Announcement

Collapse
No announcement yet.

Arising Star, en stund tilbake.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arising Star, en stund tilbake.

    Hei!
    Ulykken skulle bli et faktum da jeg kjørte til boremodellflyplass for
    å ri av stormen med tømmermenn og hjertebank takket være gårsdagens
    fuktige strabaser.. Slo av en prat med en av gutta der og forsikret
    meg at mobiltlf og 2,4Ghz ikke kommer i konflikt med hverandre, jatta
    med og små lo. Med nytt radioutstyr, ny ladete batterier og ferske
    strikker til vingene, tok jeg standplass rett ved stripa. sjekket at
    alt fungerte med og uten motoren på. taxet rolig ut og testet på ny
    alt elektrisk, det skal nevnes at en ganske frisk cross vind fra
    vestnordvest og en mildt sagt skjelven kaptein bak stikkene ikke er
    optimalt når fuglen skal i lufta. there is a first time for
    everything.... det var det idag, har aldri krasja med dette flyet før,
    men... stillte flyet i posisjon så godt jeg klarte mot vinden uten å
    fly rett i sikkerthetsnettet og gir bånn pinne på trottle! flyet
    går rett opp og skjærer ut mot parkingen, NULL KONTROLL, brøler noe
    som:"jeg har mista styringa for helvettte!!!!!!" og trykker på trottle
    cut for å minimalisere skadene på fly og biler! BANG og flyet dundrer
    i bakken, treffer heldighvis ingen eller ingenting bortsett fra en
    skamklipt standplass, nose first..ulykken var da et faktum. kaster fra
    meg kontrollen og beiner bort til flyet, ikke akkurat at tiden var
    kritisk og ingen passasjerer skulle reddes, men beiner bort til det
    for å sjekke omfanget. et par andre kommer luntende og lurer på hva
    som skjedde.var ikke veldig mottakelig for dumme komentarer som; "du
    skulle gjort ditt&datt",men svarte vel noe sånn som:" vet a faen jeg,
    har aldri kræsja før, skjønner ingenting" trengte ikke sope opp
    delene for kom jo aldri så veldig høyt, maks 15meter, men det smeller
    godt fra 15meter! den sorte boksen vil gi svar på om dette var
    menneskeligsvikt eller teknisk. kaptein Pete stiller seg uforstående
    til hendelsen, flyet med deler ligger fortsatt i bilen.


    Etter nærmere undersøkelser ikveld, troooor jeg kanskje balanserorene gikk motsatt vei...
    Men flyet er reparert og balanserorene justert!

  • #2
    Velkomen til balanserorklubben, vi har alle vært der

    Comment


    • #3
      Jeg lot like godt være å koble dem til jeg ... midtvinget modell ... gikk ikke bra ...

      Comment


      • #4
        Velkommen i klubben..
        Surt men godt du er raskt tilbake for en ny test da

        Lykke til..
        Per Reidar Bremseth



        Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
        PA BadBoy med sc70fs
        Seagull Harrier46 med os 70fs
        pluss litt depron da..


        Alt som går opp kommer før eller siden ned....

        Comment


        • #5
          Godt å høre jeg ikke er alene om det startet opp motor og alt idag og det fungerer.bare å vente på litt mindre vind!

          Comment

          Working...
          X