Hei!
Ulykken skulle bli et faktum da jeg kjørte til boremodellflyplass for
å ri av stormen med tømmermenn og hjertebank takket være gårsdagens
fuktige strabaser.. Slo av en prat med en av gutta der og forsikret
meg at mobiltlf og 2,4Ghz ikke kommer i konflikt med hverandre, jatta
med og små lo. Med nytt radioutstyr, ny ladete batterier og ferske
strikker til vingene, tok jeg standplass rett ved stripa. sjekket at
alt fungerte med og uten motoren på. taxet rolig ut og testet på ny
alt elektrisk, det skal nevnes at en ganske frisk cross vind fra
vestnordvest og en mildt sagt skjelven kaptein bak stikkene ikke er
optimalt når fuglen skal i lufta. there is a first time for
everything.... det var det idag, har aldri krasja med dette flyet før,
men... stillte flyet i posisjon så godt jeg klarte mot vinden uten å
fly rett i sikkerthetsnettet og gir bånn pinne på trottle! flyet
går rett opp og skjærer ut mot parkingen, NULL KONTROLL, brøler noe
som:"jeg har mista styringa for helvettte!!!!!!" og trykker på trottle
cut for å minimalisere skadene på fly og biler! BANG og flyet dundrer
i bakken, treffer heldighvis ingen eller ingenting bortsett fra en
skamklipt standplass, nose first..ulykken var da et faktum. kaster fra
meg kontrollen og beiner bort til flyet, ikke akkurat at tiden var
kritisk og ingen passasjerer skulle reddes, men beiner bort til det
for å sjekke omfanget. et par andre kommer luntende og lurer på hva
som skjedde.var ikke veldig mottakelig for dumme komentarer som; "du
skulle gjort ditt&datt",men svarte vel noe sånn som:" vet a faen jeg,
har aldri kræsja før, skjønner ingenting" trengte ikke sope opp
delene for kom jo aldri så veldig høyt, maks 15meter, men det smeller
godt fra 15meter! den sorte boksen vil gi svar på om dette var
menneskeligsvikt eller teknisk. kaptein Pete stiller seg uforstående
til hendelsen, flyet med deler ligger fortsatt i bilen.
Etter nærmere undersøkelser ikveld, troooor jeg kanskje balanserorene gikk motsatt vei...
Men flyet er reparert og balanserorene justert!
Ulykken skulle bli et faktum da jeg kjørte til boremodellflyplass for
å ri av stormen med tømmermenn og hjertebank takket være gårsdagens
fuktige strabaser.. Slo av en prat med en av gutta der og forsikret
meg at mobiltlf og 2,4Ghz ikke kommer i konflikt med hverandre, jatta
med og små lo. Med nytt radioutstyr, ny ladete batterier og ferske
strikker til vingene, tok jeg standplass rett ved stripa. sjekket at
alt fungerte med og uten motoren på. taxet rolig ut og testet på ny
alt elektrisk, det skal nevnes at en ganske frisk cross vind fra
vestnordvest og en mildt sagt skjelven kaptein bak stikkene ikke er
optimalt når fuglen skal i lufta. there is a first time for
everything.... det var det idag, har aldri krasja med dette flyet før,
men... stillte flyet i posisjon så godt jeg klarte mot vinden uten å
fly rett i sikkerthetsnettet og gir bånn pinne på trottle! flyet
går rett opp og skjærer ut mot parkingen, NULL KONTROLL, brøler noe
som:"jeg har mista styringa for helvettte!!!!!!" og trykker på trottle
cut for å minimalisere skadene på fly og biler! BANG og flyet dundrer
i bakken, treffer heldighvis ingen eller ingenting bortsett fra en
skamklipt standplass, nose first..ulykken var da et faktum. kaster fra
meg kontrollen og beiner bort til flyet, ikke akkurat at tiden var
kritisk og ingen passasjerer skulle reddes, men beiner bort til det
for å sjekke omfanget. et par andre kommer luntende og lurer på hva
som skjedde.var ikke veldig mottakelig for dumme komentarer som; "du
skulle gjort ditt&datt",men svarte vel noe sånn som:" vet a faen jeg,
har aldri kræsja før, skjønner ingenting" trengte ikke sope opp
delene for kom jo aldri så veldig høyt, maks 15meter, men det smeller
godt fra 15meter! den sorte boksen vil gi svar på om dette var
menneskeligsvikt eller teknisk. kaptein Pete stiller seg uforstående
til hendelsen, flyet med deler ligger fortsatt i bilen.
Etter nærmere undersøkelser ikveld, troooor jeg kanskje balanserorene gikk motsatt vei...
Men flyet er reparert og balanserorene justert!
Comment