greit om de som benytter stripa spytter i en liten slant til brøytinga da stripa jo må være av et visst mål om dere jetfremgutta skal få landet noen lunde trygt før det butter i mot brøytekanten i enden av stripa :P
        Vi andre liker jo også å ha litt størrelse på tinga...stripa altså. Tenker vi lar dette stå litt åpent og opp til hver enkelt i første omgang.

        Det er noen meter (ca 100) å gå fra bilene og ut på stripa (kommunen er ikke spesielt glad i bilkjøring på isen) så om en er lat kan det være kjekt med f.eks et akebrett å dra utstyret på. Bare et lite tips

        Nøyaktig måling på istykkelsen kommer ila. uka, det samme gjør som sagt nærmere info om flytider etc. så snart telefonen til kommunen er tatt.
        Det er spådd fint is-vær, med noen minusgrader, i tiden fremover så isen kommer nok til å legge på seg relativt raskt.

        Førstkommende søndag har vi siste innendørsflyging før jul men om stripa er operativ skulle det gå greit å ta seg en tur oppover å lufte fugelen Du må jo være skikkelig gira nå som primusen din er flybar
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          heisan. har prøvd isen litt på jarenvannet/gulsjøen og gleder meg til å ta turen til eina! (20 min kjøring)tenkte forresten jeg skulle melde meg inn hos dere også.

          Comment


          • #6
            Utenom arrangementer er det vel ikke noe påbud at flygerne skal være tilsluttet NLF?
            Jeg tror vel at de fleste som var der sist vinter var NLF medlemmer.
            Hvis noen kommer, og ikke er medlemmer så får vi prøve å motivere til å melde seg inn i, for dem, nærmeste klubb.
            Det kommer til å bli brøytet 300m, minst. Og stort depot.
            Håper å få til noen treff i vinter. Samarbeide? Forslag?
            Det kan jo bli ei trivelig romjul.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Originally posted by anders e View Post
              heisan. har prøvd isen litt på jarenvannet/gulsjøen og gleder meg til å ta turen til eina! (20 min kjøring)tenkte forresten jeg skulle melde meg inn hos dere også.
              Gi beskjed hvis du kommer, og har med Eagelen, så skal jeg pusse støvet av Pittsen,
              m/OS 300.
              Karl Hans Glommen.
              Mjøsa Modellflyklubb

              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

              Comment


              • #8
                det skal jeg gjøre. artige fly

                Comment


                • #9
                  Innen lørdag håper vi brevet (godkjenninga) fra kommunen er på plass.
                  Karl skal å frese opp ned til isen på fredag (om det ikke er for kaldt) samt merke opp stripa.

                  Uten å si så veldig mye mer konkret om det nå så ble det på klubbmøtet i dag diskutert muligheten for å gjennomføre noen mer målrettede samlinger/flydager på nyåret, så som imac, igg, skala, f3a osv. Tenker vi lar det henge litt i løse lufta på dette stadiet og oppfordrer de som har kommentarer / ønsker om slike samlinger til å komme på banen med sine innspill.
                  Last edited by esmel; 12-12-07, 22:10.
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    Kuuult, dette ser vi frem til, ekke lett å oppdrive noen stripe som er flybar nå om dagen her oppe i "nord" Jeg kommer ihvertfall med heli og "jet" dersom det blir noe av.
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by flypilot View Post
                      Kuuult, dette ser vi frem til, ekke lett å oppdrive noen stripe som er flybar nå om dagen her oppe i "nord" Jeg kommer ihvertfall med heli og "jet" dersom det blir noe av.
                      "Blir noe av" Den eneste hindringen nå, er været. Isen er der allerede, og venter bare på at vi benytter den. Vi kommer til å vanne isen for å få den tykkere, for om mulig å unngå overvann. Siste vinter var en suksess, helt til mildværet satte inn, og vi håper på å toppe dette i vinter. Hva synes dere at akkseptabel temperatur for å fly er? Sist vinter var kaldeste flydag 16 C.
                      Sees på stripa.
                      Karl Hans Glommen.
                      Mjøsa Modellflyklubb

                      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                      Comment


                      • #12
                        for min del spiller det ingen rolle om det er o C eller -16 C. lider av (rc)fly dilla

                        Comment


                        • #13
                          Tempraturen er strengt tatt avhengig om det blåser eller ikke, dersom man ikke har noen radiowarm blir fingrene j... fort stive dersom de står i frisk luft. Men dersom det er vindstille og sol kan det godt være -15 for min del uten at det gjør så mye...
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #14
                            Kanskje jeg kan komme ned og ta jomfrutur med Extraen neste helg om det passer? Var en tur på Hamar i dag, og det er jo ca like langt. 6 timer, 45 mil.
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #15
                              Om det passer? Eneste hindring er været.
                              Hvis det er noe du lurer på er det bare å ringe 92417492.
                              http://www.yr.no/sted/Norge/Oppland/Vestre_Toten/Eina/
                              Last edited by Karl H.; 13-12-07, 19:45.
                              Karl Hans Glommen.
                              Mjøsa Modellflyklubb

                              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                              Comment

                              Working...
                              X