Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 50 Crash!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 50 Crash!

    Idag morges før jeg reiste fra oslo, så fikk jeg 3 nydelige turer med min r50 titan. Denne hadde jeg brukt vinteren på og bygge opp etter ett crash, så den ble oppgradert med mye alu options. Så på den 4 turen etter ca 4 min flyging, så brøt radiokontakten og heliet levde sitt eget liv, satt segg inn i ett tre og gikk i bakken med ett smell høyere enn jeg noengang har hørt! Så skulle jeg bort å hente vraket, men det var ingen plass! Kikket etter heliet i over 1 time men jeg fant det ikke! Hadde hvertfall tenkt at mulig motoren og governoren kunne blitt spart, men ååh, nå har jeg mistet en nydelig maskin. Noen flere som har opplevd det samme? Måtte bare få lettet litt på trykket, hehe.

  • #2
    Den som leter den finner, dvs gå litt mer systematisk til verks så finner du det nok
    Synd med krasjet da, greit å finne det så kan man finne årsaken til at du mista radiokontakten . Vet ikke hvor du har flydd hen da men det må jo være tett bush der...
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Hehe, nja var ikke så utrolig tett der, raptoren kappet endel grener på nedturen sin, men jeg så akkurat hvilket tre den crashet i, og hvor den crashet, og vi var 4 mann på leting, jeg måtte dra da jeg skulle reise, men min bror og noen kamerater fortsatt å lete etter den i hele 2 timer, ingen ting er funnet, så jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

      Comment


      • #4
        Med andre ord et mysterium.........inni et hulrom oppi et tre....hmmmmm
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #5
          Ja mysterium kan det trygt kalles. Jeg hørte det gikk ned med ett brak, så det kan jo ikke ligge langt unna. Kan det være såpass knust at det rett og slett bare er fillebiter? Men jeg må si, at når radiokontakten ble brutt så det ut som jeg kunne sakene mine, så ut som den fløy heftig 3d Noen som har noen tips på hvordan jeg skal gå frem for og finne den?

          Comment


          • #6
            Auu.... kjedelig når slikt skjer. Ikke gi dere med letinga, må jo være der ett sted.

            Comment


            • #7
              alltid når jeg har leitet etter fly ol. så er den nærmere en jeg tror! men er ikke sikkert din er det da
              Joakim L. T. 94-Modell
              ---------------------------------------------------
              Aeroworks - Extra 300
              Extreme Flight - Yak 54E Profile
              Crrc-Pro GF26I
              EG - Yak 54 26cc
              Kyosho - Edge 540 .50
              C Goldberg - Cub med flottører
              OMP - Katana V2

              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

              Comment


              • #8
                Det er sikkert Entene som har tatt Raptoren.

                Comment


                • #9
                  Hvis du har knust den så godt som det hørest ut som så kan jo du ta deg en runde med metal detektor :P
                  Thomas Rongve

                  Comment


                  • #10
                    Er det i nærheten av en turvei eller annet sted hvor folk ferdes kan det jo være at noen har tatt vare på den?
                    Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
                    Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
                    Futaba 12FG

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Lars Odland View Post
                      Det er sikkert Entene som har tatt Raptoren.
                      Eller kanskje Huldretussene?
                      "Voffo då då... Varför gör hon på detta viset..."

                      Men de er jo snille, så kanskje du får den igjen

                      Lykke til i alle fall!
                      Kenneth Davidsen

                      Comment


                      • #12
                        Eller kanskje Scotty har beamet den opp?
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment


                        • #13
                          Den er nok bare "erased from existance".
                          Jan Fredrik Bjordal
                          www.JetsOfBergen.no

                          This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                          Comment


                          • #14
                            Det er nok Entene som Lars sier, de stakk av med en gyro for meg en gang.....
                            Mvh
                            Bjørn Tore Espevik

                            Team Visa...

                            Comment


                            • #15
                              Nå har vi funnet min kjære raptor, som var sårt savnet i hele dag! Grunnen til at den var så vanskelig å finne var at hele kroppen med hele canopyen satt plantet i jorda helt frem til hovedmasta! Dvs kun den grønn lakkerte halen stakk opp blandt det grønne gresset
                              Var så godt planta i jorda at det var tungt å dra den opp! Tok av canopyen og begynte og se etter skader. Jeg fikk sjokk da jeg etter 30 min nøye inspeksjon kom frem til at eneste skader var bøyd halebom, ødelagt aileron servo og bøyd mainshaft! Disse delene hadde jeg liggende og raptoren er nå nok en gang strøken, spesielt siden jeg har satt på en motivlakert canopy fra canomod. Jaja, raptoren imponerte stort idag, etter det jævelige smellet trodde jeg jo bare det var pulver igjen! Skal få lagt ut bilder straks! Noen flere som har hatt kræsj de trodde var totalvrak, men så var det kun tiny skader?

                              Comment

                              Working...
                              X