Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demontering: A388 Rainbow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demontering: A388 Rainbow

    13.09.2009. Flyet etter et havari. Vinden tok tak i flyet, snudde det rundt... og så forsvant det ned bak noen trær... Regner med å kunne fikse det med en del lim... Ikke helt uknuselig fly.. men kan vel egentlig ikke klage
    Attached Files
    Andreas

    Youtube: http://www.youtube.com/gamleolga

  • #2
    Nå må jeg bare få det ut!

    Det må snart være nok!
    Hvor dumme tror den som skriver om disse produktene at vi kundene er?

    Hva står det her?

    404 Not Found

    Jo det ligger under en kategori som heter uknuselig...

    Det er jo ikke det.
    Ta en titt rundt på sidene å se om dere ikke finner noe som skurrer i omtalene av de andre produktene også.
    Kan vi stole på noe av dette?

    Til throttlestore:
    Slutt å lure de dere lever av!
    Kall ei spade for ei spade og et modellfly (eller et av de andre produktene) for det det faktisk er.
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Throttlestore har modererende tekst på siden sin

      Det står det:
      "Ingen modell er selvsagt "helt uknuselig". Selv en gråstein kan knuses. Men denne er noe av det mest solide som finnes, og definitivt den mest velflyvende og beste konstruksjonen vi har sett i denne kategorien modeller. "

      Jeg er enig at det er litt dumt å ha en kategori "uknuselig" (en smule overdrivelse... men det tror jeg de fleste skjønner.), men jeg er helt enig i at flyet er veldig solid. Hadde flyet vært av tradisjonell plywood/balsa trukket med film, så kunne jeg ha kasta det i søpla. Det tåler store mengder "stump vold".

      Tidligere har jeg flydd rett inn i en høy furu slik at cockpit, understell og et balanseror falt av, men motor gikk fortsatt. Jeg fikk fløyet videre og tatt noen runder slik at jeg kunne nødlande. Eneste skade var et merke i den ene vingen. Jeg ville likt å se et "tradisjonelt modellfly" få samme behandling og se det fly videre.
      Andreas

      Youtube: http://www.youtube.com/gamleolga

      Comment


      • #4
        Originally posted by Eagle15T View Post
        Det står det:
        "Ingen modell er selvsagt "helt uknuselig". Selv en gråstein kan knuses. Men denne er noe av det mest solide som finnes, og definitivt den mest velflyvende og beste konstruksjonen vi har sett i denne kategorien modeller. "

        Jeg er enig at det er litt dumt å ha en kategori "uknuselig" (en smule overdrivelse... men det tror jeg de fleste skjønner.), men jeg er helt enig i at flyet er veldig solid. Hadde flyet vært av tradisjonell plywood/balsa trukket med film, så kunne jeg ha kasta det i søpla. Det tåler store mengder "stump vold".

        Tidligere har jeg flydd rett inn i en høy furu slik at cockpit, understell og et balanseror falt av, men motor gikk fortsatt. Jeg fikk fløyet videre og tatt noen runder slik at jeg kunne nødlande. Eneste skade var et merke i den ene vingen. Jeg ville likt å se et "tradisjonelt modellfly" få samme behandling og se det fly videre.

        Ett tradisjonelt modellfly hadde ikke stått under Kategorien "Helt uknuselig", dette pga at det flyr ikke videre ette en hard kræsj. Dette flyet står sammen med Prangster`n som ved hjelp av masse glassfibertape, er så å si uknuselig.. Det skal iallefall veldig mye til. Hvis jeg hadde kjøpt denne Rainbow, så hadde jeg automatisk sammenliknet den med Prangster`n, og blitt veldig skuffen når jeg oppdaget at den ikke var like sterk..

        Men hvorfor kan ikke denne modellen legges under "nesten uknuselig"? Det er jo mer lik sannheten det. Jeg er ikke i tvil om at dette er et sterkt fly, og flyr mye betre enn en Prangster. Men hvorfor skal ett fly som kan "lett" knuses, står under kategorien "Helt uknuselig"

        Jeg skriver ..kan "lett" knuses.. fordi det er bare å fly det inn i ett tre eller en stolpe, så knekker det. Det gjør ikke en Prangster. Det har jeg selv prøvd. Jeg sammenlikner med Prangster`n fordi den står i samme kategori.

        Vi som har drevet med denne sporten ei stund, vet godt at det er ikke noe som ikke kan ødelegges. Men hva med en som har flydd bare simualtor, og kjøper denne "uknuslige" modellen, og treffer en stolpe på første tur?
        Det er greit nok at sunn fornuft tilsier at det vil ikke gå bra.. Men hvorfor da kalle den "uknuselig"? Det er ikke snakk om folk skjønner det eller ikke. De fleste gjør nok det, men da er det vel ikke noen hensikt å legge den under den kategorien?
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Står denne oppført under uknuselig, så er det ganske enkelt helt på kanten av markedsøringsloven...

          Uknuselig betyr uknuselig og ikke noe annet!

          Vil tro du har reklamasjonsrett på denne nå
          Kenneth Davidsen

          Comment


          • #6
            Finnes fortsatt reservedeler til modellen.

            Comment

            Working...
            X