Announcement

Collapse
No announcement yet.

Begynnelsen på slutten for modellflysporten?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Puha!

    Her er det en som har lært seg å bruke multisitatfunksjonen!
    På den tiden det har tatt meg å lese denne tråden, (og jeg leser ikke sakte) hadde jeg hatt tid til å gjennomføre samtlige tester pålagt meg av det EVENTUELLE regelverket som er FORESLÅTT lagt frem for DISKUSJON. Glad jeg klarer å ta denne tråden med godt humør, eller så tror jeg f..n meg jeg hadde gitt opp. Begynner å ligne babyforumene kona mi driver på.
    Våren er kommet, værvarslet er bra, pell dere ut å fly modellene deres, som jeg forøvrig er helt sikker på at er satt sammen i henhold til eventuelle forskrifter som eventuelt måtte komme.
    Bilismen døde ikke av at man innførte trafikkregler.
    Clear skies and happy landings!
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • Originally posted by bad scientist View Post
      Her er det en som har lært seg å bruke multisitatfunksjonen!
      På den tiden det har tatt meg å lese denne tråden, (og jeg leser ikke sakte) hadde jeg hatt tid til å gjennomføre samtlige tester pålagt meg av det EVENTUELLE regelverket som er FORESLÅTT lagt frem for DISKUSJON. Glad jeg klarer å ta denne tråden med godt humør, eller så tror jeg f..n meg jeg hadde gitt opp.


      Synd om enkelte bare leser innleggene i tråden - og ikke føler det naturlig å lese selve forslaget til regel-regime - før man kaster seg over tastaturet "for å mene noe".

      Hadde alle lest de 57 tettpakkede sidene i det omtalte forslaget som omhandler teknisk sikkerhet / modellsertifisering - som kommer i tillegg til de 43 sidene som handler om instruktør og pilot-sertifisering - ville vi neppe sett den typen innlegg ? Forslaget finnes som link i innlegg #1.

      Nåja - litt morro skal vi vel også unne oss. Men til rett tid og sted - og helst ikke på andres bekostning !


      De fleste innleggene som IKKE er ment å tilføre diskusjonen noe fornuftig - er faktisk signert med navn. Jeg forstår derfor ikke alt maset om at alle bør identifisere seg.
      Derimot er det lett å forstå at enkelte velger å dele ut ufine person-karakteristikker framfor å holde seg til sak. Det er fordi forumet er feil sted å bli "tatt med buksa nede" - saklig sett.

      Flere hadde åpenbart gjort seg selv en tjeneste ved å gå over til anonymitet framfor å bli identifisert med sine innlegg.


      N.B !
      "Christen" forsøkte å ta opp spørsmålet om anonymitet til en velment og seriøs debatt - i en egen tråd i går. I løpet av noen timer utartet det seg til noe ingen seriøse forum-medlemmer ønsker - og tråden er naturligvis stengt.
      "Christen" - som alltid har signert med navn - fikk erfare at anonymitet på nettet så absolutt kan være vel begrunnet - og ikke har noe med "baller" eller "seriøsitet" å gjøre.

      Vi får håpe at "Christen" kommer tilbake - gjerne som anonym - fordi dette forumet trenger seriøse deltakere. Dessuten er kampen mellom Neandentalerene og det siviliserte mennesket ferdig kjempet - VI VANT !

      " I sjelen er de fleste modellflygere - noen har bare ikke blitt klar over det selv ".
      VÅREN HAR KOMMET - UT Å FLY !

      Med vennlig pilot-hilsen

      Pilot

      Comment


      • Originally posted by Pilot View Post
        N.B !
        "Christen" forsøkte å ta opp spørsmålet om anonymitet til en velment og seriøs debatt - i en egen tråd i går. I løpet av noen timer utartet det seg til noe ingen seriøse forum-medlemmer ønsker - og tråden er naturligvis stengt.
        "Christen" - som alltid har signert med navn - fikk erfare at anonymitet på nettet så absolutt kan være vel begrunnet - og ikke har noe med "baller" eller "seriøsitet" å gjøre.

        Vi får håpe at "Christen" kommer tilbake - gjerne som anonym - fordi dette forumet trenger seriøse deltakere. Dessuten er kampen mellom Neandentalerene og det siviliserte mennesket ferdig kjempet - VI VANT !

        " I sjelen er de fleste modellflygere - noen har bare ikke blitt klar over det selv ".
        VÅREN HAR KOMMET - UT Å FLY !

        Med vennlig pilot-hilsen

        Pilot
        Jeg håper Christen forblir Christen, slik jeg kjenner Christen fra stripa og her inne. Jeg Espen Melby syntes det er tåpelig å argumentere for at en ikke skal stå frem med navn her inne. En får ha nok baller til å legge hodet frem for hugg om en mener noe og ønsker å bli tatt på alvor. Å legge ut masse informasjon om personer på nettet for å statuere et eksempel blir helt idiotisk og jeg håper jeg aldri møter den som gjorde dette mot Christen. Jeg vet dette er en avsporing men det driter jeg i (unnskyld den noe ufagre språkbruken).

        Jeg ønsker meg et forum / underforum hvor jeg kan diskutere modellfly med venner/modellflyvenner (enten de er enige eller uenige med meg) på en saklig måte. Jeg skulle rett og slett ønsket at 90% av forumet ble stengt for andre enn de som vi vet fremstår med riktig navn og har en ærlig intensjon om å bidra konstruktivt, selv om det ikke alltid innebærer at vi er enige. Sikkert noen som blir provosert av dette men det bryr jeg meg fint lite om. Jeg syntes det er svært hyggelig å ha kontakt med de jeg møter på stripene rundt om kring. Kretsen av bekjente blir stadig større og jeg har til gode å møte noen på stripa som oppfører seg så negativt som enkelte her inne, kan det være at de gjemmer seg bak sin egen "anonymitet" og føler det er fritt frem her inne??

        Det jeg skriver her hører vel egentlig hjemme i en diskusjon mellom noen få ute på stripa eller i lystige lag og ikke slik at tusenvis av folk kan lese og tolke det som de vil men men.... Jeg prøver å være bevisst men ikke paranoid. Det er ikke alt jeg ville lagt ut på internett men mine meninger om noe så lite viktig som modellfly skal jeg jaggu tørre å stå for. Det er jo de som sier at modellfly bare er lek og hobby som samtidig ikke tør å fremstå med navn.... Hallo!!!

        Om min nåværende eller fremtidige arbeidsgiver leser dette skal han i hvert fall vite at jeg er engasjert (både i modellfly og andre ting), og jeg tror jeg (med dette unntaket) stort sett ordlegger meg på en, for de fleste, spiselig måte. Ikke har jeg noen verv som tilsier at jeg bør holde kjeft og ikke uttale meg om dette heller.

        Jeg er engasjert og prøver å bidra og den dagen (i dag?) hvor jeg tråkker over det jeg har av egne grenser bør jeg kanskje trekke inn årene og ta ei pause for å få ting litt på avstand. Hmm....

        Jeg blir mest provosert over at noen tydeligvis magler et slags filter i hodet hvor idiotiske forslag blir lagt til side og fornuften tar over. (ref. tråden til Christen).

        Beklager denne utblåsningen, jeg blir bare irritert.
        Moderatorene får slette den om de føler for det.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • Originally posted by esmel View Post
          Å legge ut masse informasjon om personer på nettet for å statuere et eksempel blir helt idiotisk og jeg håper jeg aldri møter den som gjorde dette mot Christen. Jeg vet dette er en avsporing men det driter jeg i (unnskyld den noe ufagre språkbruken).


          Beklager denne utblåsningen, jeg blir bare irritert.
          Moderatorene får slette den om de føler for det.

          esmel - dette temaet hører vel strengt tatt inn under tråden som Christen startet, men den er stengt. Bare så det er helt klart - i prinsippet har du helt rett - men verden er ikke perfekt.

          Det idiotiske stuntet som ble gjort mot Christen er noe man risikerer ved å stå fram med navn i et forum som er åpent for alle med tilgang til en PC. Ingen påstår at anonymitet er bedre som prinsipp - men det kan være fornuftig. Neandentalere finnes tydeligvis ennå.

          Det er uenighet om anonymitet betyr det samme som feig, uten baller, useriøs - eller ikke - men det lever vi godt med fordi vi er siviliserte og vanligvis saklige.

          Kan ikke se at innlegget ditt tilsier moderering. Håper det er takhøyde for å kalle "en spade for en spade" i et tilfelle som det vi begge har pekt på. Jeg vet at dette er noe off-topic - men håper moderator tillater det - "over and out" til tema anonymitet.

          Mvh

          Pilot

          Comment


          • Originally posted by Pilot
            esmel-Kan ikke se at innlegget ditt tilsier moderering. Håper det er takhøyde for å kalle "en spade for en spade" i et tilfelle som det vi begge har pekt på. Jeg vet at dette er noe off-topic - men håper moderator tillater det - "over and out" til tema anonymitet.

            Mvh

            Pilot
            Som du helt sikkert har registrert "pilot", så er det svært lite som er moderert i denne tråden....og det eneste som har blitt moderert her den siste dagen er vedkommende som opptrådte ukorrekt i tråden til Christen.

            Takhøyden her er mer enn god nok, men når en strikk tøyes lenge nok så ryker den....OG det er flere personer som har gjort det de siste dagene. Så gjenstår å se hvor lenge strikken holder!

            Off topic tillates uten problem i dette tilfellet, da dette er en materie som har vært gjennomgående i denne tråden også
            Anders Bruneberg
            Raufoss

            Comment


            • Denne såkalte "tråden" har tydeligvis vært et felttog der jeg har en mistanke om at en og samme personen har dratt i gang et enspora felttog mot NLF...?

              Først opprettes et brukernavn ("the ogre") som sparker det hele i gang. "The ogre" har deretter vært helt taus...

              Deretter dukker ett nytt nick opp (Pilot) som kun har spadd på med enspora negativitet for å holde temaet i gang. Pilot`s bidrag på dette en gang aktive forumet har bare vært av negativ art. Lurer på hvilket annet nick vedkommende også lever under på MfN?

              Så dukker enda et nick opp (Bushpilot) som et slags alibi for å kunne sleivsparke enda mer.

              Kjære moderatorer; hvorfor lar dere enkelte bevisst få herje bajas her inne slik at de kjente (og IKKE anonyme) aktive ressursene med genuin interesse for modellflygingen i vårt flotte land trekker seg vekk?

              Jeg gremmes...

              ModellflyNorge er ikke noe digert miljø, mange av oss ivrige entusiaster kjenner de fleste andre ivrige sjelene og har det flott sammen med hobbyen vår.

              Kanskje har ei enkelt gjennomført negativ sjel i dette tilfellet mobbet vekk Christen og Pål nå? Uten å bidra med noe som helst annet enn å være anonym og i tillegg (med krav om å få være anonym) angriper Terje helt åpent...

              Kanskje på tide å følge reglene på MfN, slette konsekvent alle "negative"/"anklagende" anonyme innlegg uten kommentarer eller advarsel? Dermed følges bare retningslinjene.

              Men kanskje det er for seint?

              Eller kanskje "the ogre", "Pilot" og "Bushpilot" har intensjoner om å kuppe MfN for å være alene om; å gi gode råd til nybegynnere, lage artikler, reviews, gode og trivelige tråder rundt temaet modellfly, fortelle om interessante byggeprosjekter og nyheter, sende inn bilder og noen ord fra et trivelig treff eller klubbtur, fortelle om en modell som er ræva, stille INTERESSANTE spørsmål som kan gi en heit diskusjon eller spore helt av...?
              Ja, sånn er det kanskje, jeg har misforstått det hele

              Forbauser meg ikke om både skattelistene mine og alt av telefon-numre kommer i en post her snart...

              Så jeg vil bare avslutte med følgende kommentar; drit og dra til hælvete! Har dere ikke noe konstruktivt å bidra med så forbli anonyme og i tillegg totalt tause!
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • Har tatt meg tid til å lese forslaget som det er henvist til.
                Her er det lagt ned mye tid og krefter i å lage en håndbok/reglement/forskrifter og skjemaer.
                Dette er i mine øyne svært godt håndverk som myndighetene ville kunne godta.
                Så all ros til de som har laget det.

                Men jeg deler bekymringen om at det kan virke for omfattende/krevende for den vanlige pilot. For konkurranse og oppvisningsfly derimot, bør det finnes et strengt regime/regelverk.

                For innstruktører synes jeg forslaget kan stå slik det er utformet og det samme for pilotlisens. Det vil være noe å strebe mot som samtidig er strukturert og kan dokumenteres.

                Flyplassreglementet var greit. Tror det vil gi oss sterkere kort på hånden v klager eller søknader til myndigheter. Som vi vet er det ikke alltid like enkelt å beholde eller annskaffe ny plass.

                For og ikke gjøre reglementet for vanskelig for den vanlige bruker, så kan man dele håndboka/reglemanget inn i flere nivåer.
                Dvs at for sportspilot/A-pilot så finnes det et enklere nivå m enklere innstrukser/regler som ivaretar de nødvendige sikkerhetskrav til pilot og utstyr( her må vi kansje se på hvor grensen for kg skal ligge, feks 7kg)
                For konkurranse/b-pilot må vi følge de foreslåtte reglene. Dette av prevantive og opplærende funksjon (samt de som flyr fly over en vis størelse/motorstyrke)

                Jeg tror ikke de foreslåtte forslagene er starten på slutten for en fin hobby, men viser heller at vi har en organisasjon i ryggen som tar viktige problemstillinger på alvor i forhold til myndigheter.
                Desverre tror jeg alle tillitsvalgte opplever det du opplever Terje, de ser ikke at du må jobbe mer formelt mot våre myndigheter og at det vil slike forslag bære preg av. Tror at de som kritiserer deg her, burde tatt et par år som hovedtillitsvalgt, da tror jeg pipa hadde fått en annen låt. Har selv vært hovedtillitsvalgt i en fagforening og opplevd mye av den samme kritikken.
                Så ut fra min erfaring vil jeg si at du gjør en kjempejobb.

                Mvh Pål

                Comment


                • Dette her synes jeg har tatt helt fullstendig av, og det er jeg tydeligvis ikke alene om. (Og takk Gud for det!)

                  Min kjære mor og far har iallfall lært meg noe som jeg mener enkelte andre ganske enkelt mangler, noe som på fagspråket kalles folkeskikk...

                  For meg vil det si at man kan skille sak og person, og dersom man offentlig går ut og kritiserer en navngitt person, så må man stå for dette, og dersom man gjør en feil, så er det faktisk så enkelt som å innrømme at man har gjort en feil og beklage dette...

                  Det er noe med å ta ballen og ikke mannen, etc..

                  Jeg personlig driter i om et saklig ev.t skarpt innlegg er anonymt sålenge det handler konkret om saken, men er det anonym personkritikk og personkarakteristikker så mister det all injurierende kraft og blir bare seende dumt ut for min del.
                  Sånne innlegg kan/bør med fordel slettes umiddelbart..
                  Vi har alle et ansvar for å slutte å mate forumtroll også!

                  Det finnes de som ikke forstår, og de som ikke vil forstå.. De sistnevnte finnes det endel av i denne tråden..
                  Joo nevnte et par av de.. Sånne får man ikke gjort noe med!

                  Det er også noe som heter at man aldri skal skrive noe på nettet som ikke kan tåle å stå på førstesiden i VG...

                  Jeg godtar heller ikke at enkeltpersoner blir trakkasert vekk fra forumet, som det har vist seg her. Dette er ting som miljøet ikke må godta!
                  Jeg synes det er veldig-veldig trist at bl.a Christen valgte å kutte ut, og håper han finner veien tilbake!!
                  At enkelte går trøtte pga. at diskusjoner etc. blir kjedelige/dårlige o.l. er en helt annen sak, men sånn det har vært nå er uholdbart!

                  Vi er en ganske marginal interessegruppe i Norge, og jeg synes det er topp at vi kan være uenig om saker, men det blir bare så alt for dumt å bli rykende uvenner på grunn av noe så banalt som en haug dyre flygende tre-kors...

                  Det er lov å si at "det du mener der synes jeg er idiotisk", men å påstå at "du er helt idiot" blir noe helt annet... Sak / person..

                  Håper det er flere som skjønner tegninga her.. (Selv om det ikke alltid ser sånn ut...)

                  Mitt ønske er at vi greier å "plassere halen på grisen" her nå og holde fokus på saken!!!!!! Sandkassekrangling hører ikke hjemme blant voksne mennesker!

                  Hvis dette sklir ut enda mer nå, så er dette mitt siste innlegg her på forumet også! (Forsåvidt ikke den mest skremmende trusselen, men for meg en markering iallefall...)

                  Jeg er personlig rykende uenig i SU's forslag, men jeg får meg ikke til å ønske at f.eks. Terje Martinsen eller andre skal brenne lenge bak en stein for det...
                  Hva godt skal kunne komme ut av en sånn tankegang?

                  Og jeg mener den korrekte måten å håndtere det på er å faktisk komme med noe konstruktivt.. Hvis noen kaster opp på meg, blir jeg bare kvalm selv og kaster opp tilbake.. Sånn er det!
                  Newton sa noe om at enhver reaksjon skaper en motreaksjon..

                  Kom med noe konstruktivt og du får somregel noe konstruktivt tilbake, men hiver du dritt, så får du dritt i retur..

                  Roger og ut.. Over!
                  Last edited by Alfalfa; 18-04-08, 21:12.

                  Comment


                  • Originally posted by joo View Post
                    Denne såkalte "tråden" har tydeligvis vært et felttog der jeg har en mistanke om at en og samme personen har dratt i gang et enspora felttog mot NLF...?

                    Først opprettes et brukernavn ("the ogre") som sparker det hele i gang. "The ogre" har deretter vært helt taus...

                    Deretter dukker ett nytt nick opp (Pilot) som kun har spadd på med enspora negativitet for å holde temaet i gang. Pilot`s bidrag på dette en gang aktive forumet har bare vært av negativ art. Lurer på hvilket annet nick vedkommende også lever under på MfN?

                    Så dukker enda et nick opp (Bushpilot) som et slags alibi for å kunne sleivsparke enda mer.

                    Kjære moderatorer; hvorfor lar dere enkelte bevisst få herje bajas her inne slik at de kjente (og IKKE anonyme) aktive ressursene med genuin interesse for modellflygingen i vårt flotte land trekker seg vekk?

                    Jeg gremmes...
                    joo, ååååååååååååååå hvor jeg er enig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                    Comment


                    • Har vært taus hele tiden av en grunn og det er at slike diskusjoner rett og slett ikke passer i slike fora som dette. Ikke misforstå det er mye bra som blir sagt, men ingenting betyr vedlig mye for resultatet. Det må taes opp formelt og ikke slik som dette.

                      Det jeg vil si er at jeg syntes NLF og ikke minst Terje gjør en super jobb for sporten ! Håper disse diskusjoner blir tatt for det det er og ikke tar motet fra de som jobber seriøst for oss.

                      Anng regelverket så må det taes opp slik et regelvek skal og ikke via et uavhengig forum hvor 0.1 prosent av aktive medlemer ytrer sin mening.

                      Til Jan Petter: Har du utstatt jakta i år slik at vi kan fly sammen i august under WW2008 ?

                      Comment


                      • Stenging av tråden

                        Mfn velger å stenge denne tråden nå.

                        Det vil komme en saklig og god redegjørelse for hvorfor, men en del ting må utredes og komme på plass først.

                        Jeg håper dere kan respektere dette, uten noe om og men.....som sagt, begrunnelsen kommer!
                        Anders Bruneberg
                        Raufoss

                        Comment


                        • Hei

                          Det viser seg at flere av brukerne på dette forumet har deltatt aktivt i denne tråden med forskjellige brukerprofiler.

                          Dette er veldig beklagelig, og må selvfølgelig få konsekvenser!

                          Det jobbes iherdig med å nøste opp hele tråden, og jeg tar det for gitt at den seriøse delen av dette forumet forstår situasjonen.

                          Mvh
                          Anders Bruneberg
                          Raufoss

                          Comment

                          Working...
                          X